Rotamız, Online Evrenler 7
MK ofisindeki simit savaşlarından fırsat bularak sizlerle tekrar birlikte
olmanın mutluluğunu yaşıyorum sevgili “Rotamız, Online Evrenler” okuyucuları.
Susam yığınının arasından ellerimi klavyeye uzattığım anda MMO dünyasından neler
olup bitmiş, derlemekle kalmadım. İlerleyen sayfalarda güzel bir Fall of the
Lich King röportajını bulacaksınız. Bu röportajda Arthas’ın düşüşünün arka
planında yapılanları öğrenebileceksiniz. Siz kemerlerinizi bağlayın, ben de
hiperuzay motorlarımızı çalıştırayım.
10 dolara full Star Wars tecrübesi!
Hazır Star Wars, TV ekranlarında boy gösterirken, giysileri mağazalarda
satılırken, bir de başımıza Galaxies çıktı. Bugünden itibaren 22 Şubat’a kadar
Star Wars Galaxies: Complete Online Adventures Premium Plus Pack, %50 indirimle
Steam üzerinden satın alınabiliyor. Sadece 10 dolara alabileceğiniz bu paketin
içinde ise SW: Galaxies’le ilgili herşey mevcut. Orijinal oyun ve tüm
eklentileri, oyun içi bir AT-RT aracı, Kraliçe Amidala’nın gemisi, General
Grievous’un Episode 3’teki motorsikleti, Mustafarian yeraltı sığınağı, Varactyl
ve Lava Flea bineği. Star Wars hayranlarının kaçırmayacağını düşündüğümüz bu
paketin yanında eve servis ışın kılıcı da koysalar yadırgamazdık hani. Değil mi
Lucas amca?
Aion’a estetik müdahale
NCSoft’un çok sevilen MMO’su Aion’a estetik müdahale geldi. Artık karakterinizin
adını, cinsiyetini ve hatta Guild’inizin adını bile değiştirebileceksiniz. Bu
servisler oyuncular tarafından memnuniyetle karşılanıyor. Fakat herşeyin
karşılığı olduğu gibi bu hizmetlerin de bedeli var. Karakterinizin
ismini veya görünüşünü değiştirmek istiyorsanız 9.99 dolar, cinsiyetini tamamen
değiştirmek istiyorsanız 14.99 dolar, Guild’inizin ismini değiştirmek
istiyorsanız da 19.99 dolar ödemeniz yeterli oluyor. Bazıları için gereksiz gibi
görünen bu servisler, RP(Role playing) hayranları için bulunmaz birer cevher.
“Arthas! Babanın…insanlarının kanı…adalet bekliyor! Öne çık korkak ve
suçların için hesap ver.”
Highlord Bolvar Fordragon
Warcraft evreninin en kötü ve ikon olmuş düşmanlarından Arthas Menethil, Fall of
the Lich King içerik güncellemesiyle, Horde ve Alliance’la son yüzleşmesinde
trajik hikâyesinin sonuna geliyor.
Aşağıdaki röportajda World of Warcraft Olay Baş Tasarımcısı Scott Mercer ve
Sistem Baş Tasarımcısı Greg Street’in, Warcraft tarihinin bu efsanevi dönemiyle
ilgili düşüncelerini bulabilirsiniz.
Arthas’ın karakteri için ilham kaynağınız neydi? Orijinal hikâyenin odak
noktası mıydı yoksa rolü hikaye ilerledikçe mi önemli hale geldi?
Scott Mercer: Warcraft III’ün geliştirmesinin erken aşamalarında, oyunun
ordulara önderlik eden kahramanlarla ilgili olduğunu biliyorduk. Arthas’ı da bu
liderlerden biri olarak yarattık ve hikâyenin odak noktası olduğunu baştan beri
biliyorduk. Arthas, oyuna insan ordularından genç bir paladin olarak başlıyor,
düşüşünden sonra Undead’leri yönetmeye başlıyor. Onun değişimi insan ve Undead
senaryolarının arasındaki bir köprü, diğer senaryolarda da bir baş kötü olarak
bulunuyor.
Arthas’ın Warcraft III’teki önemine rağmen, Azeroth’a yapacağı büyük etki
konusunda fikrimiz yoktu. Bu hikâyenin çoğu – Ilidian’la savaşı ve Forsaken’ın
yaratılışındaki etkisi- Warcraft III: Frozen Throne’a kadar şekillenmemişti.
Greg Street: Ayrıca Lich King ve Arthas’ın farklı iki karakter olduğunu
da belirtmemizde fayda var. Lich King, Ork Şamanı Ner’zhul’un ruhu. Ner’zhul,
Warcraf II: Beyond the Dark Portal’daki şeytani istilayı başlatmıştı. Yani
oyuncuların Lich King olarak bildiği varlık, Arthas daha doğmamışken bile uzun
süredir ortalardaydı ve Warcraft evreninin şekillenmesinde daha büyük bir rolü
var.Lich King’in merkezi rolü, eklentinin gelişimini nasıl etkiledi?
Scott Mercer: The Burning Crusade’den sonra, bir çok oyuncunun Illidan’ı
görmemesine rağmen konsept çalışmalarda ve eklentiyle ilgili bir çok materyalde
bulunduğunu farkettik. Çoğularına göre Illidan, Yüzüklerin Efendisi’ndeki Sauron
gibiydi. Duydukları kötülüğün tek kaynağıydı ancak yüz yüze karşılaşılmamıştı.
Wrath of the Lich King’i geliştirmeye başladığımızda, oyuncuların Lich
King’le Illidan’la olduğundan daha fazla kişisel bağı olmasını istedik. Böylece
görevleri ve zindanları, Lich King’i oyunculara gösterebileceğimiz, hatta onunla
ilişki içerisinde bulunabilecekleri türde dizayn ettik.
Lich King’in kendisi dışında, Northrend’le ilgili olan Warcraft III olaylarına
da referanslar verdik. Oyuncular Arthas’ın Warcraft III: Frozen Throne zamanında
yaktığı Alliance gemilerinin enkazlarını görebiliyorlar. Ayrıca Arthas’ın
Frostmourne’u bulduğu yeri ve kendisinin bir ölüm şövalyesi olma yolundaki ilk
adımlarını da Culling of Stratholme’de bulabiliyorlar. Wrath of the Lich
King’deki bunun gibi şeyleri, oyunculara Arthas’ın kim olduğunu ve nerden
geldiğini anlatmaya çalıştık. Böylece kullanıcıların aklında daha çok yer
edecekti. Sonuç olarak eklentinin baş kötüsü portresini farklı bir şekilde
çizerek başarılı olduk. İlerideki kötü karakterler için de bu yöntemi
izleyeceğiz.
The Fall of the Lich King içerik güncellemesi, Wrath of the Lich King’in
doruk noktası. Daha önceki efsanevi karşılaşmalardan daha iyi bir karşılaşma
yaratmak sizin için göz korkutucu muydu?
Scott Mercer: Bu konu hakkındaki beyin fırtınalarımızın ana teması, önceki
karşılaşmalardan daha iyi birşey üretmek için yapılmıyor genellikle. Bunun
yerine bir düşünce veya kişiyi nasıl en iyi şekilde gösterebileceğimizle ilgili
konuşuyoruz. Bu durumda düşünce, The Fall of the Lich King’i bir raid zindanıyla
vermek oldu. Konu karşılaşmalar olunca tabi ki yeni araç ve düşüncelerle
deneyler yapıyoruz. Bu deneyimlerimizle de daha önceki tasarımlarımızla
karşılaştırabilme imkanına sahip oluyoruz. Bu yüzden the Fall of the Lich King,
World of Warcraft standartlarına göre bile efsanevi olacak.
Oynanabilirlik açısından baktığınızda, Icecrown Citadel’deki diğer
karşılaşmalar, son Lich King olayına kadar nasıl gelişiyor? Bunlardan herhangi
biri Lich King kadar öne çıkıyor mu?
Greg Street: Icecrown Citadel’in gelişiminde beni en çok etkileyen şeylerden
biri de sanat ve zindan içindeki olayların bir araya gelip tamamen fonksiyonel
bir düşman kalesini oluşturmaları. Icecrown Citadel’deki hiç bir boss,
oyuncuların gelip kapısına tekme atmasını beklemiyor. Bunun yerine her birinin
orada olması için nedenleri var ve Lich King’in ordusunda önemli rol
oynuyorlar.Kullanıcılar, Icecrown’da ilerlerken, Scourge’un günlük
operasyonlarından sorumlu liderlere saldırıyorlar. Örneğin Soul Forge, orduya
yenilerini almakla sorumluyken, Professor Putricide ise araştırma ve
geliştirmeden sorumlu. Scourge’un daha önemli liderlerine saldırmak ve en son
olarak Lich King’in kendisini karşılamak, Icecrown Citadel’de yaptığımız şeyler.
Fall of the Lick King başlığı, bir dönemin kapandığını gösterir nitelikte.
Bize Azeroth sakinlerini sırada neyin beklediğiyle ilgili küçük bilgiler
verebilir misiniz?
Scott Mercer: Oyuncular uzun süredir Lich King’le savaşmaya
hazırlanıyorlar ve bu kesinlikle bir dönemin sonu, ancak World of Warcraft’ın
sonu anlamına gelmiyor. Şimdiden Catacylsm eklentisinin başlangıcında olacak bir
oyun içi olayla ilgili küçük ipuçları vermeye başladık. Bu da en az Wrath of the
Lich King gelmeden önceki zombi istilası kadar büyük olacak. Kullanıcılar
Barrens’ın bir volkanik yarıkla ikiye bölüneceğini biliyorlar ve şimdiden bunun
nasıl olacağını göstermemiz lazım. Halen detayları belirlemeye çalışıyoruz.
Ancak ne olursa olsun, bütün dünyada hissedilecek ve bu Deathwing’in yönetiminin
sadece başlangıcı olacak.
Kısa kısa
-WoW’da 10 avroya satılan oyun için, evcil hayvanlarla 1,1 milyon dolarlık
yardım yapıldı. Pandaren Monk’u almanızı tavsiye ediyorum.
-Eve Online’da yapılan PLEX for Haiti kampanyasında 40 bin dolar yardım
toplandı.
-Star Trek Online yapımcıları, gemilerin iç alanlarını genişletmeyi
planlıyorlar.
-Oynadığınız MMO’lardan aldığınız ekran görüntülerini ozguryildiz@techno-labs.com’a
gönderin yayınlayalım.
-Ofisimize gelirseniz simit almayı unutmayın. Simit görünce ‘Rage’e girmiş Ork
gibi oluyoruz. Bana da zeytinli alırsanız sevinirim. Buyrun 2 TL.