Taleworlds, Mount & Blade II: Bannerlord için yeni bir geliştirici günlüğü daha yayınladı. Yayınlanan yeni blogda yeni oyunda savaşlarda verilecek emir ve komut, dizilim çeşitleri ile ilgili bilgiler paylaşıldı.
Mount & Blade II: Bannerlord için yeni bir geliştirici günlüğü yayınlandı
Savaşlar sırasında hiyerarşiler kilit öneme sahiptir: emir komuta zincirini sağlam tutmak ve kimin sorumlu olduğunu bilmek hayati önem taşır… özellikle de o kişi sizseniz! Mount & Blade II: Bannerlord’da politika ve taktiklerle haşır neşir olacağınız için her zaman ordularınız siz komuta etmeyeceksiniz. Erken ve orta oyun döneminde, kendinizi bir kralın ya da yüksek rütbeli bir askerin liderlik yaptığı orduyu takip ederken bulacaksınız. Bu ordu savaşa girdiğinde, formasyonlardan (dizilimlerden) birinin liderliğini üstlenebiliyor olabilirsin.
En yüksek rütbeye sahip olan lord, savaş için komutan olarak seçilir. Bunu takiben, komutanların liderlik sırasını oluşturacakları formasyonu seçmelerine izin verilir. NPC Lordları için bir AI rutini en uygun formasyonu seçer. Sistem ayrıca ordunun liderini ve her lordun savaş alanına getirdiği birlik sayısını da hesaba katar.
Oyuncunun seçim yapma sırası geldiğinde, oyun aşağıdaki menüyü görüntüler. Yüksek rütbeli lordlar tarafından yönetilen oluşumlar kilitli olarak gösterilir ve seçilemez. Oyuncular kalanlardan herhangi birini seçebilir veya herhangi bir formasyona liderlik etmemeyi tercih edebilir (savaşa özel bir sorumluluğu olmayan bir savaşçı olarak girme).
Buna karşılık, oyuncu en yüksek rütbeye sahipse ve komutan olarak atanırsa, savaş sırasında tüm ordu üzerinde tam kontrol sahibi olacaklar. Bu durumda, oyuncuya menü hala gösterilir, ancak hiçbir şeyi değiştiremez ve bilgileri gözden geçirdikten sonra devam etmesi gerekir.