Oyun Haberleri

Rogue Warrior hakkında bilmek istediğiniz herşey (bölüm 1)

Rogue Warrior, Unreal 3’ün akış teknolojisini kullanan, takım ruhunu, taktik dövüşlerle birleştiren ve akıcı bir hikayeye sahip olan bir oyun. Geniş bir savaş alanına sahip olan oyun, tek kişi ve multiplayer oynanabildiği gibi oyuncular, verilen görevi istedikleri gibi seçme hakkına da sahipler böylece oyunda bir çok süprizler olduğu gibi, yaratıcıklarını da konuşturabilecekler oyuncular. Süprizlerin ve yaratıcılığınızı kullanabilmenizin bir iyi yanıda, sizi oyunda verilen görevlerle sıkmamak ve senaryoya çokta bağımlı kılmamak sizi, bu da bir avantaj, çünkü bu tarz oyunlarda buna oldukça sıkça rastlıyoruz.


Rogue Warrior’da, SEAL birliğinin lideri olan Dick Marcinko olarak oynuyorsunuz. Bu birlik, Kuzey Kore’nin yaptığı nükleer cephaneliğin yaydığı tehlikenin yanında, düşman sınırlarında tuzağa düşüyorlar. Bu sırada Güney ve Kuzey Kore arasında savaş başlıyor ve siz takımınıza liderlik ederek onları Güney Kore’ye götürmeye çalışıyorsunuz ancak sayınız çok azalmış, desteğiniz yok ve elinizde çok az cephaneniz var. Bu yolculuğunuz sizi Kuzey Kore’de hiç görmediğiniz, denizaltı mekanları, hapishane kampları gibi değişik çevrelere götürecek.


Aşağıda bu konu ile ilgili bir de röpörtaj sunuyoruz sizlere.


Soru : Rogue Warrior nasıl ortaya çıktı ? Bu fikri size kim sundu ve bu proje ne zaman başladı? Rogue Warrior’ın yapımı nasıl gidiyor?


Cevap : Bu oyun için bir çok değişik tartışma yapıldı. Önceleri taktik-vuruşlu bir oyun yapmayı planladık. Dick Marcinko’yu daha önceden biliiyorduk ancak onun başrol oynayacağı ve kitaplarından yararlanacağımız bir oyun yapmak hiç düşünmediğimiz birşeydi. Zombie’deki insanlarla konuştuk ve oyunla ilgili ne yapmak istediğimizi, fikri ne kadar beğendiğimizi anlattık. Oyunun yapımı 1 yıldır devam ediyor.


Soru : Rogue Warrior, eski Deniz Kuvvetlerinden SEAL birliğinin lideri Dick Marcinko’nun yazdığı kitap serisinden esinlenildi. Bu oyunda yeni bir hikaye mi göreceğiz yoksa kitaplardan birini mi oyun haline getirdiniz? Oyunun hikayesi nedir ve Dick’in gerçek hayatta yaşadıklarına yakın mı?


Cevap : Oyundaki hikaye bizim yarattığmız yeni bir öykü. Ancak Dick ve birlik arkadaşlarının yer aldığı bölümler ve öykünün dışındaki oyunun bütün tonu ve teması hep gerçek hikayeden, kitaplarından alınma.( Bunlar, oyun karakterleri, gerçek hayatından yaşadığı savaşın etkileri gibi.)


Soru : Oyun için her ne kadar hikayeden alıntılar olduğu söylense de, gerçekte olan olayları yansıtmaktan birazda olsa kaçınılmış da deniyor. Rogue Warrior’daki hikaye nasıl gidiyor?


Cevap : Bize göre oyundaki hikayenin gidişatı gayet düzgün. SEAL birliği, destek için ve Kuzey Kore’nin nükleer programının gidişatını ve bunu kullanılıp kullanılmadıklarını öğrenmek için Kuzey Kore’ye gidiyor ve o sırada cehennem gibi bir savaş başlıyor. Bu savaş Kuzey Kore ve Güney Kore arasında olan savaştır. Dışarı çıkamayacaklarını anlıyorlar,takımınız ve siz yüzlerce kilometre uzaklıktaki bir yere ulaşmaya çalışıyorsunuz ki bu da çok zor çünkü bu sırada kıyasıy bir savaş var ve siz Güney Kore’nin düşman sınırlarında ilerliyorsunuz.


Her görevde size bağlantılı birşeyler var. Eğer kaybederseniz, aynı yolu tekrar seçip farklı seçeneklerinizi kullanarak görevi tamamlamayı deneyebilirsiniz, ya da tamamen farklı bir rotada seçebilirsiniz, bunlar tamamen size bağlı. Gizlice geçmeyi deneyebilir, silahlarla geçebilir, bubi tuzakları kurabilirsiniz. Bir bölümü geçmek için yapılacaklar, gerçekten yüksek oranda oyuncuya ve onun seçeneğine bağlı.


Soru : Rogue Warrior’ın oynanış tarzını nasıl tanımlarsınız? Yüksek AI sistemleri her zaman zor halledilen durumlardır, sizce marketteki diğer takım oyunu esaslı oyunlardan ayrılmanızın sebebi nedir?


Cevap : SEAL birliği, sıradan olmayan savaşçılar olarak yaratıldılar. Oyunun büyük bir kısmında, kendi işlerine gelmeyen savaşlardan kaçınıyorlar ancak işlerine geldiğinde ve bunun kendilerine bir şekilde yarar sağlıyacak durumda olduğunu gördüklerinde, durumu zorluyorlar ve hızlı bir şekilde bulundukları yerden kaçıyorlar. Rogue Warrior’ın oynanış tarzını böyle açıklayabilirim sanırım.Bu oyun, öyle sokaklarda gezerek önüne gelen herkesi vurduğunuz bir oyun değil. Anlatmak istediğim şu ki, o tarz bir oyun olabilirdi ancak düşman sınırlarında olduğunuzdan dolayı, eğer böyle bir oyun olsaydı, durum direkt aleyhinize olurdu.


Yani sonunda oyun, kimi ne zaman öldüreceğiniz ve gücünüzü nasıl kullanacağınızla alakalı. Devriye gezen birine saldırır ve öldürürseniz kaçmadan önce oraya bir bubi tuzağı kurarsınız, ölen adamın radyosundan herhangi bir haber alınamayınca diğer askerlere haber gider ve bütün takım arkadaşları oraya geldiğinde de bubi tuzağına yakalanıp ölürler. AI dizaynıda bunun içindir, böylece kimin ne zaman ne yapacağını bilemezler. Eğer devriyelere yaklaşırsanız ve sizi farkederse, ikisini öldürebilirsiniz ama o sırada onlardan biri destek için yakınlarında varsa kırmızı alarm düğmesine basmış ve diğerlerine haber vermiş olabilir. AI, geniş ve organik olarak dizayn edilmiştir bu yüzden oyuncu ne şekilde hareket ederse etsin sorunsuz bir şekilde çalışır.


Soru : Zombie Stüdyolarının Yapımcısı Mark Long, oyunun, takım arkadaşlarınız için eşi benzeri olmayan HUD ve kontrol sistemine sahip olduğunu söyledi. Bu konuda bizi biraz aydınlatabilir misiniz?


Cevap : Birliğinizin kontrolündeki güzel şeylerden biri de, bu konuda istediğiniz kadar zaman harcıyabiliyor olmanız. Takım arkadaşlarınız sizin dediklerinizden çıkmayacak ve eğer siz “gizli” moduna girerseniz onlarda hiç ses çıkarmadan aynısını yapacaklar. Onlara grup olarak yada onlara kişisel olarakta emir verebilirsiniz. Bu sayede sizin rahatlığınız ve emniyetiniz de tehlikeye girmemiş olur, tuzaklar kurabilir ve hatta eğer size bir atak olursa daha kolay korunabilirsiniz.


Soru : Rogue Warrior, 4 oyuncuya kadar, “takım oyuncusu” olma şansını veriyor. Bu “takım oyuncu”ları online olarak oynanabilecek mi yoksa sadece konsolda mı olacak bu özellik ? Ve bu oyun bütün oyun platformlarında çıkacak mı ?


Cevap : Bütün platformlarda online olarak destekli olacak. Temel olarak, “Campaign” olarak oynamaya başlayacaksınız ve sizi oynarken gören arkadaşlarıız oyuna istedikleri zaman girebilecekler ve istedikleri zamanda oyundan çıkabilecekler ve onların kontrollerini otomatik olarak AI devir alacak. Böylece başka bir oyuna başlamak için beklemek zorunda kalmayacak yada diğer arkadaşlarınızın internete gelmesini beklemeyeceksiniz.


YAZININ DEVAMI



Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu