Mount & Blade II: Bannerlord’un sınıf sistemi nasıl olacak?
Ülkemizin oyuncuları tarafından merakla beklenilen Mount & Blade II: Bannerlord için yeni bir geliştirici günlüğü daha paylaşıldı. Çoklu oyunculu sınıf sistemi hakkında olan bu geliştirici günlüğü, mekaniksel anlamda sınıf sisteminin nasıl meydana geldiğine dikkat çekiyor.
Mount & Blade II: Bannerlord’un sınıf sistemi nasıl olacak?
Sınıf sistemi hakkında yayınlanan geliştirici günlüğü ise şu şekilde;
Kapalı beta devam ederken oyunun çok oyunculu bölümünün bazı elementlerini detaylıca konuşmak için iyi bir zaman olacağını düşündük. Bu haftanın geliştirici günlüğünde çok oyunculu oyun modumuzdaki sınıf sistemine göz atacağız.
Peki, nedir bu sınıf sistemi? Basitçe anlatmak gerekirse sınıf sistemi, oyunda canlanmadan önce seçebileceğiniz önceden belirlenmiş ekipman seçimleri için kullandığımız sistemdir. Bannerlord’da bu sınıflar üç farklı kategoriye ayrılmıştır: piyade, menzilli ve süvari.
Herbir sınıfın kendilerine has güçlü yanları ve zaafları bulunmakta. Bu da herhangi bir sınıfın her senaryoda etkili olmayacağını gösteriyor. Bazı sınıflar diğer sınıflara göre açıkça daha güçlü ve daha iyi ekipmanlara sahip ancak bu her zaman yüksek seviyede performans göstereceklerini anlamına gelmemekle birlikte, yeniden canlanma konusunda oyuncunun seçeneklerini yüksek bedelleri yüzünden sınırlayacağı anlamına da gelmekte. Bu tarz bir yaklaşımın takım temelli oyun modlarımız için koordinasyon, iletişim ve sinerjiye daha çok önem verdiğine inanıyoruz. Ve bu oyunculara maç içerisinde gerçekleşen olaylara karşı daha deneysel karşılıklar vermesinin önünü açmakta.
Bannerlord ayrıca, oyunculara isterlerse ekipmanlarında biraz değişiklik yapmalarına izin veren bir nitelik sistemi de sunmakta. Bu sistem ile oyuncular seçtikleri sınıfları kendi oyun tarzlarına göre değiştirebilirler veya karşı takımın seçimine karşı daha güçlü olan başka bir sınıf seçebilirler. Bu değişiklik oyunculara rakip takıma karşı ekipman anlamında büyük bir dezavantaj altında savaşmadan, aksiyona direkt olarak girebilmelerini de sağlıyor.
Warband’in çok oyunculu oyun modundan değiştirerek Bannerlord’a taşıdığımız bir sistem ise altın sistemi. Bannerlord’da altın yerine puan kullanılıyor. Puanları kullanarak karakteriniz için ekipman satın almak yerine bu puanlar bir sınıf seçerken kullanılıyor. Bazı oyun modlarımız canlanma sistemini kullanmakta. Bu puanlar, bir raunt süresince nasıl kullanıldığından, hangi sınıflara erişimin olacağına, ne kadar canlanma hakkı olabileceğine dek çeşitli konuları da belirliyor.
Bu değişiklikler ile birlikte oynanışın odak noktası kimin daha güçlü ekipmana sahip olması yerine, oyuncu yeteneği ve takım çalışmasına bağlanmış durumda. Bu değişikliklerin, kazanan takımın her geçen raunt galibiyeti ile birlikte daha da güçlü hale geldiği bir kar topu etkisinin önüne geçeceği inancındayız. Bannerlord’da her raunt bir nevi eşit şartlarda başlıyor. Bu da, maç boyunca her iki takım arasında daha heyecanlı ve daha rekabetçi bir maç sunuyor.
Sınıf sistemini oluştururken sınıfların kaynak olarak kullandığı kültürlerden sadece dış görünüşlerini değil, aynı zamanda o kültürlerden kullandıkları ekipmanları ve rollerini de alması gerektiğinin önemli olduğuna karar verdik. Bu yüzden sınıfların güçlü yanlarını ve zaaflarını da kültürlerin güçlü yanları ve zaaflarından alması gerektiğini düşündük. Kültürlerimiz için uyguladığımız bu tasarım yaklaşımı, herbir kültür için hem onların lehine hem de onlara aleyhte olan stratejileri ve taktikleri temel alarak herbir maçın farklı olduğu daha dinamik bir çok oyunculu oyun deneyimi sunuyor.
Genel olarak çok oyunculu sınıf sistemimizdeki bu değişiklikler, Mount & Blade oyunlarının çekirdeği olan yetenek temelli yönsel dövüş sisteminin sağladığı oynanış temelini merkeze alan, takım çalışması ve iletişimi öne çıkaran, daha adil ve daha erişilebilir bir çok oyunculu oyun deneyimi ortaya koyduğunu düşünüyoruz. Bu sistem ile, rakibin kim olduğunu, rakibin neler yapabileceğini ve neler yapamayacağını bir bakışta anlayabilirken, herkes tarafından bilinmeyen meta trendlerinin oluşmasının da önüne geçiyor. Böylece oyunun da dengeli kalmasını sağlıyor.