Oyun Ön İncelemeleri

Middle Earth: Shadow of War

Edebiyat ve sinema dünyasını etkisi altına alması kadar, oyun dünyasında da adı sıkça duyulan Tolkien’in ölümsüz eseri Orta Dünya, şimdiye kadar birçok oyun ile PC ve konsollarımızı şenlendirdi. Lord of the Rings üçlemesi, LEGO oyunları, Battle for Middle Earth ve nicesi derken, geçtiğimiz yıllarda Middle Earth: Shadow of War oyun dünyasına bomba gibi düşmüştü. Assassin’s Creed’den ilham alınan platform öğeleri, Batman: Arkham serisinden ilham alınan combat sistemi, Mordor’un gölgesi ve aşina olduğumuz Orta Dünya atmosferi ile birçok kritik ve oyuncudan geçer not almayı başaran yapım teknik anlamda da uzun yıllar PC platformunda benchmark görevi gördü. Teknik detayları ve oynanışı ile hala daha hafızalarımıza kazanan bir yapım oldu.

Geçtiğimiz haftalarda ise sürpriz bir şekilde yeni oyunun sızdırılmasının hemen ardından Middle Earth: Shadow of War duyuruldu. İlk oyundan farklı olarak Orta Dünya’nın çok daha geniş bir kısmını içerisinde bulunduracak olan Middle Earth: Shadow of War, Tolkien hayranlarının gerçek manada ilgisini çekecek bir yapım olacakmış gibi gözüküyor.

Geliştirilmiş Nemesis sistemi ile birlikte artık Ork’lara, Trollere ve nice Orta Dünya gurubetine hükmedeceğiz.  Artık oyun içerisinde karşılaştığımız Orta Dünya gudubetlerini öldürmez isek, ileride kendi saflarımıza katılmasa bile karşımıza çıkabiliyor ve bizlere bir şekilde yardımcı olabiliyorlar. Yani Orta-Dünya içerisinde yapacağımız hiçbir şey boşa gitmeyecek. Bu durum oyun içerisindeki küçük sürprizlere yol açıp oyuncuları şaşırtabilecek sonuçlar ortaya çıkabilecek. Eski oyunun genellikle lineer bir yapıda sürdüğünü dikkate aldığımızda, yeni Middle Earth: Shadow of War’ın bu küçük sürprizleri daha keyifli bir oyun deneyimi yaşatabilir.

Hikaye bakımından yine The Hobbit ila Yüzüklerin Efendisi arasında geçecek olan Middle Earth: Shadow of War, ilk oyunda olduğu gibi, vücudunu Elf Lord’u Celembrimbor ile paylaşan Talion’un hikayesini konu alacak. Celembrimbor ve Talion’un güçlerini bilreştirerek Ring of Power’ı dövecek ve bu güç yüzüğü kullanılarak Orta Dünya gurubetlerini kontrol altına almaya çalışacağız. Önceki oyunlarda olduğu gibi kısa süreli değil, orta dünya gurubetlerini tamamen kontrol altına alıp güçlerimize katabileceğimiz Middle Earth: Shadow of War’da, kendi ordumuz ile yeniden ortaya çıkan Sauron ve onun Nazgül kuvvetleri ile savaşacağız.

Oyun içerisinde Mount & Blade’e benzer olarak birçok kale olacak, bu kaleleri kendi ordularımız yardımı ile feth edebilecek. Kalenin komutasını yine kontrolümüz altında olan  askerlerimize verebilecek ve her askerin kendi yeteneği ile orantılı olarak farklı ödüller kazanabileceğiz. Örneğin bazı askerler, gelen karşı saldırılara karşı farklı yetenekler sunarken, bazıları biz bölgede değilken bizim için yağmalar yapabilecek. Ayrıca biz de feth ettiğimiz kalelerde kendi ordularımızı eğitip, kaynak toplayabileceğiz. Bu sistem ile oyun yalnızca bir aksiyon oyunu değil, bir strateji oyununa da dönüşmüş olacak.
Harita bakımından da oyun ilk oyuna göre çok daha geniş bir çevre ile karşı karşıyayız. İlk oyunda genellikle Mordor çevresinde gezinirken, yeni oyunda  artık Orta Dünyanın büyük bir bölümü elimizin altında olacak. Ve daha da önemlisi, Shadow of War’da insanların yaşadığı kalelere de gidebilecek ve diğer insanlar ile etkileşime girebileceğiz. Ancak insanlardan oluşan bir ordu kurup kuramayacağımız henüz belli değil. Yeni harita ile ilgili en güzel yeniliklerden biri de artık yalnızca korkunç Mordor atmosferi değil, Orta Dünyanın en güzel şehirlerinden biri olan Gondor gibi farklı şehirleri de görebilecek olmamız. Bu sayede oyun o baskın hissinden kurtulup, daha ferah bir oynanış sunacak. Tabii ki gönül bir de Shire’a, Ayrık Vadiye gitmek istiyor ancak ne mümkün…

Oyunun RPG sisteminde de ciddi geliştirmeler yapılmış. Artık karşılaştığımız yaratıklardan veya ork lordlarından yeni ekipmanlar düşürebilecek ve farklı, gelişmiş özellikler kazanabileceğiz. Oyunun yetenek ve diğer RPG elementleri de çok daha gelişmiş bir şekilde karşımıza çıkacak. Yenilenmiş yetenekler ile artık güçlü düşmanlara karşı daha etkili stratejiler oluşturabilecek, bu sayede gelişmeye daha fazla önem gösterecek, dolayısı ile de oyunun oynanış süresine olumlu katkı yapılacak.

Grafiksel olarak da önceki oyundan çok ciddi olmasa da, gözle görülür bir geliştirme yapılmış gibi gözüküyor. Işıklandırmalardan, modellemelere kadar oldukça güzel gözüken ve Orta Dünya atmosferini başarılı bir şekilde yansıtan Shadow of War, günümüzün en güzel gözüken oyunu olmayacak gibi dursa da, bizleri fazlasıyla tatmin edecektir.

Middle Earth: Shadow of War, PC, PlayStation 4 ve Xbox One platformları için 22 Ağustos tarihinde raflardaki yerini almış olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu