Oyun Haberleri

Microsoft ve Nintendo arasında yeşeren dostluk

Bildiğiniz üzere geçmişten günümüze konsollar arasında büyük bir rekabet var. Bu konsol savaşları her tarafı farklı şeyler yapmaya zorluyor. Sony, Microsoft ve Nintendo markalarına değer katmak ve sağlamlaştırmak adına özgün donanımlar ve oyunlar geliştirmeye başladılar. Bu zihniyetin sonuçları bugüne kadar üç şirket arasında da rahatça fark edilebilir düzeyde. Nintendo, Wii gibi oyun endüstrisine daha ilgi çekici kreasyonlar getirmeye odaklandığı için genellikle bu savaşın dışında kalıyor. Ancak bu sırada Microsoft ve Sony, en iyi konsolları üretmek için yarışmaya devam etti.

[reklam=496]

Sony, PlayStation 4 ile sekizinci konsol neslinde güçlü bir liderlik sürdürdü. Bu da Microsoft tarafını yeni şeyler yapmaya zorladı. Microsoft da kendi konsollarını ve özel oyunlarını satma çabasının yanı sıra, insanların en sevdikleri oyunları her yerde oynayabileceğini vurgulamaya başladı. Bu durum diğer şirketlerin konsollarına oyun çıkartmayı içerse bile.

Sevdiğiniz oyunları her yerde oynayın!

Geçtiğimiz birkaç yıl içinde Microsoft, özel oyunlarını diğer platformlara taşımaya daha gönüllü hale geldi. Bunu on yıl önce herhangi bir oyuncuya söyleyecek olsanız, muhtemelen size gülerdi. Ancak şirket 2014 yılında Mojang Studios’u satın aldıktan sonra, Minecraft Sony ve Nintendo konsollarında oynanabilir hale geldi. Bu, Microsoft’un konsollar arasındaki engelleri kaldırmak için devam eden sürecindeki ilk büyük adımdı.

Oyunların nasıl ve nerede oynanması gerektiği konusunda daha açık fikirli hale gelindikçe, Microsoft kapılarını daha da hızlı açmaya devam etti. Bu konudaki en büyük adımlarından biri ise, Fortnite oyununun platformlar arasında oynanmasına izin vermesiydi. Xbox ve Nintendo oyuncuları birlikte oynayabilirken, Sony oyuncuları kendi platformundaki oyuncularla eşleşmeye devam etti.

Microsoft ve Nintendo arasında yeşeren dostluk

Microsoft yavaş fakat emin adımlarla yaklaşıyor

Bu cross-play olayı ise Microsoft ve Nintendo arasında daha fazla işbirliğine yol açtı. Bunun meyvesini ise oyuncular Cuphead ve Ori serisi gibi oyunların Xbox’ta çıkmasından sonra Nintendo Switch için de çıkmasıyla yediler.

Bunun üzerine Nintendo da aynı şekilde küçük ancak emin bir adım attı. Super Smash Bros Ultimate kadrosunda Minecraft’tan Steve ve Banzo-Kazooi birlikte boy gösterdiler. Şirketler arasındaki bu dostluk, hala ilk günlerinde olduğuna ve zamanla büyümek için bolca zamana sahip olduğuna göre, ne kadar ileri gidebilir?

Nintendo Switch’te Xbox Game Pass

Xbox Game Pass hizmetinin Nintendo Switch‘e getirilme olasılığını öne süren söylentiler var. Bu hareket, bazıları herhangi bir Nintendo konsolunda piyasaya sürülmemiş 100’den fazla oyunu beraberinde getirebilir. Bununla birlikte, bu ilgi çekici planda aşılması gereken bir engel var. Xbox patronu Phil Spencer, sadece Game Pass’i değil, Xbox Live’ı da dahil ederek Xbox ekosistemini daha geniş alanlara taşımak istiyor. Nintendo’nun çevrimiçi oyun ve anonim oyuncular arasındaki iletişim konusundaki ihtiyatlı yaklaşımını bilerek, şirket için dikkat edilmesi gereken bir sorunu gösteriyor. Aynı zamanda Nintendo sistemlerine Xbox Game Pass’in izinsiz şekilde girmesini önlemek için sağlam bir gerekçe haline gelebilir.

