Oyun İncelemeleri

Psychotoxic

Lafı gevelemeden peşin peşin söylemekte fayda var; Psychotoxic, karizmatik
bir isme sahip gibi görünsede, kendisi maalesef yerlerde sürünüyor. En sevdiğim
tür olan FPS’de böyle bir hayal kırıklığına daha önce Daikatana’da şahit
olmuştum. Hiçbirşey beklediğim gibi gelişmemiş ve sonuç olarak tozlu rafımda bir
daha oynanmamak üzere yerini almıştı. Psychotoxic’in akibeti de bundan farklı
olmayacak, çünkü kendinden soğutmak için görsel olarak herşeyi yapıyor.

Klasik bir kıyamet muhabbeti var. 2022 senesindeyiz ve Angel Prophet adında bir
bayanı kontrol ediyoruz. Amacımız, Mahşerin Dört Atlısı ile birlikte Aaron
isimli esas elemanı ortadan kaldırmak. Pek de yaratıcı sayılmayan bu konuyla
nasıl bağlantılı olduğumuzu nedense rahatça anlayamıyoruz. Ana menüde, yapılacak
pek fazla bir ayar ya da tuş kombinasyonu yok. Ancak şunu söylemekte fayda var,
öyle süper grafiklere sahip olmayan bu oyunun bazı makinelerde kasma potansiyeli
oldukça yüksek, nedeni belirsiz.

Ne olduma geldik

Ne olduğumuzu anlayamadan pat diye olaya dalıyoruz. Bir ofisin içerisinde
başlıyoruz. Grafiklere bakıldığı zaman, pek kaliteli olmadıklarını rahatça
anlayabiliyoruz. Objeler oldukça detaysız ve kuru duruyorlar. Deneme amaçlı
olarak odada objelere ateş etmeye ve fizik motorunu kontrol etmeye karar verdim.
Televizyonu vurdum ve camının kırıldığını gördüm ancak bu bana birşey ifade
etmedi çünkü programlanmış ve gerçek zamanlı olmayan, hele fiziksel olarak hiç
gerçeğiyle bağdaşmayan bir şekilde kırıldı. Bundan sonra duvardaki kitaplardan
birine ateş ettim, alakasız bir yerde duruyor olmasına rağmen, onunla birlikte
arkasından birkaç tanesi daha süzüle süzüle düştüler. Yani anlayacağınız, fizik
kuralı gerçek zamanlı değil ve buna paralel olarak gerçeğiyle de alakası yok.

Odada bulunan mavi anahtarı aldım ve kapıyı açtım. Zaten oyunun genelinde bilmem
hangi renkli kartı bul ve o renkli kapıyı aç gibilerinden işlerle uğraşacağız.
Kapıyı açar açmaz karşıma bir adam dikildi. İki el ateş ettim. Bundan sonra
eleman öyle bir şekil aldı ki, gözlerime inanamadım. Öldü mü, ölmedi mi
tereddütünü bir yana bıraktım, adam yoga yaparmışçasına bir şekil aldı.
Gülmekten kendimi alamadım bu durumda. Buna benzer ve komik daha birçok grafik
hatasıyla karşılaşabilmek mümkün. Etkileşime girebileceğimiz bölgelerde,
ekrandaki crosshair’imiz el işaretine dönüşüyor. Ekranın üst köşesinde silah
slotlarımız var, burası farklı silah gruplarına ayrılmış durumda. Her silah
grubundan yalnızca tek bir tane taşıyabiliyoruz. Düşmanınkileri alabiliyoruz
ancak elimizde eğer aynı gruptan başka bir silah varsa, yeni aldığımız onun
yerine geçiyor. Yani aynı anda hem Magnum, hem de susturuculu bir tabanca
taşıyamıyoruz.Yapay zeka için “Yok” kelimesini kullanmak en mantıklı yorum olacaktır.
Düşmanlar bizleri görünce, elleri ayakları birbirine dolanıyor ve garip garip
hareketler yapmaya başlıyorlar. Durduk yere garip taklalar atıyor ya da
şuursuzca koşturuyorlar. Ayrıca, nasıl oluyorsa, duvar arkalarından da vurma
özelliğine sahipler, hatta en imkansız açılardan ve mesafelerden nedense
isabetli atışlar yapabiliyorlar. Oldukça ayarsız ve mantıksız bir yapay zeka
var. Çileden çıkmanız ve hatta küplere binmeniz de muhtemel. Kafadan vurulduğu
zaman direkt ölüm gibi bir durum da söz konusu değil. Anladığım kadarıyla
düşmanların sabit vurulma sayıları var, o sayıda vuruldukları zaman şekilli
şekilli ölüyorlar. Kimisi ikiye katlanıyor, kimisi mekik çeker gibi ölüyor,
bazısı da daha önce bahsettiğim gibi yoga yapmaya başlıyor.

Böcek basmış bu oyunu

Hatalar sadece grafiksel değil, Psychotoxic bol bol teknik ve programlama
hatasına da sahip. Oyun sırasında başıma gelen en ilginç şeylerden biri, durup
dururken ölümsüz olmam. 1 canım kalmıştı ve üfleseler ölecek durumdaydım. Ancak,
düşmanlar tarafından çevrelenmeme rağmen nedense ateş ettikleri zaman beni
vuramıyorlardı. Diplerine kadar girdim, hatta klavyeyi mouse’u bıraktım ve tam
ortada bekledim. Enteresan ama bir türlü ölmedim. Bundan sonra, kafamda şöyle
bir fikir oluştu; heralde 1 can kaldıktan sonra garip bir şekilde ölümsüz
olunuyor. Ancak, birkaç zaman sonra aslında öyle birşey de olmadığını anladım.
İstediklerinde çatır çatır, hatta duvar arkalarından ve enteresan yerlerden de
vurabildiklerini gördüm. Bu garip hatanın nasıl oluştuğunu anlamak mümkün değil.
Daha da ötesi, bölüm yüklemeleri tamamandıktan sonra oyun sizi Windows’a
atabiliyor ve baştan girmek zorunda kalabiliyorsunuz.

Ses efektleri bile sırıtıyor, daha doğrusu hiç uğraşılmamış da denebilir.
Karşımıza çıkan düşmanlar genelde aynı cümleleri kuruyor ve başka bir laf da
etmiyorlar. Arkada çalan garip bir müzik var ancak hiç gaza getiren cinsten
değil. Oyunda bir de özel gücümüz var. Power of the Angel özelliği ile bunu
kullanabiliyoruz ancak aşağıda sağlığımızın üzerinde bulunan Force seçeneği de
buna paralel olarak azalma gösteriyor.

Negatif

Psychotoxic, “bir FPS’de hatalar zinciri nasıl olmalıdır?” sorusuna
verilebilecek en iyi cevabı oluşturuyor. O kadar ağır hatalar var ki, patch’le
bile düzeltilse artık oyunu bize tekrar oynatamaz diye tahmin ediyorum. Maalesef
Psychotoxic bizim için sağlam bir hayal kırıklığı oldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu