Oyun dinamiklerinin patenti alınabilir mi?

Oyun sektörü yıllardır büyük bir değişim içerisinde ve her yeni jenerasyon ile birlikte bu değişimin devam ettiğini gözlemleyebiliyoruz. Yeni oyunlar ile birlikte farklı dinamikler ve oyun sistemleri de kendilerini göstermeye devam ediyor. 80’li yıllarda Text Adventure, gizlilik oyunları ve point and click tarzı oyunlar çıkarken sonrasında platform, RPG gibi birçok farklı tür oyunla da karşılaşır olduk. Bu oyunlar o kadar farklı noktalara değinmeye başladı ki kendi içlerinde de özel dinamikler çıkarmaya başladılar.

Örneğin Resident Evil 4 ile omuz kamerası dediğimiz tarz çok daha popüler hale gelirken siper alma sistemini ise Gears of War gibi yapımlar oyun dünyasına kazandırdı. peki oyunlar ile ikonikleşen bu tarz farklı dinamikler patentlenebilir mi?

Nemesis sistemi neden diğer oyunlarda kullanılamıyor?

[reklam=496]

Sorunun cevabı muhtemelen evet olacak. Çünkü yeni çıkan bir detaya göre Warner Bros firması Middle-earth: Shadow of Mordor ve Middle-earth: Shadow of War oyunlarında kullanılan Nemesis sisteminin patentini almış durumda. Her iki oyunda da kullanılan Nemesis sistemi oyunların en çok beğenilen yönü olmuş ve gerçekten de oyunculara farklı bir dinamik sunmayı başarmıştı. Patent detaylarına baktığımızda firmanın bu sistemi detaylı bir şekilde anlattığını ve patentini aldığını görüyoruz. Bu da Warner Bros dışında bu sistemi başka firma ve yapımcıların kullanamayacağı anlamına geliyor.

Tabi diğer taraftan farklı firmaların yeni çıkacak bazı dinamiklerin patentini alabileceğini de söyleyebiliriz. En azından bu haber Nemesis sistemi gibi spesifik dinamiklerin patentinin alınmasına kapı aralamış olabilir.

Exit mobile version