Oyuncunun sözlüğü – Bölüm 1
Bug= Bir bilgisayar programı yada oyundaki hataya verilen isimdir. Kimi zaman oyun hata mesajı vermez fakat kullanıcı tarafından rahatça fark edilebilir. Bir aracın duvarın içinden geçmesi oyunda hata vermese de kullanıcı tarafından rahatça fark edilebilen bir bug’dır.
AAA= AAA rating’ine sahip bir oyun müthiş kar getirmiş, oyun severler tarafından büyük bir beğeni toplamış, çeşitli özellikleri ile yankı uyandırmış demektir. DoomIII, StarCraft gibi oyunlar AAA’ya sahiptir.
CoDec= Compressor/Decompressor anlamına geliyor. Yani video ve ses dosyalarını çeşitli yollarla sıkıştıran yada çözen kütüphanelere verilen isimdir.
DirectX= Yapımcıların Windows uygulamalarına (özellikle oyunlar) daha hakim olabilmeleri için Microsoft tarafından hazırlanmış API paketi.
FPS= Frame Per Second. Saniyede kaç kare görüntü oluştuğunu belirten terim. Genelde oyunlarda 25 ve üzeri idealdir.
FPS= First Person Shooter. Birinci kişi görünümlü Shooter oyunlar için kullanılır.
Game Engine= Oyun motoru. Kısacası oyunu çalıştıran kodlar topluluğu.
GDC= Game Developer Conference. Bu yıl San Francisco’da yapılıyor olan Oyun Yapımcıları Konferansı. Oyun sektörü, her sene yapılan bu konferanslarda alınan kararlar sayesinde günden güne gelişmekte.
GUI= Graphical User Interface. Grafiksel Kullanıcı Arabirimi.
SDK= Software Development Kit. Yani Yazılım Geliştirme Kiti.
IMHO= Olurda bir gün gayet bilgili ve bir o kadar da mütevazı bir oyun yapımcısı ile İngilizce görüşürseniz çoğunlukla IMHO yazıyor olduğunu görürsünüz. In My Humble Opinion’un kısaltılmışı olan IMHO, Benim naçizane fikrime göre şeklinde Türkçeleştirilebilir.
Lag= Bir bilgisayardan diğer bir bilgisayara bilginin gidiş ve geliş zamanına denir. Genelde oyun Serverlarında yavaşlık söz konusu olduğunda “Lag var” şeklinde kullanılır.
MMORPG= Massively Multiplayer Online Role Playing Game. Internet üzerinden binlerce kişi ile online RPG oynamanızı sağlayan oyunlar. Knight Online, Shadow Bane ve EverQuest bu tür oyunların en bilindikleridir.
PreRendered= Önceden Render edilmiş anlamına gelir. Daha çok önceden render edilmiş 3D arka planlar üzerine genellikle 2D spritelara sahip oyunlar için kullanılır. Bu tür oyunlarda görüntü açısı kullanıcı tarafından değiştirilemez.
C= C Dili anlamına da gelir. Ancak C kaynak kodu dosyası anlamında da kullanılır.
CPP= C++ kaynak kodu dosyası anlamına gelir.