Rogue Warrior hakkında bilmek istediğiniz herşey (bölüm 2)
Soru : Rogue Warrior, hiçbir yerde görülmemiş “tiling” sistemi sayesinde yüzlerce haritayı içinde barındırıyor. Bu “tiling” sistemi nasıl çalışıyor ve haritaların genişliği nedir?
Cevap : Her harita 3 tile’dan oluşuyor. Merkezdeki tile oyun tarafından seçiliyor ve ardından her takım kendi tile’ı için oy veriyor.
Tile dediğimiz sistem size bir çok çevre seçeneği sunuyor, örneğin bazıları sniper için, bazıları yakın dövüşler için uygun hatta bazıları ikisi içinde uygun oluyor. Her iki takımda hangi tile’ı koruyacaklarını seçtikten sonra, bu 3 tile’da kendisini oyun başlamadan önce açığa çıkarıyor. Tile’lar birbirlerine, konfigürasyon ne olursa olsun harmanlanıyor ve elinize geçen şey kocaman haritalar oluyor.
Soru : Oyun için planlanan 10 multiplayer modları hakkında neler söyleyebilirsiniz? Oyun değişik platformlarda kaç oyuncuyu destekleyecek? Karşılıklı platform mutliplayer bağlantısı oluşturulabilecek mi?
Cevap : Halkın kullandığı bir çok oyun tarzını destekliyoruz. Deathmatch, Takımlı Deathmatch, Hükmetme, Bayrak Yarışı, Suikast ve bunun gibi tarzlar. Şu anki planlarımızda 24 oyuncuya kadar bütün platformları desteklemek var. Ancak Multiplayer için kesin olarak belirlediğimiz bir platform yok şu anda.
Soru : Platformların arasında belirli bir değişiklik olacak mı yada hepsi aynı kontente mi sahip olacaklar ? Yüklenebilecek paketler,silahlar,kıyafetler yada bütün bir eklenti paketi çıkacak mı ?
Cevap : Oyunu bütün platformlar için aynı yapmayı planlıyoruz. Bu eklenti işlerini konuşmak için yapımın çok başlarındayız ancak her platform için eklenti yapmayı bizde çok istiyoruz.
Soru : Marcinko, oyunun yapımında size hangi bölümlerde yardımcı oldu? Ve Rogue Warrior politik diyalogları yada durumlarıda içerecek mi?
Cevap : Oyunu olabildiğince otantik yapmak konusunda olabildiğince iyi bir kaynak oldu kendisi bizim için. Kendisinin fikirlerini birçok şey için alıyoruz ki bunların arasında objelerin görünümünden, SEAL birliğinin silahlarını nasıl tutacağından, taktiklerine ve nasıl hareket ettiklerine kadar. Bu oyunu olabildiğince gerçek hayatta benzer yapmaya çalışıyoruz. Ve hayır, oyunun hiçbir politik durumla yada radyo programıyla alakası yoktur. Bunların hiçbiri SEAL birliğinin düşman sınırlarından geçmesini sağlamakla alakalı değil. Onlar daha çok yaşamak ve dövüşmeye odaklı, başka konulara değil.
Soru : Rogue Warrior, önümüzdeki Sonbaharda çıkıcak diye haberler geliyor, yani Halo 3 ve diğer yeni sevilen birçok oyunla aynı dönemde. Rogue Warrior kendini bu piyasada nasıl öne geçirecek?
Cevap : Halo 3 bizim oyunumuzdan tamamen değişik bir oyun. Biz Halo, Gear yada Call of Duty gibi bir oyun yapmıyoruz. Rogue Warrior taktik üzerine(tactical-shooter) kurulu bir oyun. Takımın dinamiğini gösteren, gücünü kullanan, gizli modunu kullanan, kararlar veren yani nerden nasıl gitmelerini kararlaştırmanız gereken bir oyun. Bizim gibi “Shooter” tarzı oyun yapanlardan bizi ayıran bir çok özelliğe sahip olduğunu düşünüyorum bu oyunun. Açık bir savaş alanının fikri, hikaye, Dick ve takım arkadaşlarının kişilikleri, level’lara meydan okuma, iyi bir AI sistemi ve… bütün bunların karışımı olan ilginç bir oyun. Bütün bunlar bence bir oyunu diğerlerinden ayırabilecek en iyi özellikler.
Kaynağa ulaşmak için TIKLAYINIZ.
ÖNCEKİ SAYFA