Oyun Ön İncelemeleri

Resident Evil 2

Sadece yan durduğunda çalışan, yalvar yakar aileme aldırdığım ikinci el PlayStation’da oynadığım ilk oyunlardan biri Resident Evil 2, diğeri Resident Evil 3, üçüncüsü ise Metal Gear Solid’di. Bu üç oyun, şu anda bu işi yapmama, otuzlu yaşların ortasında hala oyun dünyasından kopamayışıma sebep olan oyunların başında geliyor. Metal Gear Solid serisinin geldiği son nokta malum. Konami kalaylamayı hak eden işler yaparken, Capcom’da ise durumlar tamamen farklı. Resident Evil 7 ile serinin köklerine sağlam bir dönüş yapan Capcom, Resident Evil 2 Remake ile bu geri dönüşü adeta  perçinlemek istiyor. Capcom, bir yandan benim gibi “eski nesil” oyuncuların eski bir dostu daha afilli kıyafetleri ile yeniden ağırlamasını isterken, “yeni nesil” oyuncuları ise, Resident Evil serisi ile tanıştırmak istiyor. Gelen onlarca oynanış videosuna bakacak olursak yeni Resident Evil 2 bu buluşmaya oldukça hazır görünüyor.

Resident Evil 2 Ön İnceleme

Capcom’un köklere dönüş politikasının son meyvesi Resident Evil 2’yi dalından kopartıp tadına bakmak için artık çok az bir zaman kaldı. Eski bir dostla yeniden buluşacak olmanın heyecanı içinde, oyunun çıkışına kalan son bir aylık zamanı eritmek için yeni Resident Evil ile ilgili elimizde neler var, yeni oyunda bizi neler bekliyor bir göz atalım. Capcom, Resident Evil 7 ile; karanlık, korku dozu yüksek, hayatta kalma öğeleri fazla olan, grafik ve oynanış olarak yeni nesil, ancak felsefe olarak köklerine bağlı bir oyunla karşımıza çıkmıştı. Birinci şahıs bakış açısına sahip oyun, pek çok açıdan Resident Evil’ı Resident Evil yapan dinamiklere sahipti. Daha önce benim de sevdiğim Resident Evil oyunları arasında yer alan Resident Evil Survivor’da yine birinci şahıs bakış açısı kullanmış olan Capcom, Resident Evil 7’de de bu kamera açısını kullandı ve ortaya gayet iyi bir oyun çıktı. Yeni Resident Evil 2’de Resident Evil 4 ile oyun dünyasına giren omuz hizası bakış açısına tekrar geri dönülüyor.

Eski felsefe, modern bakış açısı

Kayıp olan abisi Chris’i bulmak için Racoon City‘ye gelen Claire Redfield ve Racoon City Polis Departmanı‘nda henüz işe başlamış çaylak polis olan Leon S. Cennedy, Resident Evil 2’nin oynanabilir karakterleri olacak. Her iki karakter de orijinal tasarımlarından biraz daha farklı görünseler de, hem Claire’in hem de Leon’un tasarımlarının hoşuma gittiğini söyleyebilirim. Her iki karakter de, hem daha modern, hem de daha gerçekçi bir görünüme kavuşmuş.  Burada hemen şu saptamayı da yapalım. Capcom karakter ve kostüm tasarımlarına ekstra bir özen göstermiş. Bunun sebeplerinden biri de, Capcom’un Resident Evil 2’de oyun içi para kullanarak kozmetik ürün satacak olması. Resident Evil 2’de Claire ve Leon için çok farklı kostüm seçenekleriyle karşılaşacağız. Oyunu bitirince farklı kostümler açma devri sona ermiş gibi görünüyor.

RE Engine’in gücü sonuna kadar kullanılmış

RE Engine’in geliştirilmiş bir versiyonunu kullanan yeni Resident Evil 2’de, sadece kostümlerdeki ve karakterdeki ayrıntı değil, kaplama kalitesinde, ışıklandırmalarda ve özellikle zombi tasarımındaki detaylar da gerçekten “yeni nesil”  Resident Evil 2’nin bizi beklediğinin sinyallerini veriyor. Karanlık mekanlarla çok fazla karşılaşacağımız oyunda, fenerimizi sıklıkla kullanacakmışız gibi görünüyor. Işıklandırma kalitesi işte burada karşımıza çıkıyor. Fenerden çıkan ışık huzmelerinin duvarlardaki yansıması oldukça iyi görünüyor. Capcom sadece grafik kalitesi konusunda iyi bir oyunla karşımıza çıkmayacak, bu grafik kalitesini PC’de saniyede 60 kare oranıyla oyunseverlere sunacak. Bu da zaten optimizasyon konusunda başarılı olan Capcom’un RE2’ye ne kadar önem verdiğini gösteren ayrıntılardan biri.   Zombiler karanlıkta bir anda belirdiğinde, korku dolu anlar bizi bekliyor gibi görünüyor.

