Oyun Haberleri

Microsoft Epic Games vs Apple savaşına Unreal Engine ile katılıyor

Microsoft Epic Games’in, Apple şirketinin iOS geliştirme araçlarına erişimini geçici olarak kaldırma talebine destek verdi. Microsoft’un oyun geliştirici deneyimleri genel müdürü Kevin Gammill, dosyalama sırasında Unreal Engine’in çok sayıda oyun geliştiricisi için kritik bir teknoloji olduğunu ve Epic’in iOS ve MacOS’ta bu teknolojiyi desteklemesini engellemenin oyun geliştiricilerine ve oyunculara zarar vereceğini söyledi.

Microsoft , Epic vs Apple savaşına Unreal Engine kozuyla katılıyor

[reklam=496]

Epic Games, iOS AppStore’daki sözde “tekelci uygulamalar” konusundaki davasına verdiği yıkıcı yanıtın ardından geçen hafta yasaklama emri için başvuruda bulundu. Apple, Fortnite’ı kaldırmanın yanı sıra, Epic’in tüm geliştirici hesaplarını ve erişimini de sonlandıracağını söyledi. Epic davayı kazansa bile eylemin kendisine onarılamaz şekilde hasar verecek olduğunu, çünkü dava mahkemelerde ilerlerken iOS ve MacOS için Unreal Engine‘i destekleyememesinin geliştiricilere zarar vereceğini söyledi.

Microsoft’un bugünkü bildirisi, birçok oyun geliştiricisinin, özellikle de küçük ve bağımsız stüdyoların oyunlarını yapmak için üçüncü taraf motorlara güvendiğini belirterek bu konumu güçlendiriyor. Unreal Engine en popüler oyun motorlarından biri ve Gammill, birçok platformda özelliklerini ve işlevselliğini eşleştirebilecek başka pek motor olmadığını söyledi. Yani Unreal Engine desteği çekildikten sonra iOS için aynı kalitede bir motor bulmanın zor olduğundan bahsetti.

Gammill, “Epic’in Apple SDK’sına ve diğer geliştirme araçlarına erişiminin engellenmesi, Epic’in iOS ve MacOS’ta Unreal Engine’i desteklemesini engelleyecek ve Unreal Engine ile oyun geliştiren, inşa eden geliştiricilerin yerine dezavantajlı oyun geliştiricileri yerleştirecektir. Farklı platformlar için farklı oyun motorları kullanarak oyun geliştirmek son derece pahalı ve zor olabilir. Her durumda farklı platformları destekleyen bir oyun motoru kullanmak kadar uygun maliyetli değildir. Sonuç olarak, Microsoft dahil oyun yaratıcıları, birden çok platformu hedefleyen bir oyun geliştirmeye hazırlanıyorlar ve genellikle oyun motorlarını hem sağladıkları işlevsellik hem de bu platformlar için geliştirmeyi destekleme yeteneklerine göre seçiyorlar” dedi.

Apple’ın bu hamlesi sonrasında geliştirme sürecinin ortasındaki projeler önemli maliyetler ve zor kararlarla karşı karşıya kalacak. Çünkü yeni bir motorla baştan başlamak veya gelecekte potansiyel destek kaybını riske atmak arasında seçim yapmak zorunda kalacaklar. Gammill iOS ve MacOS’ta Unreal Engine desteğinin geleceği hakkındaki belirsizliğin bile zararlı olduğunu da ekledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu