Ninja Gaiden
Tecmo’nun 2002-E3’ünde, Ninja Gaiden’in Xbox için dönüş yapacağını duyurmasıyla, NES zamanlarından kalan Ryu hayranlığı, ortalıkta dolaşan video ve ekran görüntüleriyle yeniden gündeme gelmişti. Bir çok gecikmeden sonra nihayet 2 Mart 2004 günü hayranlarıyla buluşan oyun, gerçekten onca beklemeye değdi. Şimdi bir bakalım Ninja Gaiden nasıl dönmüş?
İntikamım acı olacak
Ryu, köyündekileri katledenleri unutmamış, bu yüzden intikam için amansız takibine devam ediyor. Elbette olay bu kadar basit değil, oyunda derin mevzular da var; ancak bunları anlatıp oyun zevkinizi kaçırmaya gerek yok diye düşünüyorum; ne de olsa kimse kitabı sondan okumaya başlamaz.
Nasıl bir oyun bu Ninja Gaiden? Aslında oyunu tek bir kategoriye koymak zor; aksiyon seviyorsanız kesinlikle tatmin olacaksınız, platforma bayılırım diyorsanız, bol bol “oooh, vaaay” dedirten hareketler göreceksiniz; RPG’ye meraklıysanız, ilerledikçe öğreneceğiniz hareketler, kazanacağınız silahlar bulacaksınız; kısacası oyunda her zevke uygun bir yan mutlaka var.
Kombolar, silahlar ve hatta büyü!
Ninja Gaiden düz bir aksiyon oyunundakinden çok, dövüş oyunlarındakine benzeyen bir savaş sistemine sahip. Oyunda çok çeşitli silahlı ya da silahsız kombolar yapabiliyorsunuz. Tabii düşmanlarınıza karşı sadece kılıç ve benzeri silahları kullanmak zorunda değilsiniz; Ninpo denen büyünüzü ya da uzak mesafeden saldırılar yapmanızı sağlayan yayınızı da kullanabilirsiniz. Üstelik düşmanlarınızı öldürme şeklinize göre kazandığınız power-up’larla yeni silahlar alabilmeniz ya da zaten sahip olduğunuz silahları upgrade edebilmeniz mümkün.
Kamera sistemi ve bazı oyun özellikleri
Oyunda kendinizi, zıplarken, Prince of Persia’daki gibi duvarlardan koşarken, tellerden asılırken ve hatta yüzerken bulacaksınız. Hazine sandıklarını arayıp, çeşitli büyüler ve silah yükseltmeye yarayan parçalar bulmaya çalışacaksınız, kimi zaman, bir koridorda mızraklardan, devrilen sütunlardan kaçacaksınız… Dolayısıyla oyun böyle hareketli olunca kamera, oyundaki en önemli unsurlardan biri olup çıkıveriyor. Ninja Gaiden’de kamera kontrolü sizde değil, sadece sağ trigger ile görüntüyü merkezleme şansınız var; ama bunun sebebi basit, bu kadar hızlı bir aksiyon oyununda kamera kontrolü sizde olsaydı sonuç felaket olabilirdi. Gerçi kamera ara sıra problem yaratsada, sistem bu oyuna en uygun şekilde yapılmış.
Görsellere hayran kalacaksınız!
Görseller gerçekten etkileyici; oyun çıkmadan önce de trailer ve ekran görüntülerine inanamamıştım. Tecmo bizi yanıltmadı, gerçekten de detaylarla bile çok uğraşmışlar; animasyonlardan, karakter kıyafetlerine kadar her şey düşünülmüş; kas hareketleriniz, düşmanlarınızın çürüyen etleri gibi detaylar dahi atlanmamış.
Oyun mekanlarını oluşturan yerler, bir zeplinden, yeraltı mezarlarına kadar değişkenlik gösteriyor; ayrıca bölüm aralarındaki videolar da gerçekten çok kaliteli hazırlanmışlar.
Ninjaların kulakları hassas olur
Uzun lafın kısası; Ninja Gaiden, klasik olmaya aday, oyuncuyu sıkmayan ve görsel şölen sunan bir oyun. Zor olması bazı kişiler için hayal kırıklığı yaratabilir, ama çoğu oyuncuyu da memnun edecektir. Ninja Gaiden; 20 saatin üstünde bir oyun imkanı sunan, 16 bölüm ve harika grafikleriyle tecrübe edilmesi gereken bir oyun, üstelik üç adet orijinal NES devam oyunu da cabası. Unutmadan, Xbox Live destekli Master Ninja Turnuvaları da haberleri kulağımıza çalınanlar arasında.
Açıkçası Tecmo bana: Bir projenin bitiş tarihinin değil, yapılmak istenenlerin tam anlamıyla oyuncuyu tatmin edecek şekilde hazırlanmasının önemli olduğunu öğretti. Bu kadar kaliteli yapılacaksa, varsın her oyun ertelensin.