Resident Evil 2’nin orijinal oyuna kıyasla daha karanlık bir yapıda olacağını söyleyebiliriz. En azından Capcom’un bizimle paylaştığı oynanış görüntülerinin çoğunda, karakterlerimizi karanlık bir ortamda ellerindeki fenerle ilerlerken gördük. Ada Wong, Sherry Berkin, William Birkin ve hatta Lickers gibi orijinal oyundan alıştığımız karakterlerin ve düşmanların yer alacağı Resident Evil 2, karakter konusunda köklerine sadık kalacak bir yapım gibi görünürken, bazı açılardan orijinal oyundan ayrılacak. Capcom, Resident Evil 2’nin sadece bir “Remake” yeniden yapım olmadığını, yeni Resident Evil 2’nin seriye yeniden bir giriş olduğunu söylüyor.  Zaten bu yeniliği ayrıntılarda görmek de mümkün. Mekan tasarımlarında, ana oyuna tamamen sadık kalınmamış, oyun haritasına orijinal oyunda olmayan yeni mekanlar da eklenmiş. Daha önce var olan Racoon City Polis departmanı gibi ikonik haritalarda bazı değşiklikler de yapılmış. Yani seriyi önceden oynamış oyuncular, yeni oyunda, hmm şurada şu vardı, burada bu vardı diye aradıkları şeyleri ellerine koymuş gibi bulamayacaklar.
İki farklı karakter tek bir amaç: Hayatta kalmak
Bir fare yoluyla tüm Racoon City’ye bulaşan T-Virüsü, bütün bir şehri etkisi altına almış, evinden işine, işinden evine giden, ekmek parası peşindeki Racoon City halkı, zombiye dönüşmüş, ekmek kavgası taze et arama kavgasına dönüşmüştür. Yaman bir asker olan abisi Chris Redfield’ı aramaya koyulan insan hakları örgütü TerraSave üyesi Claire Redfield ve yeni yetme polis memuru Leon Scott Kennedy Racoon City’de hızla yayılan virüsün gizemini çözmeye çalışırken bir yandan da hayatta kalma mücadelesi içine girer. Hayatta kalma mücadelesi derken, lafın gelişi değil. Yeni Resident Evil 2’de gerçek bir hayatta kalma mücadelesi bizi bekliyor olacak. Zira, yeni oyunda cephane sağlık malzemesi gibi kaynaklar oldukça kısıtlı olacak. Yani eski orijinal oyundaki gibi, tek bir merminin bile hesabını yapacak, envanterimizde yeni malzemeler için yer ayırmaya çalışacak, bir sağlık otu için bakmadık köşe bucak bırakmayacağız. Tabii biz köşe bucak bulmaca parçası, mermi silah, sağlık çantası ararken sevgili zombi dostlarımız bizi pek yalnız bırakmayacak.
Resident Evil 2’nin zombileri öyle kafadan tek vuruşta öldürebileceğiniz, açık hedef gibi duran zombilerden olmayacak gibi görünüyor. Yeni Resident Evil 2’nin zombileri bizi baya zorlayacak. Umulmadık yerlerden fırlayarak, minik kalp krizlerine neden olacak zombileri, kafadan tek vuruşta öldürmek pek mümkün olmayacak.  Bu arada zombilerin parçalanma efektleri de oldukça iyi görünüyor. Capcom yeni Resident Evil 2’nin bulmaca yapısı ile ilgili çok fazla ipucu vermedi, ancak bir şeyi bul getiri bir yere tak, makineyi çalıştır şeklindeki klasik Resident Evil 2 bulmacalarının yanı sıra, yeni ve daha zorlayıcı bulmacalar da yeni nesil Resident Evil 2’den en büyük beklentilerim arasında yer alıyor.
Capcom’un Ocak ayı içinde, Resident Evil 2 için bir demo yayınlayacağı söylentileri dolaşıyor. Bu iddia doğruysa, oyun çıkmadan Resident Evil 2’yi deneme şansımız da olacaktır. PC, PlayStation 4 ve Xbox One için geliştirilen yeni Resident Evil 2,  yeni nesil grafikleriyle dikkat çeken bir yapım. Yeni oynanış mekanikleri ile eski tarz korku öğeleri başarılı bir şekilde harmanlanabilirse, 25 Ocak 2019’da oldukça iyi bir korku oyunu ile karşılaşabiliriz. Eski nesil oyunculara selam çakan, yeni nesil oyunculara kucak açan yeni Resident Evil 2’yi heyecanla ve sabırsızlıkla bekliyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu