Oyun İncelemeleri

Platypus

Mazisinde oyun oynamış bir kimlik barındıranlardan Shoot‘em Up olarak tabir
edilen kayar ekranlı savaş oyunlarını oynamayanların sayısı muhtemelen çok
azdır. Commodore’dan tutunda cep telefonlarına kadar yerleşmiş bir türdür genel
olarak. Bu bakımdan ister istemez oynamış ya da görmüş olma olasılığınız çok
yüksektir. PC platformuna da konuk olan Platypus, hikayeden yoksun, altı farklı
çevreden ibaret ve önünüze çıkan her şeye ateş ederek yok etme tabanlı bir
oyundu. Her şeye ateş etmek türün özelliği olsa da, yeterli içerik, hikaye ve
oynanabilirlikten yoksun olması nedeni ile bazı eksikleri bulunmaktaydı. Bu defa
PSP platformuna konuk olan yapım, oldukça eğlenceli ve basit yapısı ile
dikkatleri yeniden üzerine çekiyor.

Kayar ekran

Popüler web ve basit PC oyunları tasarımcısı Mumbo Jumbo Games’in elinde çıkan
Platypus’da, ok tuşları ya da analog kol ile uçağımızı kontrol ederken, tek bir
buton ile de ateş etme işlevlerini yerine getiriyoruz. Ancak uçak üzerindeki
dahili gelen silahın pek de işe yaramayan, oldukça güçsüz bir silah olduğunu
öğrenmemiz çok fazla zaman almıyor. Bununla birlikte oyun boyunca gelişmemize
bağlı olarak karşımıza güç arttırıcı paketler çıkıyor ve bizde bu paketleri
toplayarak sınırlı gücü olan silahımızın kabiliyetlerini arttırıyoruz. Ancak bu
paketler sadece yirmi saniye boyunca kullanılabilir olduğundan, süre dolduğunda
etkilerini kaybediyorlar. Yinede oldukça sık karşımıza çıkmaları ve peş peşe
toplanan paketlerin süreyi uzatması nedeni ile bu durum fazla bir sıkıntıya
neden olmuyor. Güç arttırıcı paketler yapımda belki de en enteresan içeriği
oluşturuyor. Yalnızca iyi bir kullanılabilirlikleri ya da etkileri ile değil,
aynı zamanda oldukça yaratıcı ve istenilen silaha uygulanabilir olmaları ile de
ön plana çıkıyorlar.

Bunların dışında makineli silah ve beş farklı paket sayesinde düşmanları özel
şekillerde öldürmek, gemiden bırakmak üzere çeşitli renkteki yıldızları toplamak
gibi aksiyonlarda yapılabilmekte. Yayılan tarzdaki ateşler aynı anda fazla
sayıda düşmanı öldürmeye yararken, seri ateş fırsatı çıktığında normal öldürme
kapasitemizin iki katına çıkmaktayız. Yolladığımız ses darbeleri ile de
düşmanlar tarafından yollanan mermilerden kurtulmamızın yolu sağlanmış. Roketler
ise oyun boyunca karşımıza çıkan altı farklı ana düşmana (Boss) karşı mücadele
etmemiz için en temel ihtiyaçlarımızı oluşturmaktalar. Bölümler boyunca
karşımıza çıkan düşmanlar genelde bir kaç atış sonrasında ölürken, altı farklı
her bölümün sonunda karşılaştığımız Boss’ları öldürmek biraz daha zor oluyor.
Aslında Boss’ları öldürmek mücadeleden ziyade daha çok doğru zamanlama sonucu
oluyor. Ancak haliyle kimi zaman ölümle burun buruna geldiğimiz anlarda oluyor.
Bununla birlikte oyuna başladığımızda dört ana ve iki kredi canımız ile
başladığımızdan bu açıdan fazla sıkıntı yaşamıyoruz. Canlar ayrıca bölümler
içinde de kazanılabildiği gibi başarı ile tamamlanan her bölüm sonunda da bir
kredi canı ile daha ödüllendiriliyoruz.

Tek kişilik hikaye modu dışında yapımda birde Ad-Hoc üzerinden oynanabilen
Survival modu bulunuyor. Arkadaşınızla birlikte oynadığınız bu modda öldüğünüz
taktirde ise arkadaşınızın bölümü oynamasını seyredebiliyorsunuz. Yapım görsel
olarak bir birini tekrar eden bir yapıda olsa da, genel olarak iyi olduğu
söylenebilir. Sesler açısından da çok fazla bir şey vaat etmiyor. Ancak patlama
ve silah seslerinin yeterli seviyede olduğu söylenebilir. Platypus genel olarak
bazı teknik eksiklikleri olan, ancak türü sevenler için oldukça eğlenceli vakit
geçirebilecekleri bir yapım olmuş.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu