Geçtiğimiz günlerde bir Twitter kullanıcısı tarafından yayımlanmış olan bir rapor ile, Microsoft tarafının Rise of the Tomb Raider‘ın sınırlı süreli özel oyun olması için Square Enix’e yaklaşık 100 milyon dolar ödediği ortaya çıktı. Lara Croft’un hikâyesini anlatan ve ”Reboot” olan efsanevi Tomb Raider serisinin ikinci oyunu, 10 Kasım 2015’deki çıkından bu yana yaklaşık olarak bir yıl boyunca, konsol tarafında Xbox One ve Xbox 360’a özeldi. Oyunun piyasaya sürülmesinden birkaç ay sonra PC tarafına çıkması, oyunun diğer platformlara gelip gelmeyeceği konusunda büyük bir belirsizlik yaratmış ve bazı tartışmalara sebebiyet vermişti.
Rise of the Tomb Raider, Microsoft’a çok pahalıya patlamış
Konsol dendiğinde aklımıza ilk olarak gelen şeylerden bir tanesi bu konsollara çıkmış olan özel oyunlar oluyor olsa da, birden fazla platforma çıkmış olan bir markanın devam oyununun sadece bir platforma özel olarak çıkması nadir durumlardan bir tanesiydi. Xbox tarafı, Xbox One’ın garip çıkış dönemiyle mücadelesini hâlâ sürdürürken, Square Enix’in 10 Kasım 2015’de çıkacak olan Rise of the Tomb Raider’ı özel anlaşmasıyla konsolları için oldukça olumlu bir adım atmak istemiş ve serinin ikinci oyununu sınırlı süreyle kendi bünyesine katmıştı. Microsoft tarafının hesaplamamış olduğu bir şey vardı. Rise of the Tomb Raider, Microsoft’un şu anda sahip olduğu Zenimax Media’nın yani Bethesda’nın yeni oyunu Fallout 4 ile aynı gün çıkıyordu.
Döneminin en popüler oyunlarından olan Fallout 4 ile karşı karşıya gelen Rise of the Tomb Raider, ilk aylarında gerçekten zorlu bir süreç geçirdi. Çıktığı ayın en çok satanlar listesinde ilk 10’a bile giremeyen oyun, çıkış döneminde karşılaşmış olduğu zorluklara rağmen ilerleyen zamanlarda büyük bir başarıya ulaşmış ve yaklaşık olarak yedi milyon adet satmış olsa da, Microsoft tarafının bu anlaşmadan oldukça zararlı çıktığı belirtiliyor. Geçtiğimiz günlerde eski Square Enix çalışanı Fabien Rossini, LinkedIn’de (Bir Twitter kullanıcısı aracılığıyla) Tomb Raider anlaşmasında Microsoft ile müzakere etmeye yardımcı olduğunu ve anlaşmanın yaklaşık olarak 100 milyon dolar değerinde olduğunu belirtmişti.
Microsoft tarafı bu anlaşma ile, PlayStation’un Uncharted serisinin tek ve en büyük rakibi olan Tomb Raider’ın ikinci oyununu kendi konsoluna özel yaparak, oyuncularına bir alternatif sunmak ve kendi bünyesine yeni kullanıcılar katmak istemiş olabilir. İşlerin talihsiz gidişi ve Tomb Raider’ın düşük tempolu çıkışıyla zarara uğrayan dev şirket; artık çözümü, direkt olarak oyun stüdyolarını satın almak ile bulmuş gibi gözüküyor. Bethesda gibi oyun dünyasının en ünlü stüdyolarından bazılarını elinde bulunduran şirket, oyun dünyasında izlemiş olduğu politikalarda büyük değişikliklere giderek, kullanıcılarının sevgisini tekrardan kazanmış oldu.