Nightshade
Sega’nın aksiyon oyunlarındaki başarısı tartışılmaz, arcade’in en büyük firmalarından biri olması da bu başarısından ileri geliyor. Birçok firma eski 2d oyunların 3d versiyonlarını yaparken Sega’da boş durmamış, en ünlü oyunlarından biri olan Shinobi’yi PS için hazırlamıştı. Ancak bu bize tam bir hayal kırıklığı yaratmıştı. Bir süre sonra da Shinobi’nin devamı niteliğinde olan Nightshade’i açıkladı.
Kılıcımız bizim tek silahımız ve en büyük yardımcımız.
Nightshade Shinobi’den oyun yapısı olarak fazla farklı değil. Hinaba adındaki genç ve güzel bir bayanı yönetiyoruz. Hinaba, Shinobi’deki ninjamız ile hemen hemen aynı özelliklere sahip. Yine duvarlarda yürüyor, oraya buraya zıplıyor, kılıcını aynı şekilde kullanıyor. Görünürdeki tek farklı hareket tekme atma özelliği; fakat bu hareketin pek etkili olduğunu söyleyemeyeceğim. Çok zayıf düşmanlarda bile fazla etkili olamıyor. Bu hareketin size faydalı olacak tek yönü metalden yapılmış yaratıkların zırhlarını parçalaması. Yaratıkların zırhlarını parçaladıktan sonra ise yine mecburen kılıcımıza baş vurmak zorunda kalacağız. Kılıcımız bizim tek silahımız ve en büyük yardımcımız. Doğru kullanırsanız, en güçlü bosslar bile sizin karşınızda çaresiz kalacaktır.
Kılıcınızı kullanırken dikkat etmeniz gereken en önemli şey, her düşman öldürdüğünüzde bu silahınızın belli bir oranda güç kazanması. Düşmanları öldürdüğünüzde kılıcınızın rengi giderek değişiyor, 4-5 düşmandan en güçlü haline geliyor. Bir boss’u normal kılıç darbeleriyle öldürmeye çalışırsanız çok zorlanacaksınız; fakat boss ile savaşırken etrafta oluşan güçsüz yaratıkları öldürüp kılıcınızı kırmızı, yani en güçlü hale getirirseniz, boss’lara birkaç vuruş yapıp onlara çok büyük hasar verebilirsiniz.
Nightshade’in dövüş taktiği gördüğünüz gibi bir arcade oyunundan farksız. Oyunun mekanları da dövüş sistemine ayak uydurup, bir arcade oyunundaki gibi tek düze görünüyor. Bölümler çok lineer, yani düz ilerleyen bir yapıya sahip, sadece birkaç gizli yer dışında hemen hemen hep çizgisel bir şekilde ilerliyorsunuz. Bu gizli yerlerde de genellikle normal yollarda bulamayacağınız veya zor bulacağınız itemler var.
Bunların dışında oyun sırasında bir alanda bulunan düşmanlar ile karşılaşınca bulunduğunuz yer bir çeşit büyü ile kapanıyor, düşmanların tamamını öldürmezseniz veya bazı büyülü nesneleri parçalamazsanız o alandan dışarı çıkamıyorsunuz. Üzerinize gelen düşman sürüsünü görünce kaçacak delik arıyorsunuz ama nafile. Quick save’in olmaması bizim için bir dezavantaj; çünkü bölüm sonuna gelip ölünce en baştan tekrar başlıyoruz, bu yüzden sadece bölüm sonlarında save yapabilme şansımız var. Sadece çok uzun bölümlerde oyunun yarısına kadar geldiğinizde veya eğer bölüm sonunda boss var ise oradan başlama imkanınız var.
Arcade tarzında dövüş oyunu sevenlere önerilir…
NightShade bir arcade oyunu olarak oldukça eğlenceli ve Shinobi’den daha zevkli olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Shinobi’den çok farklı olmasa da onun bazı hataları düzeltilmiş. Bunun yanında ilk göze çarpan değişiklik oyunun daha da anime tarzına dönüşmesi. Etraftaki nesnelerin parçalanma animasyonları çok iyi sayılmaz, örneğin bir vinç veya arabaya kılıç ile vurduğunuzda kağıt gibi parçalanıp yok oluyor. Aynı şekilde yaratıkların poligon sayıları da çok yüksek sayılmaz; ama yine de bosslar çok ayrıntılı ve kaplamaları da çok iyi. Ben yine de Sega gibi grafik üstadı bir firmadan daha iyisini beklerdim.
Seslendirme ve müzikler ise gerçekten çok iyi düzeyde. İnsan kendini bu sayede sanki bir anime filmin parçasıymış gibi hissediyor. Grafikler biraz daha iyi olsa kendinizi oyuna daha çok kaptırabilirdiniz. Kontroller için ise oyunun en başarılı yönü diyebiliriz. Gerek tekmelerimizi, gerekse de kılıcımız çok rahatça kullanabiliyoruz. Üstelik düşmana kilitlenip tekme veya kılıç ile havada süzülerek düşmana saldırma hareketi Shinobi’dekinden daha rahat yapılabiliyor. Oyunun bazı eksik yönlerini göz ardı edersek Nightshade için eğlenceli bir oyun diyebiliriz. Özellikle arcade oyuncularına önerilir…