Oyun İncelemeleri

Need for Speed: Carbon

Uzun zamandır merakla beklenen Need for Speed serisinin en yeni üyesi Carbon
sonunda bizlerle. NFS Carbon, hikayesine serinin bir önceki versiyonu Most Wanted’ın kaldığı
yerden başlıyor. Rockport şehrinden ayrılmamızın ardından; yeni sokak
yarışlarına sahne olacak, Palmont şehrine giden yollarda başımıza açılan
dertlerden eski dostumuz Darius tarafından kurtuluyoruz. Ardından yeni ekibimiz
ile Palmont şehri sokaklarını ele geçirmek yolunda işe koyuluyoruz.

Her zamanki gibi ortalama bir hikaye. Ancak hikaye her ne kadar ortalamayı
geçmesede, izlenen videolar sinema tadında. Kullanılan teknik sayesinde
sinematiklerde oynayan kişiler gerçek görüntüleri ile kaydedilmiş, ancak oyun
ortamına bazı işlemlerden geçirilerek yerleştirilmişler. Hal böyle olunca
mükemmele yakın grafikli videolar, bizi atmosferin içine çekmekte bir hayli
yardımcı olmakta. İlk videoda bize yardımcı olacak, bir hayli hoş Nikki (Emmanuel
Vaugier) karakteri ile tanışıyoruz. Palmont şehrinde Nikki bizi arkadaşları ile
tanıştırıyor ve üç farklı kategorideki araçlardan birini seçmemizi istiyor.
Carbon ile gelen ilk yeniliğimiz kategorilenmiş araç seçimi. Muscle, Exotic ve
Tuner araç kategorilerinden birini seçiyoruz. Kariyerinizi etkileyecek olan bu
araç seçimi ile ileride açılan yeni araba modelleri, performans kitleri ve
parçalar seçtiğiniz araç kategorisine göre gelişecek. Seçilen araç sonrası Nikki
ve arkadaşları ile kısa bir test sürüşü yapıyoruz. Eğer seçtiğiniz kategoriyi
beğenmediyseniz paniğe gerek yok. Test sürüşü sonunda araçtan memnun olup
olmadığınız, başka bir kategoriye geçmek isteyip istemediğiniz soruluyor. Gayet
yerinde yapılan bir uygulama, zira bir Mustang ile Mazda arasında dağlar kadar
fark var.

Fast and the Furious Tokyo Drift

Aracımızı seçtikten sonra kısaca Palmont şehri anlatılıyor. Şehir haritası dört
ana bölgeye ayrılmış durumda. Her bölge belli bir yarışçı (Boss) ve takımı
tarafından tutuluyor. Bir bölgeyi ele geçirmek için önce yıldız ile işaretli
yarışları kazanmalı, ardından bölge sahibi yarışçıyı (Boss) yenmelisiniz. Bölge
boss’unu yendiğiniz taktirde hediye kart seçiyorsunuz. Bu kartlar hapisten
ücretsiz çıkma, performans kiti, görünüm kiti gibi şeyler olabilmekte. Şehir
haritasında ayrıca kanyonlar bulunmakta. Özellikle bölge Boss’ları ile
karşılaştığımız kanyonlar gerçekten çok acımasız. Özellikle kanyonların bazı
yerlerinde bariyerler kırılabilir olarak yapılmış ki, süratle yarışırken uçuruma
yuvarlanmanız bazen kaçınılmaz. Ancak her ne kadar uğraşırsanız uğraşın bölüm
Boss’ları uçuruma yuvarlanmıyorlar. Yalnız bölüm Boss’ları değil, bazı yarış ve
Drift’ler de buralarda yapılmakta. Yapımı oynarken dikkatimi ilk çeken şey
kanyonlar olmuştu. Bunu düşünmemde ki en önemli neden Fast and the Furious Tokyo
Drift’ti. Zira NFS Carbon adeta filmin bir kopyası niteliğinde. Özellikle kanyon
sahneleri ile olan benzerlik çok büyük. Aklıma gelen ilk soru, “Acaba EA bu
bölümleri tasarlarken filmden mi etkilenmişti?” oldu.

