Human Head kurucularından ve Prey 2 projesinin lideri Chris Reinhart ilk oyundaki portal’ların ve yer çekimi bulmacalarının oyunu sevenler için yeni bir tecrübe yaşamalarını sağladığını belirtti.
Bethesda’nın düzenlediği bir etkinlikte Reinhart ekibin ilk oyunun orijinalliğini ikinci oyunda da ortaya çıkartmak istediklerini açıkladı.
“Prey’de yapılanlar büyük işler. oyuncuları The Sphere’a götürdük ve daha önce hiçbir FPS’de görmedikleri bir oynanış biçimi sunduk, daha sonrasında birkaç kişi bana gelip ‘Bu çok ilginçti neden daha önce başak bir oyunda bunu denemediler ki? Aynı şeyi Prey 2’de de görmek isteriz’ dedi.”
“İnsanlar bunu gördüğünde ve yarattığımız açık dünyadaki bu shooter’ı farklı araç gereçler ve oyuncu yetenekleri ile oynadıklarında insanların sonrasında bana gelip ‘Bu çok ilginç neden daha önce kimse böyle bir şey yapmadı ki?’ diye sormasını isterim.”
Reinhart açıklamasına oyunun orijinal bir yapım olması için yapılan teşvikin karakter tasarımları için de geçerli olduğunu söyledi ve Cherokee Domasi “Tommy” Tawodi’nin oynanabilir karakter olmayacağını ancak hala Prey 2’de bulunacağını belirtti.
“Tommy’yi oyunun içinde tutmaya devam edeceğiz ve evrenin diğer kısımlarını da keşfedeceğiz.”
PC, Xbox 360 ve PS3 için 2012’de çıkacak olan Prey 2 heyecanla beklenen oyunlardan.