Gears of War’un geliştiricisi olan Coalition’un eski patronu Rod Fergusson, Diablo 4 hakkında bazı paylaşımlarda bulundu. Twitter’dan duyurduğu üzere, sanat arşivinde incelemelerde bulunan Rod Fergusson, Diablo 4 hakkında oldukça heyecanlı olduğunu belirtti.
Rod Fergusson, Diablo 4
hakkında açıklamalarda bulundu
Geçtiğimiz ay içerisinde Coalition’dan ayrılarak Diablo 4 üzerinde çalışmaya başlayan eski Gears patronu, oyunun perde arkasıyla ilgili izlenimlerini paylaştı. Oyunun sanat tasarımından sorumlu olan ekibin oldukça etkileyici işler çıkardığını aktaran Fergusson, incelediği tasarımları “rahatsız edici” olarak nitelendirdi. Fergusson, 3 Mart’ta Blizzard’ın önünde çekildiği “ilk gün” fotoğrafını, Twitter’da takipçileriyle paylaşmıştı. Son twittinde ise sanat arşivinde incelediği tasarımlardan bahseden Fergusson, gördüklerinin oldukça göz alıcı, aynı zamanda da rahatsız edici olduğunu belirtti.
Sektörde oldukça uzun süredir
çalışmakta olan Rod Fergusson’ın kariyerinin hayli etkileyici olduğunu söylemek
mümkün. Bioshock Infinite’in bitirilmesinde oldukça etkili bir role sahip olan
Fergusson, Mafia 3’ün geliştirilme sürecinde de aktif bir rol oynamış. İlerleyen
süreçte “kreatif farklılıklar”
nedeniyle 2K’den ayrılan Fergusson, daha sonra Black Tusk’ta yönetici olarak
çalışmaya başlamış.
Diablo 4’ün çıkış tarihi henüz belli değil ancak Blizzard, düzenli olarak yayınlayacaklarını duyurduğu güncellemelerle oyuncuları süreç hakkında bilgilendirmeye devam edecek. Blizzard bu güncellemelerden ilkini geçtiğimiz hafta, Diablo 4 bloglarında paylaşmıştı. Çeyrek dönemlik güncellemelerden ilkini yayınlayan geliştirici ekip, UI tasarımı, kontrolcü desteği ve düşman modellemeleri hakkında yeni detaylar vermişti.
UI konusunda ekipman görselleri ve envanter elden geçirilmiş, action barda da ufak değişiklikler yapılmıştı. PC tarafında kontrolcü desteğine sahip olacağı açıklanan oyunun, kullanıcı arayüzün kontrolcü ile tam randımanlı işleyecek şekilde tasarlandığı açıklanmıştı. Couch co-op konusuna da oldukça önem veren Blizzard, oyunu yan yana oynamak isteyen oyuncuları daha fonksiyonel bir arayüzün beklediğini müjdelemişti. Paylaşılan bir diğer bilgi ise Monster Family hakkındaydı. Monster Family sistemi ile oyunda her yaratık bir aileye mensup olacak ve bu aileler belirli özelliklere göre sınıflandırılacaktı. Geliştirici ekibin paylaştığı, Monster Family’nin üyesi olan ilk aile ise Cannibal Ailesi’ydi. Yayınlanan geliştirici günlüğüne buradan ulaşabilirsiniz.