Geçtiğimiz hafta sizlerle paylaştığımız bir haberde Overwatch’ın ‘bitter’ kahramanı Bastion’a çeşitli değişikliklerin geleceğini ve karakterin daha dengeli bir hal alacağını söylemiştik. Overwatch’ın tasarım yönetmeni Geoff Goodman konu hakkında detaylı açıklamalar yaparak Bastion’ın nasıl değişikliklere sahip olacağını bildirdi.
Bastion’ın bildiğiniz üzere iki modu bulunmakta. Recon Modu ve Sentry Modu. Öncelikle bu iki mod için çeşitli değişiklikler mevcut:
Recon Modu: Saldırı sırasında mermilerin dağılma ve hedefini şaşırma oranı azaltılıp, mermi sayısı artırılacak. Böylece Bastion’ın bu modda hayatta kalabilme oranı artırılmış olacak.
Sentry Modu: Bu modu geliştirerek tank ve bariyerli kahramanları hedef alan Blizzard, aynı zamanda Bastion’ın artık bu moda geçince kolay hedef haline gelmesini de engellemeye çalışacak. Bu sebeple de hem karakterin dönüşüm hızı artırılacak, hem de headshot oranı azaltılacak. Aynı zamanda Bastion dönüştüğü süreç boyunca az hasar alacak.
Bu iki modun dışında yine Bastion için oldukça önemli olan ‘kendini tamir etme’ özelliği de ufak-tefek değişikliklere uğrayacak. Blizzard’ın kend içinde denediği sürümde şu anda Bastion bu yeteneği hareket ederken de kullanabiliyor ve hasar aldığında kesintiye uğramıyor. Bunu da dengeleyebilmek için Bastion’ın bu yeteneği kullanabilmesi için ihtiyaç duyacağı bir kaynak sistemi yaratıldı.
Belki Bastion kulağa daha güçlü bir hal almış gibi gelebilir ancak Quick Match kafasında değil de, Ranked Match kafasında baktığımız takdirde karakterin ne kadar kolay bir hedef olduğunu ve sıkça tercih edilmediğini, dolayısıyla bu değişikliklere ihtiyaç duyduğunu anlayabiliyoruz. Elbette Blizzard hala bu özellikleri kendi içinde deniyor. Ana sürüme eklenmeden önce bir de PTR’da oyunculara denetip geri dönüşleri aldıktan sonra daha birçok değişiklik yapacaklardır.