NVidia’nın RTX kartlar ile birlikte oyunculara sunduğu DLSS teknolojisi, her yeni sürümü ile birlikte daha iyi hale geldi. Bu videoda da DLSS 2.3 sürümü ile birlikte son dönemde çıkan oyunlarda ne kadar büyük bir performans farkının ortaya çıktığına birlikte göz atacağız.
NVidia DLSS oyunlarda ne kadar fark yaratıyor?
DLSS nedir?
Öncelikle DLSS nedir kısaca açıklayalım. DLSS, büyük işlem gücü gerektiren oyunlarda, kare hızlarınızı artırmak için yapay zekanın gücünü kullanan RTX tabanlı bir teknoloji. Daha önce köşe yumuşatma gibi seçenekler ile bildiğiniz gibi bu gibi özellikleri kullanıyorduk. Fakat AA gibi ayarları açtığımızda daha iyi performans almak yerine ekran kartına binen yük artıyor, doğal olarak bu durumun FPS değerini düşürdüğüne şahit oluyorduk. Birçoğumuz da daha yüksek FPS almak için bu ayar dokunmuyordu bile.
İşte Nvidia’nın DLSS teknolojisi köşe yumuşatma işlemini, uzak obje detaylarını ve netliği dinamik bir şekilde gerçekleştiriyor. GPU içerisinde yer alan yapay zeka teknolojisi bir nevi oyunun dokularını kullanarak aradaki boşlukları dolduruyor ve ekran kartına güç binmesini engellediği gibi oyunlardan daha iyi bir performans elde etmemize olanak sağlıyor.
NVidia DLSS 2.3 ne gibi yenilikler sunuyor?
DLSS 2.3 sürümü ise hareketli öğelerde, partikül efektlerinde, gölgelerde ve nesne ayrıntılarında bir önceki sürüme göre daha iyi bir görsellik sunuyor. Daha önce özellikle hareketli objelerde ghosting dediğimiz problemler ortaya çıkarken DLSS 2.3 ile birlikte artık daha net bir görüntüye ulaşıyoruz. Yapay zeka tarafından yakalanan hareket farkındalığı sayesinde DLSS, ölçekleme tarafından oluşturulan tipik hareketlerde ortaya çıkan blurlanmayı, uzama gibi olguları azaltmak için önceki karelerden gelen geçici geri bildirimin yanı sıra hareketli nesnelerin hareket edecekleri yönü saptıyor, yani onun vektörlerini kullanıyor.
Daha fazla detaydan ziyade oyun testlerine geçelim. Çünkü önemli olan icraat ve aslında bizim oyunlarda ne kadar FPS alacağımızda yatıyor. Yaptığımız testlerde ise gerçekten büyük farkların ortaya çıktığına tanık olduk diyebiliriz.
Dying Light 2
İlk konuğumuz tabi ki son dönemin en popüler oyunlarından biri olan Dying Light 2 oluyor. Oyunun ilk gün güncellemesinin ardından DLSS performansında gözle görülür bir artış sağlandı. Öyle ki zaman zaman bu performansın DLSS açıldığında 60 FPS fark yarattığını bile görebiliyoruz. Hemen testlerimize geçelim;
Tüm ayarlar ultrada ve ışın izleme açıkken Dying Light 2 açılış kısmının 60 – 70 FPS aralığında olduğunu görüyoruz. Yine aynı ayarlarda DLSS ayarını performans moduna aldığımızda ise FPS oranı ortalama 120’ye kadar çıkıyor. Oynanış kısmına geldiğimizde ise buradaki farkın 50 FPS civarında olduğunu görüyoruz.
Kapalı mekanlarda DLSS kapalıyken 80 FPS veren oyun, kalite modunda 115, performans modunda ise 130 FPS’e kadar çıkıyor. Şehre geldiğimizde DLSS kapalıyken 90 FPS veren oyun, kalite modunda ise 100 FPS’e çıkıyor.
Tüm ayarlar ultrada ve ışın izlemede çözünürlüğü 4K’ya aldığımızda oyunun 22 FPS verdiğini görüyoruz. Kalite moduna aldığımızda 47 FPS’e kadar çıkan oyun performans moduna aldığımızda ise 60 FPS’i yakalıyor. Tabi aksiyon anlarında normalde 20 FPS civarı çalışan oyunun performans modunda ise 50 FPS civarı çalıştığını görüyoruz. bazı grafik ayarları ile bu oranı 80 FPS’e kadar çıkarabiliyor ve aslında 4K çözünürlükte oynanamayacak seviyede olan Dying Light 2’nin DLSS sayesinde gayet akıcı bir oynanış ve performans sunduğu gözüküyor diyebiliriz.
God of War
PC sürümü ile yine çok konuşulan God of War testlerini ise direkt olarak 4K çözünürlükte yaptık. Oyunun tüm ayarlarını ultraya aldığımızda 76 FPS verdiği bir bölgede DLSS kalite moduna aldığımızda 100 FPS’e kadar çıktığını görüyoruz. Yine tüm ayarlar açıkken DLSS’i performans moduna aldığımızda ise FPS oranı iyice fırlıyor ve 130’a kadar çıkıyor.
Yine tüm ayarlar ultrada ve 4K çözünürlükte açık bir alana geçtiğimizde ise oyunun 67 FPS verdiği gözüküyor. DLSS ayarını dengeliye getirdiğimizde FPS oranının 86’ya çıktığını Ultra performansta ise 100 FPS’e yaklaştığını görüyoruz. Yani 4K çözünürlükte tüm ayarlar açıkken God of War DLSS sayesinde zaman zaman 30 ila 50 FPS kadar fark gösterebiliyor. gerçekten de çok iyi bir performans sergilediğini söylemek mümkün.
Guardians of the Galaxy
Guardians of the Galaxy 2021 yılının sürprizlerinden biri oldu. Çizgisel bir ilerleyişe sahip olsa da kendine has tarzı ile bu çizgiselliği bozan Galaksinin Koruyucuları, esprili yapısı, aksiyon dozu ve tabi ki renkli karakterleriyle olduğu kadar grafikleriyle de ön plana çıktı.
Galaksinin ücra köşelerinde tasarım anlamında şahane mekanlara giderken, teknik tarafta da detaylı bir menü ile karşılaştık. Kaplama detaylarından gölgelendirmeye, ışın izleme detaylarından yansımalara kadar geniş bir grafik ayarına sahip olan oyunda DLSS desteğine de yer verilmiş. Sahip olduğunuz donanıma göre dengeli, kalite, performans ya da ultra performans olarak seçebildiğimiz DLSS ayarı daha iyi bir FPS oranına ulaşmamız için önemli bir fark yaratıyor.
Guardians of the Galaxy’de 4K çözünürlükte tüm ayarlar ultradayken oyunun açılış kısmında 40 – 45 FPS verdiğini görüyoruz. DLSS ayarını ultra performansa moduna aldığımızda ise FPS oranı adeta şahlanıyor ve 130’lara kadar çıkıyor. Yine 4K çözünürlükte tüm ayarlar ultradayken oynanış 40 FPS veren oyun, DLSS kalite modunda 70, dengeli modda 80, performans modunda 90 ve ultra performans modunda ise 115 FPS’e kadar çıkıyor.
Test Sistemimiz
- İşlemci: Intel Core i9 9900K
- Anakart: Asus Z390-F
- Ekran kartı: Gigabyte RTX 3080
- Ram: 32 GB
- Depolama: 1 TB M.2 SSD