Microsoft’un adeta gövde gösterisi yaparak gerçek 4K oyunculuğu konsollara taşıyacak olan yeni Xbox’ı Xbox One X, görünüşe bakılırsa tam olarak gerçek 4K’yı her oyunda sunamayacak. Bildiğiniz üzere PlayStation 4 Pro’da kullanılan ve oyunları 2K’ya yakın bir şekilde “render”layıp, 4K’ya sanal bir şekilde yükselten “checkboard resolution” tekniği, Xbox One X’de de kullanılacak. Yalnızca Microsoft tarafından geliştirilen yapımların gerçek 4K çözünürlükte geleceği, 3. parti yapımların ise tıpkı PS4 Pro’da olduğu gibi sanal 4K kullanacağı ortaya çıktı.
Teknik analizleri ün salmış Digital Foundry’nin Assassin’s Creed: Origins’in Xbox One X oynanış videosunda yaptığı analizde, oyunun gerçek 4K’da çalışmadığı ortaya çıkmış. Bu durumun da, gelecek olan diğer birçok 3. parti yapımda, yine gerçek 4K’ya ulaşılamayacağı yönündeki dedikoduları da kanıtlamış oldu. Şuan için 3. parti oyunların, PlayStation 4 Pro gibi dinamik çözünürlük kullanacağı kesin gibi, ancak dinamik çözünürlük aralığı, doğal olarak PlayStation 4 Pro’dan daha yüksek olacak.