Switch için Xbox Live‘daki bu sorunu aşmak adına, küfür ve saygısız davranışların Nintendo kullanıcıları için sansürlenmesini sağlamak bir çözüm olabilir. Xbox Live’ın bu şekilde düzenlenmesi, her iki taraf için de önemli bir girişim olacaktır ve çevrimiçi hizmetin platformdaki varlığının erken sona ermesiyle sonuçlanmasını önleyecektir. Bu nedenle Switch platformunda Xbox Live, Nintendo için yüksek bir riski de beraberinde getiriyor.

İlerleyen süreçte Microsoft ne yapabilir?

Xbox Live ve Game Pass hizmetlerinin Switch’e geldiği hayalini bir kenara bırakırsak, uzun vadede daha farklı şeylere ihtiyaç olacaktır. Microsoft ve Nintendo’nun iş ilişkilerini güçlendirmeleri ve her iki şirketin platformundaki oyunculara yeni deneyimler sağlama misyonlarına devam etmeleri için başka yollar da var.

Örneğin, Rare Replay’i Nintendo Switch’e getirerek çok sayıda olumlu dönüş toplayabilirler. Rare Replay, Rare Ltd. tarafından geliştirilen bir oyun koleksiyonu. Uzun süredir video oyunları hayranları için müthiş bir nostalji dozudur. Buradaki asıl detay ise, Rare Replay’deki birçok oyunun ilk olarak bir Nintendo konsolunda piyasaya sürülmüş olması. Bu büyük oyun müzesinin bir Nintendo konsoluna geri dönmesini sağlamak harika olurdu. Aynı zamanda bu durum Microsoft için 2015 derlemesinin birkaç kopya daha satmasına kesinlikle yardımcı olacaktır.

Hangi Xbox oyunları Switch’e gelebilir?

Yakın gelecekte hangi Xbox oyunlarının Switch platformuna gidebileceğine belirlemeye gelince, donanım geliştirilmesi sorunu, işlemlere fazladan bir yük ekleyebilir. Xbox Game Studios’un hali hazırda Xbox Series X oyunları geliştirdiğini de unutmamak gerekiyor. Haliyle Halo Infinite, Everwild gibi görsel olarak geliştirilmiş oyunların Series X / S ile sınırlı olacağı gerçeğinden kaçamayız.

Tabi bunların yanı sıra işin farklı bir boyutu daha var. “Game Streaming” teknolojileri ilerledikçe, aradaki bu pürüzlerden kurtulma ihtimali daima bulunuyor. Örnek verecek olursak geçtiğimiz yıl içinde Hitman 3 ve Control gibi oyunlar, bulut hizmeti aracılığıyla Switch’e geldi. Kare hızı gibi ayrıntıların söz konusu olduğu nispeten eski Switch donanımının kısıtlamaları hesaba katıldığında, oyunlar sistemde oldukça iyi çalışıyor. Bu nedenle, gişe rekorları kıran bazı büyük oyunların Switch’e gelme yolunun önünü açabilir.

Yeni yerlerdeki eski dostlar

Microsoft, özelliklerinin başka oyunlarda kullanılmasına izin veriyor. Öyle görünüyor ki bunu yapma eğilimi uzun vadede azalmayacak. Daha önce de belirttiğimiz gibi Super Smash Bros Ultimate, aralarında Capcom, Square Enix, Mojang gibi çok çeşitli geliştiricilerin yaptığı oyunlardan karakterleri bir araya getirdi. Oyun için hayranların dört gözle beklediği bir başka karakter ise Halo serisinden Master Chief. Microsoft, karakterlerinin farklı oyunlarda boy göstermesi konusunda hiç çekinmiyor. Daha önce Master Chief’i Fortnite’ta satın alınabilir bir kostüm olarak sundu. Bu nedenle bir başka Smash Bros işbirliği içinde olmaması için herhangi bir engel yok. Master Chief’e ek olarak Cuphead karakterleri başka oyunlarda boy göstermeye başlıyor. İlk olarak Ultimate’de Mii Gunner dövüşçüsü için kostüm olarak ortaya çıktılar ve daha yeni bir görünümle Fall Guys’ta yer aldılar.

Microsoft ve Nintendo arasında yeşeren dostluk

Peki Nintendo ne yapabilir?

Belki de bu yeşeren dostluk hakkında ölçülmesi en zor olan şey, Nintendo’nun Xbox konsolları için Microsoft’a sunabileceği şeyler. Çünkü Nintendo yapısı gereği geliştirdiği oyunları oynamak isteyen oyunculardan, konsoluna sahip olmasını istiyor. Yine de bu konudaki en önemli istisna, Nintendo’nun mobil oyunlar geliştirmesi olarak görülebilir. Mario Kart Tour, Super Mario Run ve Animal Crossing: Pocket Camp gibi oyunlarla Nintendo bu yönünü giderek daha fazla benimsedi.

Microsoft’un içeriğinin Switch konsolunda olmasına ve Nintendo’nun karşılığında fazla bir şey vermemesine bakacak olursak, bu arkadaşlığın tek taraflı olduğunu söyleyebiliriz. Ancak daha yakından bakarsak, Microsoft’un neden bu ilişkiye dahil olmadığı hakkında birkaç şey söyleyebiliriz.

Phil Spencer, Xbox Başkanı olarak görevi devraldığından beri amacı, Xbox markasını olabildiğince çok yere götürmekti. Bu çabanın bir kısmı, insanların mobil cihazlarından oyunlar oynamasını sağlayan xCloud ile Game Pass’i bir araya getirmesini kapsıyor. Yukarıda bahsedilen oyunların farklı platformlarda yayınlanması, karakterlerinin farklı oyunlarda boy göstermesi, büyük resme bakıldığında büyük önem arz ediyor.

Microsoft ve Nintendo böyleyken Sony’den ne haber?

Sony henüz bu konuda katı adımlar atmaktan çok uzak. Ancak yakın geleceğe bakarsak ortaya çıkan söylentiler ve yaşananlar bazı ipuçları verebilir. Özellikle PlayStation özel oyunlarını daha geniş kitlelere yaymak istediğini belirten CEO Jim Ryan, genele bakıldığında doğru mesajı veriyor. Şimdilik elimizde Horizon Zero Dawn ve Days Gone gibi iki büyük örnek var. İlerleyen süreçte PlayStation için çıkan özel oyunların, muhtemelen sınırlı süre için özel kalacağını söyleyebiliriz. Tıpkı PC platformunda çıkan Epic Games özel oyunlarının, çıktıktan bir yıl sonra Steam’de satılması gibi örnekleyebiliriz.Bunun yanı sıra TV ve film içeriklerini konsoldan uzaklaştırarak, yalnızca bir oyun makinesi haline getirmeye çalıştığının da altını çizelim.

Görünen köy kılavuz istemez, öyle görünüyor ki konsol savaşları yerini oyuncunun menfaati için atılan adımlara bırakacak. Günümüz oyunlarının aynı anda birçok platforma çıkarak hedef kitlelerini genişletme çabası göz önüne alındığında, bu kaçınılmaz son. Hali hazırda yeni nesil ile birlikte artan oyun geliştirme maliyeti, bütün şirketleri bunu yapmaya zorluyor. Neticede yüzü gülen ise -umarız ki- oyuncular oluyor.

 Teşekkürler, Gaming Instincts.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu