Rise of Nightmares
Nintendo Wii, kontrolleriyle yeni nesil konsollar arasından sıyrılıyordu. Wii Remote ile yapılanlar güzel. İnternet üstünden birçok ilginç kaza haberini de öğrendik. Nunchuk’nı veya Remote’u yanlışlıkla elinden fırlatanlar, oyunda kontrolleri sağlamak için televizyonuna çarpanlar vardı. Sonuç olarak Wii kontroller açısından başarılı oldu. Ancak Sony ve Microsoft bu konuyu, PlayStation Move ve Kinect ile daha farklı hale getirdiler. Bu aralar Move ve Kinect’e özel projeleri duyar olduk. Sega tarafından hazırlanan Rise of Nightmares da bu yapımlardan biri. Dizaynı ve kontrolleri tamamen Kinect üstüne kurulu ve kendinden söz ettirmeyi başaran bir oyun.
Büyük kabustan uyanmak
Geçen sene Tokyo Game Show’da açığa çıkan yapımda Amerikalı bir turisti canlandırıyoruz. Karısını kaçık bir bilim adamının elinden kurtarmak istiyor, yalnız bu durum o kadar da kolay değil. Çünkü karşımızda zombi türevi düşmanlar ve şekilsiz canavarlar çıkacak. Survival Horror tarzındaki yapımda FPS kamera açısı kullanılıyor. Türü, doğaüstü yaratıkları, FPS perspektifi biraz Monolith’in Condemned’ını andırmıyor da değil. Yapımın esprisi daha önce bahsettiğim Kinect kontrollerinde saklı. Kollarımızı kaldırıp indirdiğimizde veya ileri geri, sağa sola savurduğumuz zaman, ekranda karakterimizde aynı şekilde tepki verecek ve düşmana elindeki bıçağı sallayacak. Sadece kollarımız değil, bununla birlikte havaya doğru bir tekme savurduğumuz zaman karakterimiz de tekme atacak.
İş sadece aksiyon kısmıyla bitmiyor tabii ki. Mesela bağırarak yüksek oktavlı bir ses çıkaran yaratık karşımıza geldi diyelim. Ses bize zarar veriyor, burada yapmamız gereken ellerimizle kulaklarımızı kapatmak olacak. Aynısını biz yaptığımızda ekranda karakterimiz de bu eylemi gerçekleştirecek. Yaratıkların saldırılarını savurmak için kollarımızı kaldırıp, yüzümüzü koruyacağız. Havaya doğru iki elimizle sanki bir boruyu tutar gibi koruma hareketi yaptığımızda, karakterimiz de elindeki silahla öyle duracak ve düşmanlarımızın vuruşları bize az zarar verecek.
Yeri geldiğinde bir zombi tepemize çıkıp, bizi ısırmaya çalışabilir. Böyle bir durumda birinin boğazına sarılır gibi yaptığımızda, ekranda bu da olacak. Karakterimiz yaratığı gırtlağından tutup savuracak. Kapıları açmak için kolumuzu ileri ittireceğiz veya bir mekanizmayı çalıştırmak için mekanik kolu sanki gerçekten tutarmış gibi aşağı çekmemiz yeterli olacak. Bunlar biraz karışık gibi geliyor, ama son derece basit olacak.
Zombilerin efendisi
Rise of Nightmares, Kinect bazlı olduğu için ateşli silahlara karşıt olarak yakın dövüş silahlarına dayanıyor. Kullanacağımız silahlar arasında balta, muşta, bıçak, elektrikli testere bulunuyor. Bunları çevremizden bulacağız. Eğer elimizde hiçbir silah olmazsa, devreye yumruk ve tekmelerimiz girecek. Hatta çevremizdeki bazı ayrıntılardan da yararlanacağız. Örnek olarak bulunduğumuz koridorda duvardan çıkan kazıklar var. Rakibimizi tutup, bu kazıklara fırlatarak onu öldürebileceğiz. Yapımda düşmanlarımıza vurduğumuzda uzuvları kopacak, parçalanacaklar. Keskin bir balta ile karşımızdaki yaratığın kafasını, vücudundan ayırabileceğiz.
Kaotik atmosfer had safhada
Oyunun grafikleri bize korku dolu atmosferi verecek gözüküyor. Yayınlanan videolarda yaratık tasarımlarından, bulunduğumuz ortama kadar her şey karanlık ve korkutucu duruyordu. Bolca da kan var Rise of Nightmares’da. Hikayenin ilerledikçe daha da detaylanacağı söyleniyor. Projenin arkasında House of the Dead serisinin arkasındaki ekip, bulunuyor. Korku dozunu iyi sağlayacaklardır umarım. Buraya kadar aslında hepsi güzel, ancak iş kontroller de bitiyor. Eğer Kinect üstünden kontroller iyi ayarlanırsa kaliteli bir yapım olabilir; eğer olmaz işin içine geç tepki verme, hantallık girerse işte oynanabilirlik de kötü olur. Tek endişem de bu kısmı. Bunu denememiz için kısa bir süre beklememiz lazım, eylül ayı sonunda Rise of Nightmares piyasaya sürülecek.