Battle Royale denince akla gelen ilk oyunlardan biri olan Playerunknown’s Battlegrounds ya da kısaltılmış adı ile PUBG, bildiğiniz gibi güncellenmeye ve yeni özellikler kazanmaya devam ediyor. Yeni sezon ve güncelleme ile birlikte birçok yenilik oyuna eklendi. Aynı zamanda oyunun hala hile gibi problemlerle de boğuştuğunu görüyoruz. Biz de Merlin’in Kazanı olarak PUBG’nin yapım ekibinden biri olan Dave Curd ile oyunun gelecek planları hakkında konuştuk.
MK: Öncelikle yeni güncellemelerden bahsedelim. 12.1 güncellemesi ile birlikte Miramar haritasında yenilemeye gittiniz. Bu konuda neler söyleyebilirsiniz, ilerleyen dönemlerde bu yenileme olayı diğer haritalara da sıçrayacak mı?
DC: Harita için harika bir yeni Yarış Modu sunarken Miramar üzerinde çalışmaya karar verdik ve bunun Miramar’ı gözden geçirmek ve nerelerde iyileştirmeler yapabileceğimizi görmek için mükemmel bir zaman olacağını düşündük. Görsel kalite üzerinde çok çalıştık – özellikle aydınlatmaya çok dikkat ederek – ve ayrıca oyuncular için oyun deneyimini geliştirdik. Genel olarak, hayranlar her yönden çok daha yumuşak bir deneyim bekleyebilirler.
Şu an için diğer haritaları yeniden düzenlemeye odaklanmayacağız, bunun yerine çabalarımızı yeni deneyimler oluşturmaya koyacağımız için heyecanlıyız.
PUBG 8×8 gibi daha yoğun çatışmalara ev sahipliği yapacak haritalara da ev sahipliği yapıyor. Yine sınırlı süreli El Solitario gibi etkinlikler görebiliyoruz. Bu yapı hakkında bilgi verebilir misiniz?
Bu yıl ortaklıklarla daha fazlasını yapıyoruz ve PUBG ile benzer bir havayı veya yakınlığı paylaşan markalarla çalışıyoruz. Her iki markanın da yeni zorluklara göğüs germe ve kendi trendlerini yaratma içgüdüsünü kutlamak için yakın zamanda İspanya merkezli motosiklet şirketi El Solitario ile ortaklık kurduk. Bu vesileyle, Battlegrounds’a Desert Wolves arazi motosikletlerini ve temalı kıyafetleri tanıtacağız – ayrıca sınırlı bir süre için yeni bir Yarış Modu olacak.
Pubg Erangel haritasinda bir hikaye için yenilikler yapmaya başladı. Bu değişiklikler sonucu hikaye içerikli tek kişilik ya da coop bir oyun modu (ya da oyun) gelecek mi?
Şu anda hayır, çünkü PUBG en güçlünün hayatta kalmasıyla ilgili, bu yüzden odaklanmaya devam ettiğimiz şey bu. Ancak PUBG evreninde Mavi Bölge’den daha fazlası var…
Peki ilerleyen dönemlerde kısa süreli ya da kalıcı olarak klasik FPS oyunlarında gördüğümüz Team Deathmatch tarzı oyun modlarına yer vermeyi hiç düşündünüz mü?
Arcade modunda Team Deathmatch’i ekledik ve yakın zamanda gerçekten heyecan duyduğumuz Yarış Modu’nu ekledik. İlginç bir şekilde, verilerimizden gördüğümüz şey, en başarılı etkinliklerimizin geleneksel PUBG’den farklı etkinlikler olduğudur. Fantastik Savaş Royale veya POBG gibi modlar, hayranların başka yerlerde bulabileceği geleneksel oyunlardan daha fazla keyif alıyor. Elbette Team Deathmatch’in büyük hayranlarıyız, ancak ortalama PUBG hayranlarınız biraz farklı bir şey istiyor.
Yeni dereceli sezon hakkında neler söyleyebilirsiniz?
12. Güncelleme beraberinde başka bir eğlenceli dereceli sezon getirecek – oyuncuların kazanabileceği ve yakında duyuracağımız yeni ödüller sunuyoruz, bu yüzden güncellemelere dikkat edin! Oyuncular ayrıca Güncelleme 11 ödüllerini almaya hak kazananların oyunu başlatırken alacaklarını da unutmamalıdır.
Mobil tarafta içerik çeşitliliği, crossover tarzi etkinlikler (örnegin Metro etkinliği) daha fazla. Bu tür içerikleri ana oyuna da taşımayı düşünüyor musunuz?
Sanırım bazı kartal gözlü izleyiciler, mobilde progresif silah görünüm sistemimizin bir versiyonunun olduğunu fark edecekler – denemek istediğimiz hayranları gerçekten heyecanlandıran bir şeydi. Yakın gelecekte mobil cihazların iyi yaptığı başka şeyler de sunacağız, örneğin bazı heyecan verici ortaklıklar olacak.
Espor tarafında PCIS gibi etkinlikleri çoğaltacak mısınız?
PUBG Continental Series turnuvaları, PUBG Global Şampiyonası ve çeşitli üçüncü taraf etkinlikleri ile şu anda oldukça yoğun bir programımız var – bu yüzden hayranları dört gözle bekleyecek çok şey var!
Yeni sezonda espor tarafında çeşitli yonlerden gelen puanlama sistemi yerine “chicken dinner” (yani birincilik üzerinden puanlama) sisteminden bahsediniz. Oyuncuların tepkisine göre eski sisteme dönmeyi düşünür müsünüz?
Her zaman e-sporda öncü olmaya odaklandık ve her zaman genel yaklaşımımızı geliştiriyoruz. PGI.S’nin bu yılki başarısı nedeniyle bazı değişiklikler yapıldı. Sonuç olarak, harika e-spor ekibimiz genel programdan sorumlu, bu yüzden onlar adına konuşamam, ancak e-spor sistemimizin zaman içinde büyümeye ve gelişmeye devam edeceğinden ve elimizden gelen en iyi gösteriyi sunduğumuzdan emin olacağımızı söyleyebilirim.
Oyuna DLSS Desteği gelecek mi? Teknik tarafta ne gibi planlar var?
Şu an için fazla bir şey söyleyemem, ancak oyuncuların PUBG’den zevk almaları, yeni ve heyecan verici yollar bulmak için her zaman farklı teknoloji türlerini araştırıyoruz.
Hile durumu oyunun hala en çok tartışılan yönlerinden birisi. Bu konuda oyuna küsen ya da hala oynamaya devam eden oyunculara ne söylemek istersiniz?
Bu konuyla ilgili yetenekli ekiplerimizden biri uğraştığı için size pek bir şey söyleyemem. Bununla birlikte, hile konusundaki yaklaşımımız ve önceliğimiz, hileyi mümkün olduğunca azaltmak ve en aza indirmektir. Devam eden bir çaba ve oyun endüstrisindeki herkesin uğraştığı bir şey, ancak bu öncelik her zaman oradaydı ve her zaman dürüst olmayan oyuncularla mücadele etmenin yeni yollarını arıyoruz.