Oyun Ön İncelemeleri

Mortal Kombat Deception

Dövüş oyunları arasında, farklı tarzı ve vahşi oyun içi öğeleriyle kendine ayrı bir yer edinmiş olan Mortal Kombat, Deception isimli yeni oyunuyla yakında dönüyor. Hatırlayacağınız gibi MK’nın önceki oyunu olan Deadly Alliance, oldukça kaliteli grafiklerle ve yeni bir dövüş sistemiyle birlikte sunulmuştu. Deception ise, bu etkenleri kesinlikle, oyuncuları memnun edecek bir şekilde, bulundukları noktadan ileriye taşıyacak.

Aslında her zamanki gibi yine en çok merak edilen konu, oyunda bulunacak olan dövüşçüler. Bir çok oyuncunun favori karakterleri olan Sub-Zero ve Scorpion, tabi ki herkesten önce dövüş arenasındaki yerlerini alıyorlar, bunların dışında: Raiden, Mileena, Ermac ve Baraka’da şu an için oyunda bulunması kesinleşmiş karakterler; ayrıca yine eski oyunlardan hatırlayacağınız Nightwolf ve Shao Kahn’da Deception’da yer alması muhtemel dövüşçüler. Görüldüğü gibi şu an için yeni karakterlerden bahsedilmiyor; fakat MK için tanıdık olmayan üç-dört tane yeni karakter beklememiz yanlış olmayacaktır.

Fight..!

Deception’daki dövüş sistemi yine Deadly Alliance’taki gibi silahlı ve silahsız olarak yapabileceğimiz çeşitli kombolarla şekillendirilmiş; yani esnek bir şekilde hazırlanmış ve farklı kombolar yaratabilmemize olanak tanınmış. Tabi ki sistem Deadly Alliance’teki ile bire bir aynı kalmamış; önceki oyunda karşımıza çıkan bazı zor kombo problemlerini aşmak için, kontroller geliştirilmiş ve bu şekilde oynanabilirlikteki hakimiyet arttırılmış. Lav havuzlarının, kazıkların ve ortalıkta asılmış olarak duran ölülerin bulunduğu arenalar gibi yerler; dövüşlere etki edecek, interaktif mekanlar olarak hazırlanıyorlar. Bu mekanlar aslında kısmen MK’nın eski oyunlarında da vardı (sıkı bir aparkat yiyen dövüşçünün, metronun tavanından fırlayıp caddeye serilmesi gibi…); fakat dövüşçüler bu durumlara maruz kaldıklarında ekstra bir hasar almıyorlardı. Artık dövüşçüler bu durumlardan fiziksel olarak da etkilenecekler. Videoda, bir tekme sonucu duvara yapışan karakterin, duvarı göçertmesi örnek olarak gösterilebilir. Görsel olarak da çok iyi modellenen bu karakter ve mekanlar, Midway’in sıkı çalıştığını gösterir gibi.

Tahmin edilenden fazla kan efekti bulunacak olan oyunda, Mortal Kombat’ın vazgeçilmezi ve hatta oyunun bu kadar popüler hale gelmesinin belki de tek nedeni olan Fatality’ler de çok çeşitli olarak oyunda bulunacak. Fatality’ler, Midway’in özellikle üzerinde durduğu noktalardan biri; çünkü yapımcılar da, oyuncuların MK’nın en çok bu yönünü sevdiğinin farkında. Aşırı şiddet içerecek olan bu bitiş hareketleri, yine eskiden olduğu gibi Stage Fatality denen ve sadece mekana özgü yapılabilen hareketlerle de oyuncuya alternatif bitiriş imkanları sağlayacak. Unutmadan, çeşitli oyun içi gizlilikler de oyunda bulunacak ve keşfedilmeyi bekleyecek. 

Outstanding

Oyunun kısa videosunda duyulduğu(!) kadarıyla, kuşkusuz sesler de çok etkileyici olacak. Video’nun bitiminde, dövüşçülerden birinin etlerinin dağılmasının sesi gerçekten dikkat çekiciydi; ama en iyisi, Mortal Kombat’ın o meşhur yorumcusunun: ‘’Outstanding ya da Excellent’’ gibi nükteli sözleri söylemesiydi. Kısacası görsellikten seslere her şeye özen gösterilmiş ve dövüşler sırasında etkileyici bir atmosfer yaratılmaya çalışılmış ve görünüşe bakılırsa bunda da başarılı olunmuş. 

Midway, PS2 ve Xbox için hazırlanan oyunun bir sorun çıkmazsa 2004 yılının sonbahar aylarında hazır olacağını söylüyor; ayrıca nasıl uygulanabileceğini tam olarak kestiremesekte oyunun online(?) desteğinin olabilme ihtimali de varmış. 

Sonuç olarak çok büyük bir sürpriz olmazsa, Mortal Kombat, bir kaç yeni karakter ve hareketle birlikte yine o bildiğimiz tarzını devam ettirir bir şekilde piyasada olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu