Might and Magic VIII: The Day Of Destroyer

Oyunda ırk ve class aynı anlama gelmekteler. Örnek olarak Dark-Elf ile oyuna başladığınızda bir de class seçmek zorunda kalmıyorsunuz. Might and Magic VIII bize altı yeni ırk/class getirmiş.


Knight: Çok fazla açıklamaya gerek var mı, bilemiyorum. Eski oyunlardan da bildiğiniz insan savaşçısı. En büyük özelliği karşısındakine ciddi hasarlar vercek şekilde vurmak. Büyü özelliği olmamasına karşın bütün silahları kullanabilir ve bütün armorları giyebilir. Spell points bittiği zaman, sizi emin bir yere taşıyacak güçlü birine ihtiyacınız olacak.

Cleric: Bir başka insan ırkından olan karakter. Çok işe yaradığı da bir gerçek. Body, Mind ve Spirit Magic öğrenme konusunda çok yetenekli. Ayrıca Light Magic kursunu sonuna kadar götürebilen tek karakter. Eşyaları kesme ve biçme konusunda yetenekli olmayabilir ama yeterli bir zırhı var. Aslında silahları da oldukça hatırı sayılır hasarlar veriyor.

Dark-Elf: Dark-Elfler en iyi tüccarlardır. Onlar hakkında duyduğunuz kötü şeyleri unutun. Eğer bir Dark-Elf kendi ırkı arasında ise herşeyi satabilir. Okçulukta iyidirler ve kendilerine özgü Dark-Elf yetenekleri vardır. İlki Glamour, bu bütün karakterlerinizin ticaret yeteniğini arttıracak. Bir dükkana girmeden önce mutlaka yapın. İkincisi Traveller’s Boon; bu da içinde feather fall ve light gibi bircok büyüyü minimum mana harcayarak yapmanızı sağlıyor. Üçüncüsüyle blind büyüsü yapabiliyorsunuz. Bu büyü tahmin ettiğiniz gibi karşınızdakini kör ediyor. Kör olan biri ancak uzak mesafeden etkisiz olur. Ve son olarak Darkfire Bolt; bu da karşınızdakinin hangi büyüye daha dayanıklı olduğunu gösterip, hangisinden en zayıfsa o büyüden vurmaya yarayan faydalı bir yetenek.

Minotaur: Minotaur’lar büyükler, kahverengiler ve ıslanınca hafif kötü kokuyorlar. Bu yeni ırk biraz barbarları anımsatıyor bize. Tahmin edebileceğiniz gibi balta ile araları oldukça iyi.

Troll: İşte size güçlü bir ırk daha. Trolller hit points ile doludur ve oldukça güçlüdürler. Küçük de bir yetenekleri var: Regeneration

Vampire: Vampirler dövüşte, büyüde ve içeri sızmada çok yetenekliler. Bu kadarı yetmezmiş gibi kendi yetenekleri de var. Bunların ilki Life Drain;uzaktan yapılan bu hareket ile karşınızdaki yaratıktan hit point çalıyorsunuz.(yaratığın 1/3 ü)Charm bu yeteneklerin ikincisi. Büyü olan charm ile aynı ama küçük yaratıklarda daha etkili.Bir yetenek daha levitate. Bu yetenek sanırım hırsız tipi karakterlerle oynamayı sevenleri epey mutlu edecek. Levitate sayesinde boğulmaktan, lav birinktilerinden ve tuzaklardan kurtulabilirsiniz. Evet bir vampirin gücünün son noktası ise mistform. Bu yetenek sayesinde her türlü fiziksel ataktan korunabilirsiniz. Madalyonun öteki yüzü; siz de kimseye vuramazsınız. Ama büyünüz var…

Necromancer: Necromancer türü için cleric ırkının karanlık tersi de denilebilir. Her türlü büyü gücüne hakim olan bu ırk aynı zamanda darkness büyüsünde en son noktaya kadar gidebiliyor. Bu da oyunda az sayıda olan yeni büyülerin tamamını öğrenebilir anlamına geliyor. Örneğin Dark Grasp; biraz paralyze büyüsünü andırsa da, bu sefer yapılan kişinin etrafındaki yaratıklar da uzak mesafeden atış yapamıyor ve büyü kullanamıyor ,bir de armor class yapılan kişide yarıya iniyor.

Dragon: Evet yanlış okumuyorsunuz. Dragon. Her ne kadar Dragon ile oyuna başlayamasanız bile yol üstünde bir tane bulup partiye katmanız oldukça olası. Büyük boy Dragonların her zaman kullanılabilecek Dragon Breath özellikleri ve aynı Vampire veya Dark-Elf gibi kendine has yetenekleri var. Öncelikle fear kullanabiliyorlar. Bu sizden daha güçsüz yaratıklar için çok etkili (özellikle arkalarından breath kullanacaksanız). İkinci yetenek Flame Blast; breath atak aynı fireball gibi işlevi var. Üçüncüsü Flight; ne kadar faydalı olduğunu açıklamaya gerek duymuyorum. Sonuncu olarak da Wing Buffet; bu da etraftaki bütün düşmanları sizden uzak bir tarafa atmaya yaraıyor. Kalabalık ekiplerde çok işinize yarayacak.



Canavarlar


Dark Dwarf : Dark Elfler kadar çok sayıda olmasalarda Dark Dwarflar ışıktan ayrılıp karanlık yolu seçmiş olanlardır.

Dark Elf : İlk ınsansı ırklar Jadame’ye yerleşirken, Dark Elfler bir nehir kanyonu başlangıcına Alvar şehrini kurmuşlardır. Ticaret yaparak olağanüstü zenginlik ve kıta genelinde nüfuz sahibi olmuşlardır.

Efreeti : Bu güçlü ve akıllı yaratıklar Plane of Fire’da yaşarlar. Jadame sınırları içinde pek sık görülmezler. Sadece güçlü bir çağırma büyüsü onları bulundukları yerden ayırabilir.

Lizardmen : Jadame şehrinin tropikal iklimli güney sahilleri Lizardmen için ideal yaşama ortamıdır. Çiftçi olarak hayatlarını kazanmalarına rağmen topraklarını koruyabilmek için savaşçı gibi dövüşebilirler.

Mercenaries : Geleceğin askerleri Jadame şehrine pek çok sebepten gelmiştir ve oldukça çalışkandırlar.

Minotaur : Mianotaur’lar büyü ile oluşturulmuş yaratıklardır, ama doğurma özellikleri kendi kültürlerinden gelmiştir. Son zamanlarda Jadame Minotaur’ları Frost Giant’lara karşı bir savaşı kazanmışlardır.

Naga : Wizard’lar genelde bir hazineyi ya da kutsal yerleri korumak için büyülü yaratıklar çağırırlar. Sadece en kudretli ve yeteneklileri Naga kadar güçlü bir yaratığı çağırabilir ve kontrol edebilir. Nagalar kusursuz birer koruyucudur.

Ogre : Jadame kentinin ön taraflarında ogre kabileleri bulunur. Ogre şefleri kabileyi kaba kuvvet ile idare eder. Birçok ogre akıl açısından kıt da olsa şamanları kudretli bir büyücüdür.

Phoenix : Birçokları Phoenix’leri bir mit yaratığı olarak görseler de Plane of Fire’da oldukça yaygındırlar. Büyük kütleleri ve öldürücü ateş atakları ile Phoenix’ler kendi ana diyarlarını yönetirler.

Regnan Pirates : Regnan’lar her ne kadar kendilerini uçsuz bucaksız okyanusun efendisi gibi görseler de aslında bir korsanlar ve hırsızlar çetesinden başka birşey değildirler. Buna rağmen iyi silahlanmış ve iyi organize olmuşlardır. Filoları kıyı şeritlerini kontrol eder.

Ravenmen : Bu yarı insan yarı kuş yaratıklar insan özellikleri taşısalarda daha çok hayvansı özellikleri ile öne çıkarlar. Ancak basit aletler ya da silahlar kullanabilecek zekaya sahiptirler.

Serpentmen : Serpentmen’ler, Lizardmen’lerin dejenere olmuş halidir de diyebiliriz.

Skeletons : Birçok sorcerer nekromansinin önerdiği kolay güce yönelmiştir. Her ne kadar Necromancers Guild merkezini, Jadame’nin Shadowspire bölgesine aldıysa da skeletonlar ve diğer ölmüş yaratıklar bu tür büyücüler tarafından kullanılıp her tarafta yaygınlaşmışlardır.

Wererats : Jadame’nin limanlarındaki birçok denizci kendilerini Lycantrophy ile etkilenmiş bulurlar. Bu sayede Wererat soyguncularının hizmetine girerler. Way of Eep müritleri kendilerini adamışlığın bir ifadesi olarak Wererat olmaya pek heveslidirler.

Exit mobile version