Oyun İncelemeleri

Metroid Prime: Hunters

Konsolda FPS olur mu olmaz mı tartışması süredursun, mazisi 80’lere kadar
dayanan Metroid, 2003 yılı içerisinde şimdiye kadar yapılmış en iyi FPS’lerden
birine Gamecube’de imza atarak sahada konuşmayı sevdiğini göstermişti. Günümüze
gelindiğinde ise Metroid Prime’ın kendini ispat etmesi gereken NDS adında bir
konsol daha ortaya çıktı; ayrıca bu sefer istediklerini daha iyi ortaya
koyabileceği bir kontrol mekanizması ve iki tane de ekranı var.

Metroid Prime’ın NDS macerası bir zamanlar Alimbics adındaki bir ırka ev
sahipliği yapan Tetra Galaxy’de geçiyor. Alimbic’ler gelişmiş bir uygarlık
kurduktan sonra ansızın ortadan kaybolmuşlar ve kaybolurken de boş durmayarak
arkalarında kendilerine özgü materyaller bırakmışlardır. Çok uzun zaman sonra
buradan uzaya yayılan bir mesajda ise mükemmel gücün kaynağı olarak Alimbic
uygarlığı gösterilmiştir. Bunun üzerine Galactic Federation, kahramanımız
Samus’u bu gücü araştırması üzere görevlendirir; fakat gücün peşinde olan tek
kişi o değildir. Olaylar gelişir…

Metroid Prime’ın son halkası Hunters, adından ve konusundan da anlaşılabileceği
üzere sadece kahramanımız Samus ve macerası üzerine yoğunlaşmıyor; artık
etrafımızda tıpkı bizim gibi ödül avcıları var. Nedenleri farklı olsa da
hepsinin asıl görevi bu gücü ele geçirmek. Bu nedenle bölümler içerisinde
onlarla sürekli karşı karşıya geliyoruz. Oyuna konu olan Tetra Galaxy içerisinde
dört farklı mekan bulunuyor; ana görevimiz her birini ziyaret ederek
artifact’leri toplamak. Fakat oyun içerisindeki bulmaca yapısı nedeniyle bu işi
o kadar kolay gerçekleştiremiyoruz. Bölümler içerisinde bazı kapılar çeşitli
renklerle oluşturulmuş güç duvarları ile korunuyor. Buralardan geçebilmek içinse
o renge ait silahı bulmalıyız. Buna göre de aynı gezegeni birden çok defa
ziyaret etmek zorundayız.

Bölüm tasarımları birbirini tekrar eden bir yapıda oluşturulmuş olsa da NDS’in
üç boyutta gerçekleştirdikleri göze alındığında bu pek dikkat çekmiyor. DS’in
her iki ekranıyla gerçekleştirilen sunum ise inanılmaz. Dokunmatik ekranın
ortasında kullanışlı bir radar yer alıyor, hemen altındaki tuş ile de
tarayıcımızı çalıştırabiliyoruz. Morph Ball dönüşümü ve silah seçimi de yine bu
ekrandan sağlanıyor; üst ekranda ise FPS görünümüne sahibiz. Kontrollerde ise
istersek tuşları, istersek stylus’u seçme imkanımız var; her ikisi de oldukça
rahat, özellikle stylus ile hedef almak eğlenceli.

Wi-Fi desteği de içeren Metroid Prime: Hunters gerçekten de el konsolunda harika
bir FPS deneyimini sizlere sunuyor. Multiplayer üzerinde diğer Bounty
Hunter’ları seçtiğimizde değişen arabirim görüntüsü de grafiksel açıdan bir artı
yön. NDS’de ne cevherler olduğunu görmek için Metroid Prime muhteşem bir fırsat.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu