Oyun İncelemeleri

Mini Ninjas

Şimdiye kadar çıkan ninja temalı oyunlar içinde, Ninja Gaiden (NG) ve Tenchu dışında pek kayda değer bir yapıma rastlamadık. NG aksiyon ve grafik bazında oldukça başarılı bir yapımdı. Xbox’a ilk çıktığında (2D türü önceki versiyonları hariç) tüm dikkatleri üzerine toplayıp, başarılı bir satış rakamı yakaladı. Devam oyunu X360’ın yanında PS3’e de hazırlandı (Xbox çıkan ilk NG, Sigma adıyla PS3 için de çıktı). Ancak ninjaların temel prensibi gizlilik bu oyunda yoktu. Tenchu’da gizlilik unsuru başarılı bir şekilde kullanılıp, zevkli bir macera olarak karşımıza çıkmıştı. Ancak gelen devam oyunları beklentilerin altında kalınca unutulmaya yüz tuttu. Hitman’dan tanıdığımız IO Interactive, ninja konseptini kullanarak yeni bir projeyle karşımıza çıktı. “Mini Ninjas” (MN) ismini verdikleri yapım, oldukça hoş grafikleri olan masalsı bir macera ve bu macerada 6 minik ninjamıza eşlik ediyoruz.

Yağmalanmış bir köy ve yalnız bir kahraman

Oyunu açınca ilk dikkatimizi çeken yumuşak hatlı grafikler ve rengârenk bir ortam. Çimenler ve ağaçların yaprakları hafif rüzgârda dalgalanıyor. Daha ilk andan itibaren oyuna adapte oluyorsunuz. Ana karakterimiz Hiro isimli bir ninja. Köyü esrarengiz bir kötülüğün hedefi olmuş ve bu kötülük karabasan gibi her tarafı etkilemiştir. Nereden geldiği belli olmayan bir savaş lordu, çevredeki tüm hayvanlara Kuji büyüsü yaparak kendi askerlerini oluşturmuş ve yıkımlara başlamıştır. Üstelik Hiro’nun kendi gibi kader birliği yapmış ninja arkadaşları kaybolmuş ya da kaçırılmıştır. Bizim amacımız köyümüzü saran bu belayı yok etmek ve arkadaşlarımızı bulmak. Bunun yanında hapsedilen hayvanları da kurtarmaya çalışacağız.

Hiro’nun hocası kahramanımıza bazı tavsiyeler vererek yolculuğa hazırlıyor. Bu da oyunumuzun Tutorial bölümünü oluşturuyor ve yapımın kontrollerine alışıyoruz. Mini Ninjas’a platform öğeleri de serpiştirilmiş, ancak tamamen platform değil. Prince of Persia’dan esinlenerek hazırlanan yan duvar koşusu, karşılıklı duvarlardan destek alarak yukarı çıkma ve çıkıntılara tutunup ilerleme gibi hareketler var. Genelde yapım içine dağıtılan ekstraları bulmak için platform öğelerini kullanıyoruz. Bunlar; çeşitli çiçekler, heykelcikler ve mantarlar. Biraz ilerledikten sonra yerde yenilmiş elma parçalarına rastlıyoruz. Bunları takip edince ilk arkadaşımız olan Futo’yu buluyoruz. Kendisi ağır cüsseli kel kafalı bir ninja. Bundan sonra Futo’yu da seçip savaşabiliyoruz.

“Futo iri cüsseli samuray savaşçıların hakkından geliyor.”

Çok geçmeden düşmanlarımızla karşılaşıyoruz ve kılıcımızın tadına bakıyorlar. Bu mavi üniformalı askerlerin başında devamlı bir kumandan oluyor, ya yürüyüş eğitimi yapıyorlar ya da okçuluk becerilerini geliştirmek için talim yapıyorlar. Hiro bu askerleri etkisiz hale getirince büyü bozuluyor ve eski hayvan hallerine geri dönüyorlar. Bunlar genelde tilki, tavşan, kurbağa, ayı, turna, rakun gibi orman hayvanı. MN’deki bu üniformalı askerler şimdiye kadar oynadığım düşman tipleri içindeki en sevimlileri. Çıkardıkları sesler ve yürüyüşleri çok komik. Özellikle boss savaşları sonundaki sinematiklerde oldukça eğlenceli halleri var. Bunların dışında hayaletler, birden ortaya çıkıp kaybolan ninjalar ve tabii ki boss’larımız var. Boss mücadeleleri eğlenceli geçiyor ve sistem tamamen ekranda çıkan tuşlara zamanında basmaya dayalı. Boss’un zayıf tarafını bulmak da bize kalıyor.

Gölgelerin gücü adına

Gelelim Hiro’nun becerilerine; oldukça çabuk ve seri hareket ediyor. Diğer karakterler büyü yapamazken, Hiro çeşit çeşit büyüler kullanabiliyor. Bu büyülerin hepsi oyun başında aktif değil. Bunun için bölümlerdeki beyaz taş sütunu bulmalısınız. Bu sütunun yakınlarında anemon çiçeğini de bulmanız gerekiyor. Çiçeği sütunun önündeki kaba koyunca büyü aktif hale gelecek ve listenize eklenecek. Oldukça ilginç büyülerle karşılaşacaksınız. Hayaletlerin olduğu bölüme gelince taş sütunu mutlaka bulup, o büyüyü aktif hale getirmelisiniz. Hayaletler başka türlü yok edilemiyor.Q tuşuna elimizi basılı tutunca Hiro havada asılı kalacak ve hedef belirecek. Bu hedefi yakındaki düşmanların üzerine seçili duruma getiriyoruz ve Hiro seri bir atakla düşmanlarını yok ediyor. Oyunda bunu sıklıkla kullandım. Bu saldırı şeklini diğer ninjalar maalesef kullanamıyor.

Ninjaların olmazsa olmazları yıldızları ve çeşit çeşit bombalar da emrimize amade. MN’da düşmanlarımızı yendiğimizde ve hayvanları kurtardığımız zaman renkli küreler çıkıyor. Sarı minik küreleri toplayıp seviye atlıyoruz. Sağlığımız ise ağaçlardan düşürdüğümüz meyvelerle, çevrede bulduğumuz sağlık iksirleriyle, balla tazeleniyor. Ayrıca göl ve dere yakınındaysanız, envanterimizdeki oltayı seçip balık yakalıyor “Suşi” yapıyorsunuz. Ninjalarımızın kullandığı başlık çok işimize yarayacak. Suyun içinde 4 tuşuna basınca başlık hemen minik bir sandala dönüşüyor ve kürek çekerek hızla yol alabiliyorsunuz. Karlı mekânlarda kayak vazifesi görüyor ve düşman oklarından kahramanlarımızı koruyor.

Kayıp kişiler

Ekibin Futo dışında kalan diğer elemanları, düşmanlar tarafından hapsedilmiş durumda. Bölümler ilerledikçe hepsini tek tek görüp kurtarıyoruz. Suzume flütünü hem bir savaş aracı, hem de enstrüman olarak kullanıyor. Shun okçumuz, Tora vahşi bir kaplan (Ellerinde metal pençeler var) ve mızrağıyla savaşan Kunoichi. Tora ve Futo tam bir elma canavarı. Tora sırf elma merakı yüzünden ellerine metal pençeler takmayı akıl etmiş. Tek ağaçtan elma toplamak için kullanmıyor pençelerini. Yeri geldiğinde düşmanlar da tadına bakıyor. Elmaların ateşte kızartılıp yendiğini de bu yapımda görüyoruz. Tüm karakterleri tek bir tuşla seçip değiştirebiliyoruz. Grubumuzun bu üyeleri Hiro’nun yanında oldukça sönük kalıyor. Uzak hedefler için okçuluk yeteneği olan Shun’u kullanıyoruz. Futo iri cüsseli samuray savaşçıların hakkından geliyor. Diğerleri ise pek farklılık hissi uyandırmıyor. Tüm oyun boyunca diğer karakterlere pek ilgi duymadım. Sadece Futo ve Shun ender durumlarda işe yarıyor. Bu kadar karakteri oyuna ekleyen IO Interactive oyuna neden co-op modu koymadı anlayabilmiş değilim. Hiro ve Futo’yu arkadaşımızla oynamak oldukça zevkli olurdu.

“Oyunumuzun grafikleri kendi türleri içinde başarılı bir yere sahip.”

Oyunumuzun grafikleri kendi türleri içinde başarılı bir yere sahip. Başta da yazdım yumuşak dokulu masalsı grafikler oldukça etkileyici. Dört mevsimi de yaşayacağımız bölümler mükemmel bir şekilde hazırlanmış. Özellikle karla kaplı bölüme geldiğimde tipi sesi ve etraftaki bembeyaz karlar titrememe sebep oldu. Müzikler ise Uzakdoğu temalı enstrümanları içeriyor. Uzakdoğu filmlerini seviyorsanız müzikler kulağınıza yabancı gelmeyecek. Hareketli anlarda vurmalı çalgılar kalp atışları şeklinde hızlanıyor. Etrafta gezerken ruha sakinlik veren hafif müzikler kullanılmış. Tüm oyun genelinde müzikler çok güzel ve masalsı havayı oldukça pekiştiriyor.

Yapımda bazen kamera açıları problem çıkarabiliyor. İlk boss savaşında bu durumu göreceksiniz. Bazen karakterimiz ortadan kayboluyor ve ne yaptığımızı daha doğrusu ne yapmaya çalıştığımızı anlamadan ölüyoruz. MN bitince yeniden oynamak için bir sebep yok. Yeniden oynanabilirliği sağlayacak farklı eklentiler ne yazık ki hesabın içine katılmamış. Karlı bölümde ise başlığımızla kayarak ilerlediğimizde yolu bulmak oldukça zorlaşıyor. Doğru yolu bulasıya sık sık can veriyoruz. Haliyle bu da insanı sıkıyor.

Ninjaların maceraları bitmez

Mini Ninjas’ı kapak resmine bakıp; bu çocuk oyunu diye geçiştirmeyin. Ekranlarınıza misafir edin ve gerisini minik ninjalarımıza bırakın. Eğlenmeyi ve ninjaları seviyorsanız yapım size oldukça güzel dakikalar yaşatacak. Açıkçası oyunun bu kadar güzel olacağını beklemiyordum. Co-op modu eklenip, diğer karakterlerde daha etkili şekilde kullanılsaymış, kalburüstü bir oyunla karşı karşıya kalabilecekmişiz. Ama yapımın kusurları devede kulak kalıyor. IO Interactive, Hitman’ın yeni oyunu çıkasıya güzel bir eğlence sunuyor. Temennim yapımcılar göze çarpan hatalarını giderir ve Mini Ninjas’ın devamını yapar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu