Mount & Blade II: Bannerlord’da zorlu savaşlar bizi bekliyor

Mount & Blade 2: Bannerlod‘da dövüş yapay zekası oyunun en eleştirilen unsurlarından biriydi. Yapımcı firma Taleworlds‘un geçtiğimiz Gamescom 2018‘de yayınladığı Mount and Blade II: Bannerlord oynanış demosu, genel itibariyle oyuncular tarafından beğenilmişti. Ancak yayınlanan demoda, özellikle yapay zekanın yetersiz oluşu da gözlerden kaçmamıştı. Yapay zekanın savaşlar sırasında, pek de “zeki” hareket etmemesi göze çarpıyordu. Yerli ve milli oyun firması Taleworlds, 25 Ekim 2018 tarihinde yayınladığı blog ile, M&B II: Bannerlord’un dövüş yapay zeka sistemi hakkında bazo bilgielr verdi.

Mount & Blade II: Bannerlord’da yapay zeka nasıl olacak?

Taleworlds’un “Dövüş Yapay Zekası” başlıklı yasınında şu ifadelere yer verildi; “Bannerlord’da baştan sona yapay zekanın üzerinden geçildi. Oyuncuların, galip çıkmak istiyorlarsa zorlanmalarını, zeki davranmalarını ve kendilerine sunduğumuz tüm dövüş mekaniklerini kullanmalarını –ve zaman zaman verdikleri mantıksız kararlar veya yaptıkları hatalar yüzünden cezalandırılmalarını istiyoruz. Mount & Blade’de dövüşlerin hem bire bir, hem de büyük savaşlarda olduğunu hesaba katarak bunu yapmak için üç ayrı kategoriye bölünmüş, daha gelişmiş ve tepkisel bir dövüş yapay zekası planlamalıydık: bireysel yapay zeka, birlik yapay zekası ve taktiksel yapay zeka. Yapay zekanın oyuncuların aklına yatacak mantıklı kararlar vermesi gerekir, aksi takdirde sistem basit bir şekilde oynanabilir ve oyuncunun oyunla bütünleşmesi kötü etkilenebilir. Şimdiye kadar aldığımız sonuçlardan oldukça memnunuz. Bannerlord’un yapay zekasının seriye geri dönen oyuncular için yeni bir zorlu görev olacağını ve hem yeni hem de eski oyunculara kendi bireysel dövüş becerilerini ve taktik hünerlerini test edebilecekleri dinamik dövüş deneyimleri sunacağını düşünüyoruz. “

Exit mobile version