Oyun Ön İncelemeleri

Neverwinter: Curse of Icewind Dale (Beta İnceleme)

Icewind Dale diyince sizin de içinizi bir ürperti kaplamıyor mu? Şahsen bana direk tatlı bir üşüme geliyor bembeyaz bir örtüyle kaplanmış, Dünyanın Omurgası boyunca uzanan bu bölgeyi düşününce… Kışın nadiren de olsa kar yağdığında, hemen açıp Targos limanında çalan o hafif müzikle iyice atmosfere girmemin sebebi de bu olsa gerek. Hem R.A. Salvatore tarafından yazılmış kitapları yalamış yutmuş, hem de oyunlarına gönül vermiş benim gibilere hitap etmek için Neverwinter’ın byapabileceği en iyi hamle de, bir sonraki modüldeki rotamızı Icewind Dale’e çevirmek olabilirdi sanırım. Nitekim yeni duyurulan modül olan Curse of Icewind Dale da tam olarak bu yüzden aklımı başımdan aldı…

Neverwinter’dan buz gibi rüzgarın estiği vadiye sıçrayan hikâye, belini kitaplardan da tandığımız ancak çok geçmişte bıraktığımızı düşündüğümüz bir karaktere bağlıyor: Akar Kessell. Eskisinden çok daha tehlikeli ve öfkeli bir şekilde geri dönmeyi başaran Kessell, Valindra’dan sonra açılan ana kötü karakter boşluğunu dolduruyor olacak Curse of Icewind Dale’da. Bölgenin meşhur yerlerinden biri olan Kelvin’s Cairn’in tepesine diktiği kalesi de muhtemelen modülün sonundaki nihai savaşımızı yapacağımız mekan olacak. Ancak bu bir Beta İnceleme olduğundan ve henüz oyunun o kısmına bulaşma şansı bulamadığımdan size bizzat denediğim kısımları anlatmaya devam etsem daha iyi…

Caer-Konig’e ayak basar basmaz ilk işimiz bölgeyi tanımak oluyor. Bir iki git-gel yaptıktan sonraysa ilk ciddi kararımızı vermemiz gerekiyor Curse of Icewind Dale’daki: On-Kasaba halkının yanında mı yer alacağız, yoksa Arcane Broterhood’a mı katılacağız?

Bu noktada yaptığımız seçim ana oyundaki Gauntlgrym seçimine benzer etkilere sahip. Yine seçtiğiniz tarafa göre karşı fraksiyona düşman olup, iki taraf arasındaki çekişmeye dahil oluyoruz. Ancak bu sefer PVP’nin dozajı bir tık artmış. Sakin sakin kendi çapınızda görev yapmaya çalışırken karşı fraksiyondan birinin gelip “dank!” efektiyle tepenize binmesi artık daha olası. Oyun da sizi buna çeşitli ödüllerle teşvik ediyor zaten…

Unutulmuş Diyarları takip ediyorsanız, iki fraksiyon hakkında da az çok fikir sahibi olmanız olası. Arcane Brotherhood, Luskan’daki Büyücü Kulesi’ni mesken edinmiş bir büyücüler topluluğu aslında. Ancak Akar Kessell ve Valindra Shadowmantle gibi kötü niyetli bazı büyücülerin başına buyruk davranışları yüzünden itibarları bir hayli tepe taklak olmuş durumda. Bu yüzden de burada bahsedilen Arcane Brotherhood, aslında kendi içinde yeniden yapılandırmaya gitmiş ve kaybettiği itibarını geri kazanmaya çalışan bir grup yani. Icewind Dale’e teşrif etme sebepleriyse bölgede bulunan çok değerli ve nadir bir madde olan “Siyah Buz”u akademik olarak incelemek ve ondan yararlanmak. Öte yandan On Kasaba halkı ise Arcane Brotherhood’un hala şeytani amaçları olduğuna inanıyor ve topraklarını Siyah Buz için talan etmelerine karşı gelerek, bu nadir maddeyi kendi zenginliklerini arttırmak için kullanmayı amaçlıyor. Hangi tarafı seçerseniz seçin, nihai bir birliktelik yapmak zorunda değilsiniz fraksiyonunuzla. Bugün On Kasaba halkıyla takılayım, yarın Arcane Brotherhood’a geçerim demeniz de mümkün anlayacağınız.

Tabii seçtiğiniz tarafa göre aldığınız görevler ve etkinlikleriniz farklılık gösteriyor. Genel olarak Icewind Pass’ta geçen normal görevlerimize ek olarak, yeni bir görev mekaniği olan “Heroic Encounter” sistemi mevcut bir de. Guild Wars 2’nin alan görevlerini anımsatan bu sistemde, siz yoldan geçerken karşılaştığınız bazı olaylara grup halinde müdahale ediyorsunuz. “Grup halinde” kısmının altını çiziyorum, zira bu görevler gerçekten de en sağlam karakterleri bile zorlayabilecek bir seviyeye çıkabiliyor zaman zaman. “Amaan, alt tarafı bir kutup ayısı!” diyip geçmeyin yani. Bahtınız ters dönerse üzülen taraf olabilirsiniz…

Yine de, eğer çok kasarsanız bu görevlerden bazılarını tek başınıza tamamlamanız da mümkün. Ödülü ise tabii ki Siyah Buz üzerinden alıyoruz. Etraftaki Siyah Buz kütlelerinden genelde 100 civarı Siyah Buz aldığımızı ve üst seviye setlerin tanesinin 6,000-9,000 arası Siyah Buz istediğini düşünecek olursak etrafta göreceğiniz her Heroic Encounter’ı yapmayı öyle ya da böyle isteyeceksiniz. O kadar çok Siyah Buzu toplamanın bir diğer yolu da az önce bahsettiğim gibi karşı fraksiyona ait oyuncuları öldürüp onların düşürdüğü buzları toplamak.

Henüz test aşamasının çok başlarında olduğu için oyunda bazı bug’lar mevcuttu ve tüm taşlar yerine oturmamıştı. Buna rağmen Icewind Pass’te dört nala keşif yapmak, esen soğuk rüzgarı yüzümde hissetmek güzel (ve özlediğim) bir deneyimdi. Hele ki Cryptic Studios gerçekten söz verdiği gibi Matchmaking sistemini de bir güzel adam edecek olursa, Neverwinter’da hala hayat var demektir. Bütün yeni özelliklerinin arasında eski özelliklere de ufak dokunuşlar yapılmış olması oyunun geleceği için umut vaat ediyor. Eğer kendiniz de denemek ve bahsettiğim özellikleri bizzat görmek isterseniz şu an test sunucusu aktif halde. Olur da Caer-Konig’e ayak basmaya karar verecek olursanız Jarlaxle’e selam etmeyi de unutmayın…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu