Prince Of Persia 2
İlk oyun bilgisayarlarında canlanmış olan oyunların, daha sonra PC’lerde, teknolojinin nimetlerinden faydalanarak tekrar canlanması, şahsen benim oldukça hoşuma giden bir olay. Düşünsenize, eskiden severek oynadığımız bir oyun, yeni ve daha güzel grafikler ile tekrar karşımıza çıkıyor. Böylelikle, yeniden canlanmış oyunları PC’lerimizde tekrar oynamak daha da zevkli bir hal alıyor. Prince Of Persia da bu oyunlar kategorisine giriyor.
Amiga zamanlarından hatırladığımız bir oyundur Prince Of Persia, hatta Prince Of Persia 2’de çok eski zamanlara dayanır. Akıp giden zaman ile birlikte, Prince Of Persia’da gelişti ve 3D aleminde, o da kendisine bir yer buldu. PC’ler için hazırlanan Prince Of Persia 3D’den sonra, sevgili prensimiz, yeni nesil bilgisayarlarımızda da ün saldı. Bu ün, Sands Of Time oyunu ile birlikte doruk noktasına ulaştı, bu başarılı seriyi devam ettirmemek olmazdı tabi ki. Şimdi sırada yepyeni bir Prince Of Persia 2 var, ama şunu da hatırlatalım, oyunun isminin değişebilme olasılığı da bulunmakta.
Sands Of Time, oldukça sevilerek oynanan bir oyundu, yanlız ufak tefekte olsa eksik yanlar barındırmaktaydı. Prince Of Persia 2 ile birlikte, bu eksik kısımların da tamamen onarılması ve oynanabilirliği yüksek bir oyun ortaya çıkarılması planlanıyor. Bu yeni oyun, Sands Of Time’ın yaklaşık bir 7 yıl kadar sonrasında geçiyor. Sevgili prensimiz, kötülere karşı koymak için yeni bir maceraya atılıyor. Üstelik insanlığın da tehdit edildiği, uğursuz bir adada. Etrafımız su ile çevrili, demek ki işimiz daha da zorlaşıyor ama prensi alt edebilmek o kadar da kolay değil.
Prince Of Persia 2’de öncelikle grafikler gözle görülür bir biçimde geliştiriliyor. Böylelikle artık hem çevre detayları, hem de prensimiz göze daha detaylı bir biçimde gelecek. Oyundaki en önemli rötuşlar, dövüş sisteminde ve prensin uygulayabileceği hareketlerde gerçekleştiriliyor. Artık prensimizin, çok daha dinamik ve yeni hareketlerden oluşan bir dövüş sistemi bulunuyor. Değişik bitirici hareketler kullanabiliyor, ayrıca düşmanımızın arkasına geçerek onu kalkan olarak kullanıp, bitirici bir hareket ile birlikte ikiye ayırabilecek. Bunun gibi daha nice hareketleri oyunda uygulayabilmek mümkün olacak.
Kılıçlarla oldukça haşır neşir olan prens, artık uzak mesafeli saldırılar olarak nitelendirebileceğimiz “projectile attack” özelliklerini de uygulayacak. Dövüşün yanında, zor durumları da lehimize çevirebilmek için, çeşitli güçler uygulayabileceğiz. İlk oyundan da hatırlayabileceğimiz Rewind özelliği, oyunda yerini koruyor. Bununla birlikte birçok yeni özellik oyuna ekleniyor. Bazı durumlarda, uygulayabileceğimiz özel bir güç sayesinde, çevremizdeki düşmanların hareketleri yavaşlayacakken, biz normal hareketimize devam edebilecek, böylece düşmanlarımıza göre daha avantajlı bir hale gelebileceğiz.
Prince Of Persia serilerinden alıştığımız üzere, Prince Of Persia 2’de yine bizi daha da zorlayacak olan tuzakları geçmeyecek çalışacak, bulmacaları çözmeye çalışacağız. Bunlarla uğraşırken, prensimizin yeni hareket yeteneklerinden de faydalanabileceğiz. Çeşitli zeminlere göre, daha değişik ve fazla hareket uygulayacağız. Artık ip kullanarak, duvar üzerinde yürüyebilmek ve bir sürü hareket yapabilmek mümkün olacak. Ayrıca, duvarda yürüme hareketi uygularken, bir yandan da düşmanların kafalarını uçurabilmek de, oyuna ayrı bir hava verecek. Öldüreceğimiz düşmanlar, tehlikeli korumaların yanında, yaratıklardan da oluşabilecek. Üstelik yapımcılar, düşmanların yapay zekası üzerinde de oldukça uğraşıyorlar. Sanırım bu seferki oyun, hem rastlayacağımız düşmanlar, hem de karşılaşacağımız tuzaklarda açısından bizi zorlayacak gibi görünüyor.
Oyunun yapım aşaması sürmekte ve eklenecek olan bir sürü özellik bulunuyor. Örneğin, daha çok hareket, daha fazla dövüş kombinasyonları ve prensimizin kullanabileceği daha çok özel güç. Bunların hepsini, oyunun yapımı süresince ve elimize bilgi ulaştıkça sizlere iletmeye devam edeceğiz. PC’lerin yanında PS2 ve Xbox için de hazırlanan ve şimdiki adıyla Prince Of Persia 2, bu senenin Kasım ayında piyasalardaki yerini alacak.