Bundan yaklaşık 3,5- 4 yıl önce çıkan ancak hala daha çok oynanan hayatta kalma oyunu Rust’ın yapımcı şrket Facepunch Studio’dan Maurino Berry, yaptığı açıklamada seviye atlama sisteminin Rust’ın o sandbox havasını tamamen değiştirdiğini ve bundan dolayı da bu özelliği kaldıran bir güncelleme yayımladıklarını söyledi. Berry’e göre yapımcı şirketin bu kararı almasındaki en büyük etken, oyunu oynayan oyuncular artık o Rust atmosferinde hayatta kalmak, mücadele etmek yerine tamamen en kısa sürede nasıl seviye atlarım düşüncesine girdikleri içinmiş. Bu da haliyle oyunun kendi türüne aykırı olduğundan dolayı böyle radikal bir karar aldıklarını söyleyen Maurino Berry, oyuncuların son seviyeye ulaştıktan sonra yapacak bir şeyleri kalmadığı için artık oyunu oynamaktan vazgeçtiklerini ve bundan dolayı da kendilerine sitem dolu mesajlar atıldığını da açıklamasına ekledi.
Seviye atlama sisteminin yerine gelen üretim sisteminden bahseden şirket çalışanı, artık oyuna başladığımız ilk andan beri bir şeyler üretebileceğiz. Ancak ürettiğimiz eşyaları daha da geliştirebilmek için farklı materyallere ihtiyacımız olacak. Bu materyaller ise haritaya konmuş. Yani oyuncular eşyalarını geliştirebilmek için bu materyalleri haritada dolaşarak keşfetmek zorunda. Ayrıca Facepunch Studio’nun çalışanı Maurino Berry, oyunda oluşan yavaşlatma ve ani FPS düşmelerinden de haberdar olduklarını ve bu sorunu da düzeltecek yama üzerinde çalıştıklarını söyledi. Ancak bu yamanın ne zaman geleceği hakkında bir tarih vermedi.