Oyun İncelemeleri

Rebel Raiders Operation Nighthawk

Piyasada yeteri kadar, hatta gereğinden fazla uçak simülasyonu olmasına
rağmen, doğru düzgün bir uçak simülasyonu çıkmadı diyebilirim şu ana kadar.
Muhakkak bir eksikleri vardır. Kimilerinin grafikleri çok iyi olur ama
kontrolleri zor olur, kimilerinin durumu ise tam tersi olur, yani sürekli bir
eksiklik vardır. Tabi bazı istisna uçak simülasyonlarını saymazsak. Onların
grafikleri çok harika olmasa bile gerek oynanış, gerekse eğlence yönünden
eksiklerini tamamlarlar. Peki henüz çıkmış bir oyun olan: Rebel Raiders
Operation Nighthawk bu geleneği bozabilecek mi, yoksa saçma uçak simülasyonları
arasına mı dahil olacak, hep beraber göreceğiz…

Galiba, pek reklamı yapılmayan bir oyun ile karşı karşıyayız..

İnternette yaptığım uzun araştırmalara rağmen yapım hakkında pek sağlıklı
bilgiler bulamadım. Dediğim gibi pek beklenilmeyen bir oyunmuş Rebel Raiders
Operation Nighthawk. Yapımcılığını ve dağıtımını üstlenen firma Kando Games, bir
Fransız firması ve galiba Rebel Raiders Operation Nighthawk piyasaya sürdükleri
tek oyun.

Gel gelelim oyuna

Oyunumuz tek CD halinde ve hard disk’de yaklaşık 477 MB yer kaplıyor. Oyuna
girdiğimiz zaman karşımıza klasik bir menü çıkıyor. Ekranı ikiye ayırmışlar, alt
tarafta: New game, Load game ve Quit seçenekleri var. Üst tarafta ise bir dağ
manzarası ve üzerinde gezen uçakları görüyoruz. Hemen New game seçeneğini
tıklayıp, profilimizi yaratıyoruz. Oyuna ilginç bir video girişi yapmışlar,
neden derseniz, videodaki uçağı gerçek zamanlı olarak kendimiz yönetiyoruz.
Kamera açıları uçağı kullanırken değişiyor. Bir bakıma “Hem ana giriş
videosundan kurtuluruz, hem de oyunun konusunu anlatırız” diyerek, kendi
çaplarında bir aksiyon yaratmak istemiş, Laurent Franchet yani oyunun yapımcısı.

Videodan sonra Introduction ve Chapter seçenekleri karşımıza çıkıyor.
Introduction seçeneğini seçersek, karşımıza Tutorial ve Prologue çıkıyor. Size
tavsiyem, bunlardan birine başlamadan önce seçeneklere gidip, tuş takımı
kontrollerini kendi zevkinize uygun bir biçimde değiştirmek ve Keyboard – Mouse
seçeneğini seçmeniz, keza uçağı fare olmadan yönetmek bir hayli zor. Ben direk
Chapter 1: Battle for Bounty Base’yi seçip oyuna başladım. Yönetmek istediğim
uçağı seçmem için ufak bir menü çıktı fakat etkin olan sadece bir uçak var,
tahmin ettiğiniz gibi oyunda ilerledikçe yeni silahlar, uçaklar ve görevler
çıkacak.

Pek tatmin edici bir oynanış biçimi yok

Oyunda zorluk seviyesini seçme gibi bir durum olmadığı için direk oyuna
başlıyoruz. İlk olarak ufak bir video giriyor ve ardından oyun başlıyor.
Yanımızda 3-4 tane dost uçak var, biraz ilerledikten sonra 2 uzay gemisi ve 3-4
tane düşman uçağı çıkıyor. Düşmana yaklaştığımız zaman uçak hedefe kısa bir süre
kitleniyor ve füze yollayabiliyoruz. Pek eğlenceli görünmüyor aslında. Çünkü
kontroller bir hayli zor, fareyi yukarı hafif ittiğinizde, uçakta pek bir
değişme olmuyor ama biraz daha yukarı ittiğimiz zaman, neredeyse havada ters
takla atıyoruz. Düşman birimlerine kitlenmenin nasıl zor olduğunu anlayın artık.
Seçneklerden hassaslık ayarlarını yapsanız bile durum değişmiyor, yani ortasını
bulamıyorsunuz ki buda oyunun oynanışını olumsuz etkiliyor. Tuş takımı da
orjinalinde çok saçma dağıtılmış. Genel komutlar klavyenin genellikle sol
tarafından verilirken, cephane yenileme tuşunu (ki en çok kullanacağımız
tuşlardan birisi) klavyenin sağ alt köşesindeki ctrl tuşu olarak seçmişler.
Sonra düşman uçağının HP’sini gösteren bir healty bar yok, bu da insanı
umutsuzluğa sokuyor çünkü düşmanın ne zaman öleceğini bilmiyorsunuz. Zaten öyle
uçaklar var ki, istediğiniz kadar füze yollayın bana mısın demiyorlar.

Gönül isterdi ki grafikler, sesler vb. için iyi şeyler söylemek

Uçak modellemeleri zayıf kalmış. 2-3 sene öncesini andırıyor. Bence artık bu tür
oyunlara POP efektleri eklemenin zamanı geldi. Çünkü neredeyse bütün uçak
oyunları, günümüz efektlerinden mahrum geliştiriliyor. Mesela uçak pilotlarının
yaptığı meşhur bir hareket vardır, uçağı 360 derece yana doğru döndürmek gibi.
Oyunda da bu olay mevcut fakat, dediğim gibi bu hareket kullanılırken ek olarak
hiçbir efekt yok. Mesela dönme esnasında uçağın kanatlarında hafif boğumlama
efekti kullanılabilirdi. Bazı bölümler denizin üzerinde geçiyor. Yukarıdan
baktığımız zaman deniz gayet güzel ama aşağıya doğru gittiğimiz zaman deniz
kareleşmeye başlıyor. Sonra denizin sabit bir resimden ibaret olduğunu
anlıyorsunuz. Zemin ve dağlar için de aynı şeyi söyleyebilirim. Zaten dağa
çarptığımız zaman ne uçağa bir şey oluyor ne de dağa. Anladığınız gibi hasar
modellemesi diye bir şey yok. Bu arada garip bir şeydir ki suya batmıyorsunuz,
çarpıyorsunuz. Yani dağa çarptığımda karşılaştığım olayın aynısı su içinde
geçerli. Sanki bir zemine çarpıyormuşum gibi toz kalkıyor ve yine ne uçağa bir
şey oluyor, ne de denizde bir dalgalanma oluyor. Grafikler günümüz teklonojisine
göre vasat yani.

Oyun böyle iken, seslerden bir şey beklemek yanlış bir şey olur. Ses efektleri
(!) sadece mermi sesi, uçak sesleri, konuşma sesleri – Yellow eagle is talking –
ve müziklerden oluşuyor. Bunların dışında, rüzgârın çarpma efekti vb… yok.
Zaten olan seslerin de bir şeye benzemediğini belirtmek istiyorum. Sürekli
birbirini tekrarlıyorlar. Müzikler ise biraz “action“ katabilmeyi becermiş ama
pek de bir şey beklemeyin. Ses efektleri de biraz vasat yani.

Kontrollerin ne kadar zor ve saçma olduğu belirtmiştim. Bu yüzden tuşları
kendiniz ayarlayın. Yoksa oyundan hiçbir şey anlamazsınız. Efektlerin de yok
denilecek kadar az olduğunu, seslerin ve görüntülerin vasat olduğunu, oyundan
pek bir zevk alacağınızı sanmadığımı ve oyunu yapan firmanın henüz ilk deneyimi
olduğunu tekrar söylüyorum.

Son olarak birkaç söz…

Rebel Raiders Operation Nighthawk pek başarılı bir yapım değil. Eğer oyun arşivi
yapmıyorsanız veya uçak simülasyonu hastası değilseniz oyundan uzak durmanızı
tavsiye ediyorum. İsterseniz alın ama alırken pek bir şey beklemeyin oyundan.
Yapımcı firmanın ilk deneyimi olduğu için, yapımı hatalarından dolayı pek fazla
ezmek istemedim. Yani EA veya Ubisoft gibi dev oyun firmalarından birisi böyle
bir oyun yapsaydı eğer, bu yazı 5-6 sayfaya kadar çıkardı. Umarım Kando Games
bir daha ki sefere daha başarılı bir yapım ile karşımıza çıkar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu