Fallout 3: New Vegas ve Pillars of Eternity oyunlarının yapımcısı Obsidian Entertainment‘ın programcılarından birisi oyunlardaki hatalarla ilgili açıklama yaptı.
Oyunların hata dolu olarak çıkmasının sebebi yayıncı firmalar.
Obsidian Entertainment‘ta programcı olarak çalışan Roby Atadero, California’da bir üniversitede sunum gerçekleştirdi. Oldukça ilginç detaylar paylaşan Atadero, oyunların hata (bug) dolu çıkmasının en büyük sebebinin yayıncı firmalar olduğunu belirtti. Ayrıca ortaya çıkan hataların giderilme önemine de değindi.
Roby Atadero sunumunda ortaya çıkan hataları A, B ve C şeklinde sıraladıklarını belirtti. Programcı; “A olarak nitelendirilen hatalar, oyunu oynanmaz kılan hataları temsil ediyor. Bunları kesinlikle düzeltmemiz gerekiyor. B olarak nitelendirdiğimiz hatalar çıkış yapıldıktan sonra düzeltebileceklerimizi temsil ediyor. C ise insanları çok fazla rahatsız etmeyecek şeyleri ve görünüş hatalarını kapsıyor. Tabii ki bunların hepsini düzeltmek istiyorsunuz, ancak odaklandığınız nokta tüm A hatalarını ve olabildiğince çok B hatasını düzeltmek oluyor.” diyor.
Bu açıklamayı göz önüne aldığımızda neden son zamanlarda çıkan oyunların bu kadar büyük ilk gün yamaları aldığını anlayabiliyoruz. Atadero’nun söylediğine göre, bazı bildirilen hataları düzeltmek başka hatalara da yol açabiliyormuş. Bu hataların tamamını düzeltecek zamanlarının ise asla olmadığından yakınıyor. Sunumun sonunda ise, şimdiye kadar çalıştığı ve çıkış yapan tüm oyunların yüzlerce hata içerdiğini belirtiyor.
Oyunların ertelenmesini istemeyen firmaları anlamak çok zor değil. Ancak bazı oyunların hatalar nedeniyle oynanamaz halde çıktığı (mesela Fallout 76) şu zamanlarda firmaların biraz daha anlayışlı olmaları gerekiyor. Karşılaştığımız hatalar gerçekten can sıkıcı ve oyundan soğutabiliyor. Siz bu açıklamalar hakkında ne düşünüyorsunuz?