PS Vita’da oyun içi sesli konuşma daha mümkün
Sony Worldwide Studios’un başkanı Shuhei Yoshida oyunlar arası sesli konuşmanın PS3’te neden olamayacağını açıkladı. Meğersem bütün sorun yetersiz bellekten kaynaklanıyormuş.
Yoshida’nın açıklamasına göre PS3’ün belleği oyunlar sırasında tamamıyla kullanılıyor.
“Bir kez oyun çalışıp RAM’i ele geçirdi mi bir daha asla geri vermiyor ve bunu düzeltmenin imkanı yok. Oyun içi konuşma yapabilmek için oyun kendi belleğini kullanmak zorunda.”
“Oyun içinde sesli konuşma her zaman olacak ancak bu oyunun kendi özelliği olarak gelecek, işletim sisteminin değil. Sesli konuşmanın oyunlar arasında yapılmasının temeli de buna dayanır.”
Bildiğiniz gibi yeni çıkcak PS Vita’nın PS3’ten daha fazla belleği bulunuyor. Vita’da 512 MB RAM ve 128 MB V-RAM bulunuyor, öte yandan PLayStation 3’te 256 MB RAM ve 256 MB Video RAM bulunuyor. Kısacası sesli konuşma imkanı PS Vita’da daha olası gibi.