Oyun İncelemeleri

NI.BI.RU

Şimdiye dek başlangıcında Adventure Company ismini gördüğüm hiçbir oyun beni
üzmedi, aksine çok mutlu etti. Bu adventure bolluğunda bir Çek oyun şirketi olan
Future Games’in yaptığı Nibiru da onlardan biri. Future Games’i tanımanız olası.
Posel Smirti’den. Ne mi bu? Bildiğimiz The Black Mirror işte. Zevkle oynanan bir
adventure. İşte Nibiru da zevkle oynanıyor, oyuncuya beş dakikada kendini
sevdiriyor.

Keşif oldu, Martin koş!

Oyunumuz, arkeoloji ve linguistik eğitimi almış, maceraperest bir şahıs olan
Martin Holan’ın, evinde bir arşiv işiyle uğraşırken telefonunun çalmasıyla
başlıyor. Telefon eden, amcası Francois de Vilde, Martin’e sorar: “Maceraya var
mısın?”. Martin ne oldu diyemeden kendini amcasının salonunda brifing alırken
bulur. Francois’in dediğine göre, 2. dünya savaşı esnasında Nazilerin uğraştığı
düşünülen Ni.Bi.Ru. projesi sadece bir söylentiden ibaret değildir. Proje, dünya
dışı zeki varlıklarla iletişime geçerek onların teknolojilerini almak ve savaşta
üstünlük sağlamak amacı ile başlatılmıştır. Francois bunun başarıldığına
inanmaktadır ve elinde bu proje ile ilgili eşsiz bilgilerin bulunabileceği bir
keşifle ilgili bilgiler vardır. Prag’da eski bir Nazi madeni keşfedilmiştir ve
Francois’ya göre bu madenin Nibiru ile bir ilgisi vardır. Tabi ki kalkıp gitmek
ister ama ilerleyen yaşından dolayı kendi yerine güvendiği birini göndermesi
gerekmektedir. Martin de bu iş için biçilmiş kaftandır.

Böylece Prag yoluna düzülen Martin, başına gelecek garip olaylardan ve
karşılaşacağı acayip insanlardan habersiz bir şekilde kendini maceradan maceraya
koşarken bulur.

Nasıl çıkacam ben bu oyundan?

Menüde options bölümünde pek fazla seçeneğimiz yok. Ekran çözünürlüğü veya detay
seviyeleri gibi ayarlar yapamıyoruz. Sadece antialiasing özelliğini açıp
kapayabiliyor ve gölge kalitesiyle oynayabiliyoruz. Bunların dışında konuşma ve
müzik sesi seviyeleri ile oynayabiliyor ve altyazı özelliğini
etkinleştirebiliyoruz.

Oyun içerisinde menüye dönmek için fare imlecini ekranın sol üst köşesine
getirmek gerekiyor. Orada çıkan bir çark simgesine tıklayarak menüye
ulaşılabiliniyor ki, ben bunu gereksiz buluyorum (Şahsen ben readme dosyasını
okuyana kadar akıl edemedim, bazı forumlarda da bu konuda şikâyetler okudum,
ctrl+alt+del ile çıkmak zorunda kaldım, vb.).

Ayrıca oyun esnasında masaüstüne dönme imkanımız yok. Ctrl+esc işe yarar gibi
görünse de oyun ekranı hep üstte kalıyor. Kısacası masaüstünde bir işiniz varsa
(çözüme bakmak gibi) oyunu kaydedip çıkmanız, işiniz bitince tekrar girmeniz
gerekiyor.Envanterimiz ekranın alt kısmına fareyi yaklaştırdığımızda ortaya çıkıyor.
Envanter sistemi gayet basit. Oyun içerisinde envanterimizdeki nesnelerden
bazını birbirleri ile etkileşime sokmamız gerekiyor doğal olarak. Bunun için
nesnelerden birini seçip diğerine tıklamamız yeterli.

Oynanışa geçelim…

Oyunda Nibiru gizini aydınlatmak için çeşitli maceralarda Martin Holan’a eşilik
ediyoruz. Oyun içerisinde bulmacaların yerleri ve zorlukları gayet güzel
ayarlanmış. Çoğunlukla oyun içi, birkaç da envanter bulmacasıyla uğraşacaksınız.
Genelde oyuncuyu süründürmeden çözülebilecek cinsten.

Grafikler tatmin edici. Mekânların atmosferi oyuna gayet iyi yansıtılmış. Şahsen
ben geceleyin sokak lambasının etrafında uçuşan kelebeklere bayıldım.

Oyun içi ve menü müzikleri gayet güzel. İnsanın kendini daha iyi kaptırmasını
sağlıyor. Ayrıca karakterlerin seslerini de gayet başarılı buldum. Aksanları
bile yerli yerinde.

Açgözlü olma, tamahkar ol!

İşte ilginç bir durum: Altyazıları etkinleştirdiğiniz zaman karakterler
konuşmaları bittikten sonra bir süre daha dudak oynatmaya devam ediyorlar.
Altyazının ekranda kalma süresi ile ilgili bir hata olduğunun tahmin ediyorum.

Martin’i oyun içinde koşturamadığımız için oradan oraya yürümesini beklemek
zorunda kalıyoruz ki bu da bazen sabrımızı zorlayabiliyor. Neyse ki bu durum
mekanlar arası geçişlerde bu şekilde değil. Ekranın kenarında görünen kapı
simgesine çift tıkladığımızda gitmek istediğimiz yere gitmiş oluyoruz.

İlginç bir durum da şöyle: Oyunun bir bölümünde her bulduğumuzu toplamamız
sonucunda envanter şişebiliyor ve ileride gerekli olacak bir iki nesne
kendiliğinden envanterden eksiliyor ki bu da ileride bir bölümde tıkanmamızı ve
tekrar load ederek nesneleri dikkatli bir sıra ile toplayarak tekrar aynı
yerleri oynamamıza neden oluyor. Bana oldu mesela.

Oyunumuz çok uzun değil ve bulmacalar da çok fazla zor olmadığı için kısa sürede
bitebiliyor. Ama yarattığı doygunluk hissinden olsa gerek, tüh ne de çabuk bitti
dedirtmiyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu