Oyun geliştirmede doğu ve batının farkları neler?
Birçok itirafın ve açıklamanın geldiği Parsi kentinin ünlü Cité des Sciences et de l’Industrie mekanında gerçekleşen konferanslarda, bugün yeni bir konu karşımıza çıktı. Konami ve Square Enix firmalarında emek veren; Fox Engine ve Luminous Engine ile çalışmalar yapan Julien Merceron, birçok kişinin merak ettiği o soruya yanıt verdi.
Bandai Namco firmasında uluslararası teknoloji müdürü olarak sektörde devam eden Merceron, Batı ve Doğu için oyun geliştirir iken; aradaki farkların neler olduğunu bizlere açıkladı. İlk olarak ünlü isim, geliştirici ekip yapılarından bahsetti. Doğuya baktığımız zaman hiyerarşik bir yapının olduğu; genellikle tek bir kişinin projenin çekirdeğini oluşturduğunu belirtti. Buna örnek olarak ise Metal Gear serisinde Hideo Kojima’nın; Final Fantasy oyunlarında ise Hironobu Sakaguchi’nin çekirdek olduğunu açıkladı. Batı da ise buna zıt olarak, bir takım oluşturulduğunu belirten isim, oyuna katkıda bulunan her birimin oyun hakkında söz hakkının olduğunu açıkladı. Yani oyundaki değişimlerde tek çekirdeğin sözü değil, takımdaki tüm insanların sözünün geçtiğini açıkça belirtti.
Diğer bir konu ise görsel ögeler oldu. Bu konuda sanatçıların devreye girdiğini belirten isim, Doğu’da bu ögenin kutsal olduğunu belirtti. Genel olarak görselliğe önem veren doğu firmalarının, teknik konulara bu kadar da önem vermediğini açıkladı. Fakat, batı firmalarında bu durumun dengelediğinin altını çizen Merceron, bu yüzdendir ki batı oyunlarının biraz daha sistemlere sadık kaldığını söyledi.
Son olarak ise ünlü isim, işe olan bağımlılıklardan bahsetti. Doğu’da kendi canını tehlikeye atma derecesinde bir fedakarlık olduğu görülür iken, batı firmalarında ise her birimin birbirine biraz daha anlayış içerisinde yaklaşıldığının altını çizdi.