Visceral Games stüdyosunu kapatan EA Games, geliştirici ekine uyguladığı yaptırımlardan ötürü oldukça fazla olumsuz eleştiri toplamıştı. TPS ve aksiyon öğelerini bir arada buluşturan bir Star Wars oyunu üzerinde çalışan geliştirici ekip, ani bir karar ile dağıtılarak geliştirdikleri oyunu başka bir stüdyoya devretmişlerdi. Şimdi ise Amerika Birleşik Devletleri‘nde düzenlenen bir yatırımcı etkinliğinde konuşan EA Games’in CFO’su Blake Jorgensen, Visceral Games‘i neden kapattıklarına dair yeni açıklamalar yaptı.
EA Games, Visceral Games stüdyosunu neden kapattı?
Stüdyonun oynanış mekanikleri anlamında güzel işler çıkarttığını ancak oyuncuların artık sadece senaryoya bağlı oyunlara pek fazla ilgi göstermediğini söyleyen Jorgensen, stüdyoyu sadece maddi sebeplerden dolayı kapattıklarını belirtti. Açıklamasının sonuna “Para kazanamadığınızı fark ettiğinizde köprüleri kesersiniz.” açıklamasını ekleyen Jorgensen, bir anlamda resmen EA Games‘in gerçek yüzünü de göstermiş oldu.
Ancak bu durumda EA Games’e de pek fazla kızmanın doğru olmadığını düşünüyorum. Hali hazırda diğer sektörler gibi video oyun sektörü de oldukça büyük bir iş kolu olarak hayatına devam ediyor. Para kazanmak isteyen firmalar ise oyuncuların çoğunluğu ne istiyorsa, nabza göre şerbet vermeye devam ediyorlar. Sağlam bir senaryo üzerine kurulu olan oyunlar şu sıralar oyuncuların favori oyun tipleri arasında olsaydı, muhtemelen Visceral Games EA Games’in gözde stüdyolarından bir tanesi olacaktı.