Robot Entertainment, sorularımızı yanıtladı

Yardımlarından dolayı Mert Çalım’a teşekkür ederiz.

1.
Can you introduce yourself? What is your position in the crew?

My name is Patrick Hudson and I am the Vice President of Operations for
Robot. I handle everything that falls outside of the day-to-day production of
our games. Things like our online support for Age of Empires and Halo Wars,
finance & accounting, business development, etc.

1.
Kendinizi tanıtabilir misiniz? Ekipteki göreviniz nedir?

Ben Patrick Hudson. Robot Entertainment’ın başkan yardımcısıyım. Oyunlarımızın
gün be gün gelişimi ve dış bağlantılarıyla ilgileniyorum. Örnek vermek
gerekirse, Age of Empires ve Halo Wars’ın online desteği, finans, muhasebe ve iş
gelişimi gibi şeyler üzerinde çalışıyorum.


2.
You made RTS style of games like Ensemble. Now what is your goals with Robot
Entertainment? Will you prepare different styles of games from RTS?

We still love the RTS genre, and I expect that we’ll continue to make RTS
games. However, after 10 years or more of making RTS games, we definitely have a
very strong creative itch to pursue other genres. You will see Robot
Entertainment branching out in future games.

2.
Ensemble olarak RTS tarzı oyunlar yaptınız. Robot Entertainment ile şimdiki
amacınız ne? RTS tarzında yeni ve değişik oyunlar hazırlayacak mısınız?

RTS türünü hala seviyoruz ve RTS tarzı oyunlar yapmaya devam edeceğimizi
umuyorum. Diğer yandan, 10 yıl ya da daha fazla bir süredir RTS türü üzerinde
çalışmak, diğer türler üzerinde çalışmak için bizi cezbediyor. Robot
Entertainment’ın gelecek oyunlarında neler yapacağını göreceksiniz. 3.
There was a picture inside of the AoE3’s box which shows games about WW2 and
aliens. Will they come through?

Well, the Age of Empires franchise stayed with Microsoft so it’s really up
to them where they want to take future games. The Age franchise is still a very
big and important franchise, and there are lots of interesting directions that
it could go. But any future news about Age will have to come from Microsoft.

3.
Age of Empires 3 kutusunun içinde, WW2 ve uzaylıları gösteren bir resim vardı.
Bunlar gerçek olacak mı?

Şunu söyleyebilirim ki Age of Empires ürünü, Microsoft ile devam etti. Bu yüzden
gelecek oyunlarda ne isteyecekleri tamamen onlara bağlı durumda. The Age markası
halen çok büyük, önemli ve ilerleyebileceği birçok ilginç yön var.


4.
You have a special place about RTS games and there are some developments with
the RTS style. Will Robot Entertainment give different ways of that style?

We’ve always strived to innovate and evolve our games within the RTS genre,
but I think it’s pretty clear that the evolution in RTS has been fairly linear
for a long time. Our internal discussions about future innovations within the
genre are bigger and more dramatic than we’ve done in the past. I can’t say much
about what we’re developing specifically, but we are very excited about some of
the opportunities to do new things in RTS.

We’re also excited to see what our friends at Blizzard have in store for us with
Starcraft 2. It seems they are doing some very impressive work around the online
presence of the game and Battle.net.4.
RTS türünün sizde özel bir yeri var ve bu türün bazı gelişimleri oldu. Robot
Entertainment bu türün farklılıklarını sunacak mı?

Her zaman için oyunlarımızı RTS türü içinde yapmaya ve geliştirmeye gayret
ettik, fakat sanırım RTS tarzındaki gelişimin uzun bir zamandır oldukça durağan
olduğu da bir gerçek. Türün gelecek geliştirmeleri için kendi düşüncelerimiz,
geçmişte yaptıklarımızdan daha büyük ve keskin olacak. Özel olarak ne
geliştirdiğimizi söyleyemem fakat, RTS’de yapabilecek yeni şeylerin imkanı
sebebiyle oldukça heyecanlıyız.


Ayrıca, Blizzard’daki arkadaşlarımızın da Starcraft 2 ile bize neler sunacağı
hakkında merak içindeyiz. Görünüşe göre oyunun online varlığı ve Battle.net
üzerinde oldukça etkileyici bir iş çıkarıyorlar.

5.
Are you supporting combination of game genres? For example, there are FPS games
which are hosting RPG elements. Even there is a FPS game which is hosting RTS
mode (Raven Squad).

Yes, we’re exploring some interesting mechanics that blend genres. I think
we tried to do some of that in Age of Empires 3 with the home city being a more
RPG mechanic. But, I think we just barely scratched the surface there.

5.
Oyun türlerinin birleştirilmesini destekliyor musunuz? Örnek verecek olursak,
bazı FPS oyunları, diğer yandan RPG ögelerini de içeriyor. Hatta RTS seçeneğini
içeren bir FPS oyunu bile var (Raven Squad).


Evet, biz de türleri birleştirebilecek ilginç özellikler araştırıyoruz. Sanırım
bunun birazını Age of Empires 3’de kendi kasabamızı biraz daha RPG tarzında
yaparak denemiştik. Fakat bu sadece yüzeyi hafifçe kazımak gibi bir şeydi. Oyuna
göre hesaplarsak göz ardı bile edilebilirdi.

6.
Did you like Halo Wars? What is the difficulties of making a FPS game in
different styles?

Sure! We loved Halo Wars. It’s not just the difficulties of making a FPS
game in a different style but, more specifically, taking a franchise as huge as
Halo and making a new type of game with it. The fan expectations around the IP
itself are incredibly high. Halo fans love everything about Halo: the lore, the
art style, the high degree of polish on the games. It’s a lot to live up to so
that’s where the challenge lies. We worked very hard to meet those expectations.

6.
Halo Wars’tan memnun kaldınız mı? Bir FPS oyununu değişik tarzlarda yapmanın
zorlukları nelerdir?

Elbette. Halo Wars’a bayıldık! Bu sadece FPS tarzı bir oyunu değişik tarzlarda
yapmanın zorluğu değil, daha da önemlisi Halo gibi dev bir markayı alıp, onunla
yeni tarz bir oyun yapmak. Hayranların IP hakkındaki beklentileri oldukça
yüksekti. Halo hayranları, Halo’yla ilgili her şeyi seviyor; çizim stili,
oyunlardaki yüksek orandaki parlaklık. Bunlar gerçekten halledilmesi gereken
konular ve mücadele de burada karşınıza çıkıyor. Bu beklentileri karşılamak için
gerçekten çok sıkı çalıştık.


7.
What do you think about Sony’s and Microsoft’s (Natal) gesture devices? What’s
the future of RTS games’ on consoles?

It’s important for the big companies in our industry to be investing in
potentially disruptive innovations. It’s healthy for us all in the long-term.
For Natal specifically, Microsoft is looking for ways to massively grow its
install base of Xbox customers. They know very well how to sell to the core
games. The Xbox 360 and the PS3 are superb gaming devices for the guy that loves
FPS games, RPGs, etc. But, if those companies want 100 million, 200 million
customers buying their boxes, they have to offer new experiences that extend
beyond the core. I think something like Natal has a good chance to do that. But,
like anything in our business, it will come down to the content. The first
content shipped using Natal will have to be great.

I don’t have a very good sense of where RTS games might go on the console. I
hope we’ve helped pave the way of where the genre might go. It’s obviously still
a very nascent genre on consoles so the opportunities are pretty exciting.
7.
Sony’nin ve Microsoft’un (Natal) hareket algılayıcı aletleri için ne
düşünüyorsunuz? RTS oyunlarının konsollardaki geleceği nedir?

Bizim endüstrimizdeki büyük firmalar için, potansiyel olarak etkili üretimlerle
yatırımları çekebilmek çok önemlidir. Hepimiz için uzun vadede yararlıdır. Natal
için Microsoft, Xbox sahiplerinin yükleme kaynağını geliştirmek için yollar
arıyor. Xbox 360 ve PS3, FPS, RPG vs. oyunlarını seven birisi için harika oyun
aletleri. Fakat bu firmalar, 100 milyon, 200 milyon müşterinin ürünlerini
almasını istiyorlarsa, çekirdeğin ötesinde, yeni deneyimler sunmak zorundalar.
Bence Natal gibi bir şey bunu yapmak için güzel bir fırsat. Fakat işimizdeki her
şey gibi, bunda da mesele içeriğe gelecek. Natal’ı kullanan ilk içeriğin
mükemmel olması gerekiyor.


RTS oyunlarının konsollarda nereye gittiğine dair net bir düşüncem yok. Umarım
oyunun gittiği yer konusunda yardımımız dokunuyordur. Konsollar için halen yeni
bir tür, bu yüzden imkanlar da oldukça heyecan verici.

8.
Multiplayer modes are getting important. Even some games had a prefix: MMO. What
is Robot Entertainment thinking about this?

Robot isn’t thinking about any game without thinking about the importance
of online play first.



8.
Multiplayer seçenekleri gittikçe önemli hale geliyor. Hatta bazı oyunlar MMO ön
ekini bile almış durumda. Robot Entertainment bu konuda ne düşünüyor?

Robot, ilk önce online oyunun önemi hakkında düşünmeden, herhangi bir oyun
hakkında düşünmüyor.

9.
When will you give some clues about your new game?

I don’t know exactly, but I suspect we’ll have something to say in early
2010.

Thanks a lot for your time!

9.
Yeni oyununuz hakkında ne zaman bazı ipuçları vereceksiniz?

Net olarak bilmiyorum, fakat bunun 2010 başlarında olabileceğini pek sanmıyorum.

Vakit ayırdığınız için çok teşekkürler.

Exit mobile version