Modifiye çılgınlığı

Carbon ile gelen bir diğer yenilik de artık bir ekibimizin olması. Yapımda
“Crew” olarak anılan ekibimize, ilk olarak Nikki’nin tanıştırdığı bir Blocker (pirimci)
katılıyor. Zamanla ekibe üye dahil edebilir, yada çıkarabilirsiniz. Aynı anda
ekibimizde en çok üç kişi bulunabiliyor. Ekipteki bu kişilerin her birinin
farklı yararları bulunmakta. Sağladıkları faydalar yarış ve kariyer bonusu
olarak ikiye ayrılıyor. Kimi maddi, kimi polise karşı, kimi mekanik avantaj
sağlıyor. Örneğin %25 ekstra nitro, %10 performans kitlerinde indirim, yarış
başına pirim gibi avantajlar ekip üyeleri tarafından sağlanmakta. Performans ve
nitro demişken, Most Wanted’da bizi biraz hayal kırıklığına uğratan modifiye de
Carbon’un yeniliklerinden. Performans ve görünüm kitlerinin çeşitliliği ve
müdahale olanağımız artmış durumda. Artık bir lastik seçerken aynı zamanda bu
lastiğin Drift’e mi yoksa yarışlara mı daha uygun olabileceğine karar
verebiliyoruz. Aynı şey araç görünümünde de kendini gösteriyor. Örneğin bir
tamponun enine ve boyuna müdahale edebiliyoruz.Bazı yarışlarda ekip üyeleri de bize eşlik etmekte. Yarış sırasında kestirme
yolları göstermek, yol hakkında uyarılarda bulunmak, gaza getirici sözler
söylemek, rakipleri saf dışı bırakmak gibi aktivitelerle yanımızda
yarışmaktalar. Ayrıca sizin birinci olamadığınız ancak ekip üyenizin birinci
olduğu yarışlarda dahi ekibiniz, haliyle siz o yarışı kazanmış sayılıyorsunuz.

Daha önce kazandığınız bölge zamanla tehlikeye düşebiliyor. Siz başka bir
bölgede yarışırken, daha önce kazanmış olduğunuz bölgedeki bir yarışın tehlikede
olduğu haberi geliyor ve tekrar orada yarışarak hakimiyetinizi sürdürmeniz
isteniyor. Tabi bunu kabul etmek size kalmış. İster hemen gidip yarışabilir,
ister sonraya bırakabilirsiniz. Ancak ne kadar geç yarışırsanız bölge o kadar
risk altına girecektir. Bunu da istemeyiz, zira asıl amacımız bütün bölgeleri
ele geçirerek şehirin yeni hakimi olmak.
Kariyer Mod’u dışında ki diğer mod’lardan da bahsetmeden olmaz. Challenge Series,
yarış çeşitleri içerisinde madalya kazanmak üzerine kurulmuş. Custom Match ve
Quick Match EA hesabınız ile online yarışları mümkün kılmakta ki, Quick Match
mod’unda hırsız-polis kovalamacaları bir hayli eğlenceli olmakta. Ayrıca menüde
Reward Cards bölümü de bulunmakta. Bu bölümde genellikle belli sayıdaki yarış
türünü tamamladığınız taktirde bir hediye kartı açılmakta.

NFS Carbon, her zamanki gibi grafikleri ile göze hitap ediyor. Ancak Most
Wanted’dan beri grafiklerin çok fazla gelişme kaydetmediğini görüyoruz. Sinema
tadındaki ara videolara rağmen, oyun için videolarda karakterler çok köşeli
görünmekteler. Yeni pasta ciladan çıkmış, metalik araç görüntü ve yansılmaları
artarak sürmekte. Gecenin de etkisi ile ay ve ışık yansımaları araç üzerinde
gerçekten bazen fazla durmakta. Hasar modellemelerinde herhangi bir gelişme yok.
İstediğiniz kadar aracı yerden yere vurun en fazla camınız çatlamakta. Bunda
EA’dan çok araba firmalarının oyunlarda lisans verme şartı olarak hasar
modellemesine izin vermemeleri neden olmakta. 50’den fazla lisanslı aracın
yapımda boy gösterdiğini belirtmekte fayda var. Seslere gelirsek. Her zamanki
gibi kaliteli ve tempolu müzikleri ile yapım dikkat çekiyor. Özellikle motor
sesleri hangi arabayı kullandığınızı belli ediyor. Sadece dinlemek için bile bir
Mustang ile şehirde yavaş yavaş tur atılabilir. Seslerden yana EA’yı kutlamak
gerek. Battlefield 2142 incelemesini de hazırladığımda dikkatimi çeken EA’nın
grafiklerden çok seslere dikkat ettiği olmuştu. Açıkcası bunun Carbon’da
yinelemesini istemezdim.
Yapımı rahat oynayabilmek için ortalamanın üzerinde bir sisteme ihtiyacınız
olacak. Zira yarışlar genellikle 8 araç ile yapılmakta ki 12 araçlı yarışlarda
mevcut. Bu bakımdan aynı anda sekiz arabanın hesaplanması ve modellenmesi
işlemci ve özellikle ekran kartı üzerine binen yükü arttırmakta.

Son sözler

Bazı oyunları ne kadar seversek sevelim, zamanla yeniliğe gidilmediği için kabak
tadı vermekte. Need for Speed serisini her ne kadar seviyor olsam da artık kabak
tadı vermeye başladığını hissediyorum. Modifiye ve Underground yarışlar,
zamanında birer devrim niteliği taşıyarak karşımıza çıkmışlardı. Bu demek değil
ki oyun kötü, ancak NFS artık bir devrime ihtiyaç duyuyor, zira aynı altyapıyı
içeriyor.Bir araba yarışında ne kadar farklılığa gidilebilirki diye
düşünebilirsiniz, ancak burada iş yapımcılara düşüyor. Bu oyunu yapabilen ekip
çok daha iyisini de yapabilecektir, buna eminim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu