Rehber

Rainbow Six: Siege Vulkan ne işe yarıyor?

Rainbow Six: Siege için 4.3 yamasıyla birlikte testlerine başlanan Vulkan, oyuncularda bazı soru işaretlerine neden oldu. Vulkan nedir? Ne işe yarar? Oyuncular araştırmaya başladı. Biz de sizler için bir API olan Vulkan’ın ne işe yaradığını ve FPS artırmak için neler sağladığını bu rehberimizde derledik.

Rainbow Six: Siege Vulkan nedir? Nasıl kullanılır?

[reklam=496]

Vulkan, Rainbow Six: Siege oyununu çalıştırırken kullandığınız bir Grafik Uygulama Programlama Arayüzüdür. Teknik terimlere girecek olursak bu tür yazılımlara API adı verilir. Oyuncuların ekran kartları ile Rainbow Six: Siege arasındaki bağlantının göbeğinde yer alır. Oyunu çalıştırırken GPU ve CPU arasındaki iş yükü dağılımını belirleyici noktada bulunur. Bu nedenle bu işleyicilerin sağlıklı çalışması, oyununuzun sağlıklı çalışması demektir.

GPU’nuzun iş yükünü oyunun ayarlarını düşük seviyelere getirerek azaltıp performansınızı artırsanız bile, eğer işleyiciler doğru çalışmıyorsa sizin için can sıkıcı dakikalar geliyor demektir. Rainbow Six: Siege için de DirectX 11 gibi 10 yaşında bir işleyici kullanılıyordu. İlerleyen teknolojinin ihtiyaçlarına yanıt vermek adına Ubisoft Vulkan’ı getirmeye karar vermiş. DirectX 12‘yi deneseler de Vulkan’ın daha iyi performans verdiğini söylüyorlar. Oyununuzu Vulkan ile başlatmak için Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege Vulkan‘ı seçin. Steam üzerinden oyunu çalıştırdıktan sonra seçenek olarak geliyor, Uplay ile ise oyna butonunun altındaki açılır menüden seçilebiliyor.

Vulkan Rainbow Six: Siege FPS’ini artırıyor

Vulkan, yeni yazılım ve içindeki sistemlerle oyuncuların Rainbow Six: Siege performansını önemli ölçüde artırıyor. Oyuncuların saniye başına aldığı kareyi, yani FPS’i diledikleri seviyede tutabilmesine olanak sağlıyor. Oyunu Vulkan ile çalıştırdığınızda ayarlar kısmınızın farklılaştığını göreceksiniz. Bunlar 10 yaşındaki DirectX 11’in kullanmanıza izin vermediği ekran kartınızın özellikleri.

Şimdi işin biraz teknik ve sıkıcı boyutuna gireceğim ancak Vulkan hakkında yüzeysel olarak bilmeniz gereken her şeyi yazdım. Bunun ilerisi can sıkıcı teknik terimler ve bir ton matematiğe giriyor. Elimden geldiğince basitleştirerek anlatacağım. Sırasıyla Vulkan ile gelen yeni özellikler.

Dinamik Doku Girişi (Bağımsız İşleme)

Monitörünüzde görüntülenmesi gereken çizimler ve dokular daha öncesinde CPU tarafından aranır. CPU bu arama sonrasında ekran kartınıza çizilecek dokuları ve yerleri göstererek görüntüyü vermesini söyler. Bu da ekran kartınıza olduğu kadar işlemcinize de yük bindirir ve performansı olumsuz etkiler. Vulkan ile GPU, çizeceği ve dinamik olarak gölgelendireceği dokuları kendisi seçer, bu sayede işlemciniz derin bir nefes alarak arkasına yaslanabilir. Hal böyle olunca işlemcinizi daha farklı bölümlerdeki işlere yönlendirebilirsiniz.

İşleme Hedefi Örtüşmesi & Dinamik İşleme Ölçeklemesi

Bu özellikler size oyunu hedef bir kare hızına ayarlayarak -atıyorum 60FPS– bu kare hızında oynamanıza olanak sağlar. Oyunu oynadığınız esnada çözünürlük ölçeğiniz devamlı olarak değişir ve DirectX 11 ile olsa karşınıza FPS düşüşleri olarak çıkacak sorunları yaşamazsınız. Bunun yerine çok dikkatli bakmadıkça fark edemeyeceğiniz kalite değişiklikleri görürsünüz.

Async Compute

Bakmayın adının İngilizce ve havalı olduğuna. Bu aslında yıllardır ekran kartlarımızın desteklediği bir teknoloji. Ancak huysuz ihtiyar DirectX 11 bunu Rainbow Six: Siege’de kullanmamıza izin vermiyordu. Asenkron hesaplama olarak Türkçeleştirebileceğimiz bu özellik, GPU ve CPU’nuzun paralel olarak görevleri gerçekleştirmesini sağlar. Bu da dinamik doku girişi ile elde ettiğiniz fazla CPU iş gücünüzü doğru yönlendirmenize olanak verir.

Hemen alt taraftan DirectX 11 ve Vulkan ile aynı sistem ve ayarlarda kıyaslamanın yapıldığı videoyu izleyebilirsiniz.

Bütün bu özellikleri saydık, iyi güzel fakat bunları kullanmamız için bazı şartları karşılamamız gerekiyor.

Ekran kartınızın Nvidia GTX 6 serisi veya daha yeni olması gerekiyor. Eski ekran kartları Vulkan’ı desteklemiyor. Ayrıca işlemciye entegre ekran kartı çipsetleri konusunda da 2012’den sonra yayınlanan bütün AMD işlemcileri ve 2015’ten sonra yayınlanan bütün Intel işlemcileri destekler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu