Nakrum 2 Ağustos’ta bizlerle
Sürekli gelişen teknolojiye ayak uyduran Panteon oyun stüdyosu, geçmiş oyunlarından elde ettiği veri bankasını ve tecrübeleri harmanlayarak Nakrum’un tasarımına başlamış. Oyun daha tasarım aşamasındayken piyasada bulunan oyunlar hakkında kullanıcıların beğenilerini ve beklentilerini göz önüne alarak tasarlanmış.
Nakrum’un arkasındaki güç
Panteon Oyun Motorunu kullanan ve web tarayıcısı üzerinden multiplayer olarak oynanabilen Nakrum, oyun motoru Sanayi Bakanlığı’ndan da desteklenmiş bir AR-GE projesi aslında. Bu başarısına bir de Startup 2.0’da “Avrupa’nın en iyi 5 Startup Oyunu” arasına girmiş olmasını ekleyen Nakrum kulvarında bir adım daha öne çıkıyor.
Nakrum, browser tabanlı yeni nesil bir ücretsiz online strateji oyunu olarak oyunculara kapılarını açacak. Nakrum için geliştirilen, Microsoft Silverlight tabanlı bir oyun motoru olan Pantheon Engine, Nakrum’un oyuncularına bu tarz oyunlardan alışık olmadıkları imkânlar sağlamasını mümkün kılıyor.
Nakrum Evreni’nde neler oluyor
Uzun zaman önce, evrenin en güçlü iki ırkı Fornax ve Alpha halkları barış içerisinde yaşam sürerken, bazı dış etkenler sonucu büyük bir savaşa girmişlerdir. Bu büyük savaştan sonraki dönemdeki evrendeki uzak bir gezegende birbirleriyle ve Azur halkıyla savaşlarını konu alan oyunun senaryosuna, internet sitesinden veya www.facebook.com/Nakrum adresindeki fan sayfasından da ulaşabilirsiniz.
Oyunun senarysu hakkında kısa bir özet geçecek olursak; Evrenin ücra bir köşesinde Pedna gezegeninde ise 13 rahip yaşıyor. Alpha ve Fornax halkı bu rahiplere “Kara Rahipler” diye hitap ediyor. Çünkü bu iki halk, güçlerinin yetmediği konularda rahiplere rüşvet vererek büyü ve kara büyü yaptırıyor. Halkların barış içinde yaşamaları da Kara Rahipleri huzursuz ediyor ve bu durum Kara Rahiplere olan ihtiyacı azalttığı için de Kara Rahipler halklar arasında sorun çıkmasına neden oluyor. Sonuç ortada Alpha halkı Fornax halkına savaş açıyor ve savaşı da kazanıyor.
Aradan geçen 500 yıllık bir süreçten sonra, Fornax Halkı Adanu’larla birlikte yaşamaya başlıyor ve kendilerini Atlantis Halkı olarak tanıtıyorlar. Alpha halkından intikam almak için kendilerini geliştirmeye de devam ediyorlar. Hatta öyle bir aşamaya geliyorlar ki gezegende bulunan hayvanları evcilleştirerek Azur adında yeni bir ırk yaratıyorlar. Bu durumdan rahatsız olan ve yaklaşan savaşın farkına varan Alphalar, Azur ırkını kışkırtarak Atlantisli’lere karşı isyan etmelerini sağlıyor.
Bu epik hikâyenin içinde yepyeni bir heyecan yaşamak için 2 Ağustos itibariyle Nakrum oynamak gerekecek.
Nasıl oynayacağız?
Nakrum, oyuncularına geleneksel madencilik ve toplayıcılığa dayalı ekonominin yanı sıra takas ve ticaret yapma imkânını da sunacak. İsterseniz madenciliğe yönelip, stoklarınızdaki mineralleri diğer oyuncularla takas yapabilecek hatta bu minerallere karşılık diğer oyuncuların ordularını bile satın alabileceksiniz.
3 yönlü üretim sistemi sayesinde aynı silahı diğer oyunculardan çok daha hızlı ve çok daha ucuza mal ederek bu silahları diğer oyunculara pazarlayabileceksiniz. Yani silah tüccarlığı sayesinde para kazanmak için savaşmak zorunda olmayacaksınız. Bu sayede diğer oyuncuların savaşlarından, sizin para kazanmanız mümkün olacak. Ama unutmayın kazandığınız parayı güvende tutmak sizin için de kolay olmayacak.
Nakrum’da üstün olabilmek ve her zaman güçlü kalabilmek için teknoloji, maliyet ve üretim hızı denklemini iyi kullanabilmek gerekecek.
Bir oyunun yapım öncesi kısa hikayesi
Panteon’un kurucularından Ufuk Şahin hem Panteon’un hem de Nakrum’un hikayesini kısaca şöyle anlatıyor;
“2010 yılında, geçmiş oyunlarımızdan elde ettiğimiz veri bankamızı ve edindiğimiz tecrübelerimizi harmanlayarak Nakrum’un tasarımına başladık. Oyunumuz tasarım aşamasındayken piyasada bulunan oyunlar hakkında kullanıcıların beğenfilerini ve beklentilerini göz önüne aldık. ATOM (Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi)’ un yeni gruplara kapılarını açtığını ve bu gruplara ofis ve donanım desteğinde bulunduklarını öğrendik. ATOM’da çalışmalarımızı sürdürürken; oyun yazmaya ve üretmeye gönül vermiş, kendisini bu konuda geliştirmek isteyen üniversite öğrencilerini de seçerek mevcut ekibimizi biraz daha büyüttük. “Bir yıl gibi kısa bir sürede Starbucks’da oyun geliştiren 3 kişilik bir ekipten, 13 kişilik bir teknokent şirketine dönüşmeyi başardık. Bu serüvenin ilk ürünü olan Nakrum, 1 Ağustos’ta yayına başlıyor. Ekipçe heyecanla bu günü bekliyoruz. Bu tarz oyunların üretim sürecini %75 oranında kısaltacağını öngördüğümüz Pantheon Engine’i pazarlayıp pazarlamayacağımız konusuna henüz karar vermedik. Ancak bu alt yapıyla, kısa süre içerisinde farklı oyun projeleri ile oyuncularımızın karşısına çıkacağız.”
– Basın Bülteni