Rage
Doom, Quake ve Wolfenstein… Anlaşılan o ki id Software, hazırladığı yeni oyunlarda tek kelimeli isimler kullanmaya özen gösteriyor. Commander Keen’in ardından büyük ivme kaydeden firma, her biri hit olan ürünlerle oyun dünyasında yükselmeye devam ediyor. Son örneği ise Rage…
Quake’in 1996’da hazırlanmasından bu yana id’in ilk yeni oyunu Rage oldu. Sürekli var olan serileri devam ettiren şirket, ne oldu da tamamen yeni bir oyun yapmaya karar verdi? Tim Willits, bu soruya “yenilik” olarak cevap veriyor. “Doom 3 ve Quake 4’ü tamamladıktan sonra her türlü oyun seçeneğini bulabilmek için bizi serbest bırakabilecek bir ürün hazırlamak istedik. Rage bir FPS oyunu, ama daha fazla özelliği var. Araç kullanımları, mücadeleler, iyi bir senaryo ve karakterler gibi. Rage çıktıktan sonra eminim ki, beğenilen özel bir oyun olacak.”
Bu kez farklı bir oyun
Rage’de yer alan kurgu, muhtemelen id’in senaryo olarak çalıştığı en detaylı proje. Her ne kadar hikâyeden çok oynanışa önem verilse de bu kez çizgilerin biraz dışına çıkılmış. Oyunumuzun konusu, gerçekte de bahsi geçen gelişmeler ve kurgusal olaylar üzerine inşa edilmiş. Gelecekteki bir zaman diliminde dünyaya çarpan asteroit sonucu yaşam büyük ölçüde sona eriyor. Kurtulan az sayıda insan olduğu gibi, yoğun radyasyon sebebiyle mutasyona uğrayanlar da var. Büyük bir karmaşanın oluştuğu yer yüzeyinde, gruplaşmalar oluşuyor ve böylelikle güçlünün hüküm sürdüğü bir yönetim şekli doğuyor.
Yöneteceğimiz karakterin kim olacağı henüz belli değil, ancak oyunun resmi sitesinde geçen “Benjamin Green” ismi, belki de bizim yöneteceğimiz kişidir. id’in ilk kez açık dünya tarzı olarak hazırladığı bu oyunda, yaratıklara, var olan yönetime ve gizli tehlikelere karşı mücadele vereceğiz. Genellikle tek başına hareket edeceğiz, ama hem çevreden, hem de tanıdığımız kişilerden yardımlar almamız gerekecek. Rage, bir FPS oyunu, ama bünyesinde daha fazlasını barındırıyor. Öncelikle RPG öğeleri sayesinde karakterimizin özelliklerinde geliştirmeler yapabilecek, yeni silahlar kullanabileceğiz.
Herkes aynı değil
Gruplaşmalar, farklı mücadelelere yol açacak. Rage’in dünyasında birden fazla farklı oluşum yer alıyor. Bunlar sadece giysi ve klan logoları olarak farklılık göstermiyor. Her bir grubun farklı saldırı yöntemleri olacak. Kimileri birlikte hareket ederek saldırırken, kimileri ayrı ayrı ve gizlice sizi avlamaya çalışacak. Bu sırada siz de onlara tuzaklar kurabilecek, onları alt ederek ganimetlerini ele geçirebileceksiniz. Robot nöbetçileri de unutmayalım. Savaş esnasında oldukça faydasını göreceğimiz bu cihazlar, Doom 3’teki robot örümceklere benziyor. Kendi başlarına ilerleyebiliyor ve entegre tüfeği sayesinde ateş edebiliyorlar.Bir diğer yön ise, yarış faktörü. Devasa bir harita olduğuna göre, tüm görevleri yürüyerek halletmemiz çok zor olacaktır. Bu sebeple macera boyunca kullanabileceğimiz bir aracımız olacak. Düşmanlarımızla heyecanlı kovalamacalara girebilecek, yarışlara katılabilecek veya kaçabileceğiz. Görev tamamlayıp para kazandıkça, aracımızda da geliştirmeler yapabileceğiz. Zırh sistemi, silahlandırma, daha iyi tekerlekler gibi parçalarla daha güçlü konuma gelebileceğiz. Tüm araçların dört temel istatistiği bulunacak; hızlanma, süspansiyon, çekiş gücü ve zırh. Yarışlarda sponsorlar önemli. Kazandıkça daha iyi sponsorlar bulabilecek ve daha fazla gelirler kazanabileceğiz.
Silahlar, her id oyununda farklılıklarıyla dikkat çekmiştir. Rage’de de bu gelenek sürüyor. Yetkililerin belirttiğine göre, daha önce görülmemiş tarzda silahlar hazırlanıyor. Bunlarda birden fazla farklı mermi kullanılabilir olacak ve bu sayede hasar boyutlarını artırabileceğiz. Oyunda çoklu oyuncu modları da yer alacak, ancak henüz detaylar belli değil. Senaryo haricinde co-op oynanışa imkân sağlanacağı da konuşuluyor.
Görülmemiş detaylar
Şunu söyleyebiliriz ki, şimdiye dek bu denli büyük haritalarda, bu denli fazla detayın olduğu başka bir oyun yok. En azından videolardan gördüğüm kadarıyla bunu söyleyebilirim. Rage, id’in yeni grafik motoru id Tech 5 ile geliştiriliyor. Megatexture teknolojisini de bünyesinde barındıran motor, devasa haritalarda her bir alanın farklı olarak tasarlanmasını mümkün kılıyor. Söylenenlere göre, Rage’de büyük bir dünya olmasına rağmen yükleme ekranı yer almayacak. Yayımlanan videolardan gördüğümüz kadarıyla çevre, gökyüzü tasarımları ve ışıklandırmalar inanılmaz gözüküyor. Karakter tasarımlarında ise hâlâ bir takım çalışmaların yapılması şart. Oyunumuz DX9 ve OpenGl 2,0’a destek veriyor. Gerekli görülmediği için DX10 teknolojisi eklenmemiş. Yapım, 3 farklı platform için geliştiriliyor, ama görsel olarak en büyük avantajın PC oyuncularında olduğu belirtiliyor. Ayrıca Tim Willits, 15 yıldır PC’ye oyun geliştirdiklerini ve Rage’in de gerçek bir PC oyunu olduğunu ekledi. Konsoldan uyarlama bir port değil ve bunu oyunu oynarken anlayabileceğiz.
Baktığımızda Rage, özellikle Fallout serisi ile benzerlikler gösteriyor, fakat bunun sadece yüzeysel bir benzetme olduğunu söylemeliyiz. Oynanış olarak Rage, çok farklı. En başta bu bir FPS oyunu ve bünyesinde yarış elementleri de barındırıyor. id’in daha önceki FPS’lerini göz önüne aldığımızda, Fallout ve Rage’in farklı olacağını anlamak zor değil. Konu hakkında Tim willits, “Rage’de hem shooter, hem de yarış elementleri var. Bu hem korkutucu, hem de heyecan verici. İnsanlar bizden bu tip bir oyun beklemiyordu. Beklentileri aşmak hoşuma gidiyor. id Software ile gurur duyuyorum” diyor.
Rage için çalışmalar devam ediyor ve ne zaman çıkacağı da henüz belli değil. Özellikle FPS severler başta olmak üzere çoğu oyuncunun bu yapımını beklediğinden eminim.