Oyun stüdyolarının perde arkası sırlarını içeren Press Reset çıktı
5 Eylül 2017 yayınlanan ve “Hayal edilebilecek en iyi oyunları yaratmak için görevlerinde ilerlemeye çalışan, kendilerini işlerine adamış adamlara ve isimsiz kahramanlara bir övgü” olarak tanımlanan Blood, Sweat ve Pixels’ın (Kan, Ter ve Pikseller) yazarı Jason Schreier’ın yeni kitabı Press Reset: Ruin and Recovery in the Video Game Industry çıktı. Kitap; BioShock stüdyosu Irrational ve Dead Space geliştiricisi Visceral da dahil olmak üzere birçok önemli oyun stüdyosu kapanışının ardındaki hikayeleri gün yüzüne çıkarıyor. New York merkezli Bloomberg muhabirinin ikinci kitabı olan Press Reset genellikle strateji oyunları üzerine çalışan Big Huge Games (Kingdoms of Amalur), Junction Point (Epic Mickey) ve daha fazlasının son günlerinde yer alan kişilerle röportajlara da yer veriyor.
Jason Schreier, oyun endüstrisi hakkındaki “derin” hikayeleriyle tanınıyor. Özellikle de önde gelen geliştiricilerin alt kültürlerine odaklanan raporlar üzerinde çalışıyor. Jason Schreier, Bloomberg News ekibine katılmak için geçen yıl Kotaku’dan ayrılmıştı.
VGC’nin bildirdiğine göre Jason Schreier, Press Reset kitabını iki yıllık bir raporlama sonucu çıkarmış. Aynı zamanda kitabını, bugüne kadar yaptığı en iyi çalışma olarak gördüğünü söylüyor:
“Press Reset; Irrational (BioShock), Visceral (Dead Space) ve 38 Stüdyo / Big Huge Games (Kingdoms of Amalur Reckoning) hakkında detaylı bilgiler içeriyor. Okuyucular, tanıyor olabileceklerinden (Warren Spector, Ken Levine) henüz tanımadıkları insanlara (Gwen Frey, Zach Mumbach) kadar pek çok oyun sektörü insanı hakkında çarpıcı bilgiler öğrenecekler. Ekliyor: “Press Reset’i bir kitap haline getirmek yaklaşık iki yıl zamanımı aldı. İçeriğindeki raporlamaların tamamına yakını, birinci ağızdan anlatım şeklinde edinildi.”
Jason Schreier için Press Reset bir gurur kaynağı
“Kesinlikle zorlayıcıydı; tüm taslağı nasıl bir araya getireceğime dair fikrimin olmadığı noktalar vardı fakat bu noktalar eğlenceli, üstesinden gelinebilir noktalardı. Ve Press Reset kitabımla son derece gurur duyuyorum. Sanırım bugüne kadar yazdığım en iyi şey bu.”
Press Reset kitabı, ilgi çekici ve eğlenceli bir okuma deneyimi sunuyor. Bu deneyim; yetenekli geliştiricilerin görünüşte küçük kusurları sebebiyle işlerini kaybettiklerine dair üzücü hikayeleri de kapsıyor. Jason Schreier, Press Reset kitabının oyun endüstrisinde yaşanan patlama-çöküş sorunlarına bazı çözümler araştırdığını söylüyor:
“Video oyunları yılda 180 milyar dolar kazandırıyor. Bu endüstri; çalışanlarını mutlu, sağlıklı ve istikrarlı bir şekilde istihdam etmesi gerekirken neden bu kadar aciz kalıyor? Press Reset kitabı, bu soruyu soruyor ve bulduğu sorunlara bazı çözümleri araştırıyor.”
Press Reset şu anda Amazon US ve Amazon UK üzerinden erişilebilir durumda.