Oyun Ön İncelemeleri

NBA Live 2003

Oyun türleri arasında belki de en eski olanlarından biri spordur. Doğayı taklit amacını güden programcılar kimi zaman da hayalgüçlerini kullanarak tarihi imparatorluklar ve hatta öncelerine dayanan spor dallarını bilgisayara taşımaya çalıştılar. 

Günümüz firmalarından bu alanda en ciddi emeği ortaya koyan firmalardan biri şüphesiz Electronic Arts’dır. Özellikle Fifa serisiyle büyük sükse yapan firma Buzhokeyinden F1’e nice spor dalını istikrarlı bir biçimde konsol ve pc’lere taşımıştır. Oyunların yeni sürümü her sene çıkarken öncelikle tüm takımlar güncellenir ve gelişen teknolojiyle beraber başta grafik detayları ve gerçekçiliği artmak üzere ufak tefek birçok değişiklikler oyunlara yansıtılırdı. Ancak NbaLive2002’nin bu gidişi bozduğunu söyleyebiliriz. Bilindiği üzere geçen seneki oyun sadece konsol için piyasaya sürülmüş ve akıllarda “EA acaba pc için oyun üretimini bırakıyor mu?” şeklinde sorulara neden olmuştu. Yeni oyunun belki de en büyük müjdesi oyunun PSX, Nintendo ve Gamecube başta olmak üzere yeni konsol gözdesi Xbox ve nihayet PC için de çıkıyor olması. 

Yeni oyun NBA atmosferini tüm gerçekçiliği ve heyecanıyla dijital ortama geçirebilmek için var gücüyle kolları sıvamış. Yeni sinematik ve seslendirmelerle renklendirilecek oyun, oynanabilirlik üzerinde de ciddi değişimlerin sinyalini veriyor. Öncelikle bilgisayarın zekasının ileri derecede arttırıldığı ve oyun içi geliştireceğiniz stratejilerde büyük keyif alacağımız verilen bilgiler arasında. Ayrıca tüm hareketler dört atletin “motion-capture” yapması sonucu oldukça ince işlenerek yapılmış ve topsürüş ve smaç gibi eylemlerin çok daha gerçekçi olmasını amaçlanmış. Rebound konusu da oyunun bu sürümündeki bir başka artı. Seken topları havada kapmak için otuz civarı animasyon bizleri bekliyor. Ayrıca adamların topa yönelişi ve kapma mantığı geliştirilen bir başka bölüm. Bunun dışında bir atıştan sonra oyuncuların pozisyonları ve tepkileri gelişen zekayla birlikte üst düzeye çekilmiş. Benim bilhassa üzerinde durduğum konu kişisel tarzda pasların artık verilebilecek olması. Özellikle futbol oyunlarında olan “adamına göre pas” mantığı yıldız oyuncularda kendini gösterecek ve skora birebir yansıyacak gibi. Pas demişken, Magic Johnson’ı da anmadan olmaz. Bunu da bilen programcılar takımların eski kadrolarıyla oynama şansını bize bir kez daha sunacaklar. Bakalım 2002’de Larry Bird ile üçlük atmak nasıl bir deneyim olacak?

Oyunda başlıca ilerlemeler bunlar. Verilen sıkı vaadler var. Geçen sezon pc kullanıcılarını atlayan firma sanırız bu kez verdiği sözleri eksiksiz yerine getirmeye çalışacak. Kış sezonunda çıkması planlanan oyunu hepimiz bekliyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu