Quantum Break’in yönetmeninden yepyeni bilgiler geldi
Bugün, Quantum Break’in yaratıcı yönetmeni Sam Lake, Paris’te düzenlenen Cité des Sciences et de l’Industrie etkinliğine katıldı. Lake burada yeni oyunu hakkında hoş detaylar verdi.
Lake birçok yeni tarzı keşfetme fırsatını yakaladığı için şanslı hissettiğini belirtti. Fakat yine de etrafta keşfedilmeyi bekleyen birçok farklı türde yapım var ve kendisi bu türleri henüz elemiş değil. Örnek olarak, kendi arkaplanı fantastik kurguya dayalıymış ve bu türde de oldukça harika anıları varmış.
Fantastik Kurgu üzerine bir yapım yapmak Remedy’nin bugünkü oyun yapım politikasına biraz ters düşeceği için o fikri rafa kaldırmışlar. Fantastik Kurgu firmada radikal bir değişikliğe sebep olabilirmiş. Ama yine de kendisi bu fikri elemiş değil.
Stüdyoda sürekli olarak farklı konseptler dönüyor. Her telden fikir ortaya çıkıyor ve etrafa savruluyor. Kimisi şakayla karışık bir ara söyleniyor, kimisi ise üstüne düşündürerek yinelenmiş hissi veriyor. Hiçbir kesinlikleri yok, ama yine de heyecan vericiler.
Lake’in dediğine göre bir sonraki yapımın ne olduğunu zaman gösterecekmiş.
Konferansın ilerleyen dakikalarında Remedy’nin oyunlarının normal olarak zamanımızda geçtiğini belirtti. Bunun sebebinin de oyuncunun karaktere olabilen en büyük yakınlığı göstermesini sağlamakmış.
Her oyuncu günümüz dünyasını bilir ve tanır. Takımımız da bu dünyaya yeni bir element taşıyarak dengeleri değiştirir. Oyundaki karakter için bu element tamamen yeni bir şey. Oyuncu için de öyle olmalı. Böylece hem oyundaki karakter, hem de oyuncunun kendisi var olan sorunla beraber başa çıkmaya başlıyor.
Ayrıca, Remedy, oyunlarında hep güçlü karakterler yaratmaya özen gösterir. Oyuncu karakteri kontrol etmekten ziyade, karaktere macerasında yardımcı olmaya çalışır.
Bu kendi karakterinizi yaratabildiğiniz, şekillendirebildiğiniz ve istediğiniz tipe sokabildiğiniz rol yapma oyunlarından biraz farklı bir şekilde ilerliyor. Remedy aslında bu rol yapma işine çok ama çok ufak bir adım atarak yaptığı oyunu biraz daha tatlandırmaya çalışmış.
Lake bu adımın onları ileride ne gibi yerlere taşıyacağını bilmiyor. Oyuncuya karakteri şekillendirme yetkisi gibi elementleri sağlamak konusunda adımlar atabilirlermiş. “Beraber göreceğiz” dedi.
Siz ne düşünüyorsunuz? Max Payne gibi bir oyunu yapan ve Quantum Break gibi merak uyandırıcı bir yapım ile biz oyuncuları heyecanlandıran Remedy bir fantastik RPG yapsa nasıl olurdu? Lake’in de dediği gibi zamanla göreceğiz.
Röportaj direkt olarak Paris’teki konferansa katılan DualShockers’dan alınmıştır.