Oyun Ön İncelemeleri

Order of War

1944 yılında, sıcak bir yaz günüydü. Şafakla birlikte hücuma geçmeyecektik, çünkü düşmanın bizi beklediğini biliyorduk. Oysaki, bizim bunu bile bile saldırmamız, intihardan farksız olacaktı. Güneş tam tepedeyken, alnımızdan ilk ter akmaya başlarken saldırmaya karar verdik. İlk adımları atmaya başladık, ama etraf bir anda kararmaya, yağmur yağmaya başladı. Belli ki güneş, olacakları gözler önüne sermek istemediği için saklanmış, yağmur da akacak kanı temizlemek için olanca hızıyla yağmaya başlamıştı…

Tüfek omuza

Order of War, kendi adıma konuşursam, merakla beklediğim bir proje. Square Enix’in Japonya dışında “İlk kez destek verdiği oyun” olan yapım, Wargaming.net tarafından geliştiriliyor. Onu diğer RTS’lerden (Real-time Strategy) ayıran en önemli özelliği ise, “Sinematik kamera açıları” sayesinde bir film izlermişçesine bize savaş görüntüleri sunması. Yapım, PC’ye özel olarak geliştiriliyor. Geçtiğimiz günlerde oyuncular için bir demo yayınlanınca, denemeden edemedik.

“Genel olarak grafikler iyi. Birimlere kamerayı yakınlaştırdıkça ayrıntıları görebiliyorsunuz. Özellikle farklı kamera açıları ile yapılan sinematiksel anlatım göze hoş geliyor.”

Demoda yapıma ait bir bölümü oynayabiliyoruz. Müttefik kuvvetler olarak, Fransa’da Naziler tarafında ele geçirilen bölgelerin hakimiyetini elimize almalı ve yeniden gelebilecek saldırılara karşı önlemleri devreye sokmalıyız. Piyade, tank ve sağlıkçı gibi sınıflardan oluşan geniş bir birliğe sahibiz. Önümüzde devasa bir harita ve mevzilenmiş düşmanlarımız var. Buraya kadar her şey, diğer RTS’lerle hemen hemen aynı. Birliklerimizi seçerek saldır komutu verdikten sonra, düşmanlarla çarpışmalarını izledim. Patlamalar ve yoğun silah seslerinin ardından bölgeyi ele geçirmeyi başardım ve demo da tamamlanmış oldu. Bir de “Kamera açısı” özelliğini denediğimizde, tamamen farklı bir deneyimle karşı karşıya kalıyoruz.

Mükemmel savaş sahneleri

Eminim ki bu oyuna az veya çok ilgi duyanların en çok merak ettiği nokta, kamera açıları olacaktır. Saldır komutunu verdikten sonra, önümde düşman mevzilerine ulaşmak için uzun bir menzil bulunuyordu. Bu sırada “C” tuşuna bastım ve değişim de başlamış oldu. Şöyle ki, hazırlıklar ve düşmanla sıcak temas sırasında, “C” tuşuna ne kadar sıklıkla basarsanız, o kadar farklı kamera açısıyla yapımı oynuyorsunuz. Diğer RTS’lerde saldırdığınızda, mücadelenin bitmesini beklersiniz. Fakat Order of War’da bu anları, sürekli kamera açısını değiştirerek bir film izler gibi izleyebiliyorsunuz. Gerçekten güzel düşünülmüş bir özellik, ama bazı hataları da yok değil. Oyunun bir takım açıklarını ortaya çıkarmış. Öncelikle kamera açılarında sorunlar olabiliyor. Yakın çekimler sırasında askerlerin koşarken ki ekipman sesleri, nefes alışları ve diğer sesler çok iyi. Fakat aralarında hiç konuşmayışları veya yakında olan patlamalara karşı hiç bir tepki vermeyişleri, yapımdaki duygu eksikliğini gözler önüne seriyor. Umarım tam sürüme kadar bu tip hatalar düzeltilir.

“Demoda oynadığımız bölümde Müttefik kuvvetler olarak, Fransa’da Naziler tarafından ele geçirilen bölgelerin hakimiyetini elimize almalı ve yeniden gelebilecek saldırılara karşı önlemleri devreye sokmalıyız.”

Grafikler genel olarak iyi. Kamerayı yakınlaştırdıkça detayları görebiliyorsunuz, ama yapım bir Company of Heroes kadar kaliteli görsel veya fiziklere sahip değil. Bu konuda da oyunda geliştirilmelerin yapılması gerekiyor. İkinci Dünya Savaşı türünde oyunlardan sıkıldım diyenler için, Order of War yeni bir başlangıç olarak görülebilir diyebiliriz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu