Dragon Age: Origins hiç kuşku yok ki gelmiş geçmiş en iyi RPG oyunlarından bir tanesi olarak en iyiler listesinde ilk 5’e çok rahat girer. Gerek hikayesi, gerek karakterler arasındaki duygusal gelişim gerekse görsel özelikleriyle RPG severleri kendisine hayran bıraktı.
İşte bu yüzden devam oyunu duyulduğunda herkes çok heyecanlanmış ve büyük bir merak ile beklemeye başlamıştı. Lakin beklenen olmadı ve çoğu oyuncu hayal kırıklığına uğradı. kimisi bunu suçlusu olarak dağıtımcı firma EA’yı, kimisi yapımcı firma BioWare’i kimisi de sorunların anası olarak konsolları göstermişti. Her ne olursa olsun Dragon Age 2, belki kendi başına çok iyi bir oyun olsa da bir Dragon Age devamı olarak çok kötüydü.
Bioware’in kurucularından Ray Muzyka bu konuda pek çok kez konuştu. Sorulara olabildiğince yanıt vermeye çalıştı. EA kısa zaman önce hatasını itiraf etti. Ve üçüncü oyun için her iki taraftan da “Daha iyi olacak” sözü aldık. İşte bütün bunların ışığında Muzyka, Eurogamer sitesine yaptığı bir röportajda bir devam oyunun nasıl hazırlanması gerektiğini anlattı.
İşte ünlü yapımcının kendi sözleriyle devam oyunu yapma yöntemi:
“Yenilik yaratmalısınız. Bu da yaratıcılıkta risk almanızı gerektirir. Bir devam oyunu yaparken eğer düşünceli olup kitlenizi iyi dinlerseniz, onların neleri sevdiğini ve neleri sevmediğini öğrenebilirseniz o zaman riskler alırsınız. Bunlar bazen işe yarayabilir bazen yaramaz, ama siz dinlemeye devam ettikçe ileride yapacağınız oyunlar gittikçe daha iyi olacaktır ve kendinizi sürekli yenileyebilirsiniz. Bu şekilde devam oyunlarında doğru varyasyonları kullanabilirsiniz.”