Makale

Oyun Akademisi #39

Mert şu an GTA 5 oynuyor ve bu yüzden Oyun Akademisi yine benim başıma kaldı sevgili okurlar. Bu hafta sizlere birçok oyun sitesinen tam puan alan GTA 5’ten bahsedeceğim. Ancak heyecanlanmayın, oyunun incelemesini yapacak halim yok. Bunun yerine gözlemlediğim kadar GTA 5’in oyun endüstrisindeki çıtayı ne kadar yükselttiğinden ve bundan sonra neler olabileceğinden bahsedeceğim.

Öncelikle GTA 5’in önceki GTA serisi oyunlarından katlarca yüksek bir detay seviyesi var. Rockstar’ı bu konuda gerçekten tebrik etmek gerekiyor. Artık bir ticari element haline gelen oyunların, en azından tamamen bu anlamda bir meta olmadığını görmemizi sağlamışlar. Çünkü detay, bilgisayar oyunlarında her geçen gün daha da az rastladığımız bir öğe. Hatırlayanlar vardır; bundan yaklaşık bir 15-20 sene önceki oyunlar, çok daha detaylı, geliştiriciler tarafından üzerinde daha ince bir şekilde uğraşılan yapımlar oluyordu. Aklıma bu konuda farklı bir türde olsa da Ultimate Soccer Manager 98 isimli oyun geliyor. USM 98 her ne kadar bir menejerlik oyunu olsa da, oynayacağınız maçlar için bahis oynayabiliyor, hatta maçta şike teklifi bile yapabiliyordunuz. Böyle küçük detaylar oyunu daha da eğlenceli kılıyordu.

Gelelim GTA 5’e. GTA 5 sadece hikayesini dümdüz oynadığınız bir oyun değil. Etrafı gezebiliyor, çeşitli spor ve eğlence aktivitelerini gerçekleştirebiliyorsunuz. Bunlar da sadece mini-oyunlarla karşımıza çıkmıyor. Tüm bunların dışında oyunun dünyası bile çok detaylı. Şöyle bir örnek vermek yeterli olur herhalde: Oyundaki bir duvar, bir başka duvara benzemiyor. Bu da oyunun içine rahatlıkla dalmanızı ve her detaydan zevk almanızı sağlıyor.
Peki detaya verilen bu önem, oyun endüstrisini nereye götürebilir? Cevap çok basit, sanal gerçeklik. Endüstri eğer detay konusuna gereğinden fazla önem verirse, çok kısa bir zamanda gerçek hayattan farksız dünyalarda, gerçek hayattan farksız senaryolarda oyunlar karşımıza çıkabilir. Detay derken tek bahsettiğimiz görsellik değil. Yapay zeka, seslendirme gibi konulardaki detaylar, oyuncuları daha da fazla etkileyen içerikler.

Endüstrinin alması gereken yol bu. Hem de her tür oyunda. Kim istemez ki yeni FIFA’da veya PES’te oyuncuların geri kalan hayatlarını kontrol edebilelim veya maç sonrası teknik direktörle yapılan röportaj, bir sonraki maçta futbolcuların morallerini etkilesin. Oyuncuların gerçek beklentileri bu yönde. Rockstar gibi firmalar, oyunlarının üzerinde ciddi bir şekile çalıştıkları için bu tarz detayları sunabiliyorlar.

Eh sevgili okurlar, bu haftanın oyun akademisine böyle bir konuya değineyim dedim, ancak ister istemez ayaklarım beni Mert’in yanında, GTA 5 izlemeye götürüyor. Dayanamayıp çıkıyorum sevgili okurlar. GTA 5’i oynamadan geçmeyin demeyi de bir görev ediniyorum. Hoşçakalın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu