Nintendo’nun yeni konsolu Switch, Zelda: Breath of the Wild ile birlikte oyun dünyasını kasıp kavura dursun, bugün ortaya çıkan yeni teknik bilgiler, oyunların FPS düşüşlerinin nedenini ortaya çıkarmış gibi gözüküyor. Bildiğimiz üzere Nintendo Switch 4 çekirdekli bir işlemci ve 4 GB Ram ile birlikte geliyordu.
Ancak bugün Switch için oyun geliştiren bağımsız bir yapımcının yaptığı açıklamaya göre Nintendo Switch’e geliştirilen oyunlar 4 çekirdekten yalnızca 3 tanesini kullanabiliyor. Ayrıca 4GB’lık Ram’in de 3 GB’ı oyunlara açık durumda. Kalan 1 çekirdek ve 1 GB Ram ise sistem tarafından ayrılmış durumda. Benzer bir durumu Xbox One ve PlayStation 4’te de görüyoruz. Xbox One’da 8 GB’lık RAM’in 3 GB’ı sisteme, PlayStation 4’te ise 2 GB’ı sisteme ayrılmış durumda. Ayrıca Xbox One ve PlayStation 4 konsollarının da 8 çekirdeğinden 2’si sisteme ayrılmış durumda.