Salammbo
Beni hayli uğraştırmasına rağmen sabırla en kısa zamanda bitirdiğim adventure Salammbô’nun tam çözümü işte hazır. İnceleme yazısında da bahsettiğim gibi Spendius ticaret yaparken köle olarak hayatına devam etmek zorunda kalan, pekte karizma sahibi olmayan bir kahraman. Oyunu geçişlere göre bölümlere ayırdım, ama siz istediğiniz gibi takip edin.
Birinci Bölüm: bir kuyuya atılmamızın ardından orada bulunan iskelet parçalarıyla merdiven yapıp yukarıya çıkmamızla başlıyor. Yukarıya çıkarken elimizde silah olarak kullanacağımız bir kemik kalacak, bu kemik ile nöbetçiyi bayıltın ve anahtarlarını alın. Geriye dönüp çıktığınız çukurun karşısındaki kapıyı açıp halatı alın. Odalardan bir tabure bulduktan sonra işkence yapılan hücreye girin. İşkence çarkının ipine tıklayıp koparın. Sağ üst köşedeki dar pencerenin altına tabureyi koyup, elinizdeki ipi önce çarka sonra da pencere demirlerine bağlayın. Çarka tıklayıp yolunuzu açın. Yukarıya çıkınca meydana çıkıp Güzelliği göz kamaştıran Salammbô ile konuşup teklifini kabul edin (zaten başka şansınız da yok). Yanınızdaki binek hayvanına atlayıp size verilen heykeli götürün.
İkinci Bölüm: Düşman kampındayız, arkanıza dönüp tepedeki kırmızı bayrağa ilerleyin. Taşlı yoldan sağa dönüp Mercenary Kampa ulaşın. Nöbetçinin sorusunu ikinci seçenekle cevaplayın. İçeriye girince Matho ile karşılaşacaksınız, ona getirdiğiniz heykeli gösterin ilk iki sorusunda ikinci şıkları işaretleyin ve sonra son şıkkı işaretleyip arka masadaki haritaya bakın ve çadırdan çıkın. Çadır girişine yüzünüzü dönünce soldaki askerin yanından ilerleyin. Heykeli onarmak için yeni göreceğiniz taşlı yoldan karşıya geçin. Zaten taşlı yoldaki nöbetçi size yüz vermeyecek. Yeni bir kampa geldik, burası Authorite’nin kampı. İlk girişte bir çadır var. İçeride bir çekiç görüyoruz zincirlerimizden kurtulmak için almaya kalkınca da yakalanıp ne cevap verirsek verelim miğfer atma oyunu oynuyoruz, başarısız olun yoksa kelleniz gidiyor, çünkü bu sayın barbarlar bazen hazımsı olabiliyor.
Buradan çıkıp kampın ortasından geçin ve rampayı aşmadan sağa dönüp zanaatkar kişiyle sohbet edin. Heykeli ona gösterince bize tutkal veriyor ve heykeli yapıştırıp Matho’a götürüyoruz. Konuşmaları yapın ve hepsinin sonunda en alt şıkkı işaretleyin. Bu sefer de dışarıya çıkıp çadır girişine göre sağ çaprazdan Narr’Hava’nın kampına doğru gidin. Yolda sihirle ilgilenen Numidian ile sohbet edin, size yüz vermemekte ısrarlı olacaktır. İlerleyip Narr’Hava ile konuşun. Sırayla her şıkkı işaretleyin “Give me at last weapon…” ile başlayan cümleyi bulup tıkladıktan sonra Numidian’ sızmış bulacaksınız. Onun içtiği içkiyi bulmak için masadaki şişelerden iki mavi bir kırmız, bir siyah karışımını tablaya döküp tası boşaltın, yandaki tuluma doldurup ilk geldiğiniz Hannon kampına geri dönün. Şimdi hızlı hareket eme zamanı. Yandaki binek hayvanın su içtiği yalağa hazırladığınız içkiyi boşaltın. Hafif sağ yapıp gölgeyi gördüğünüz çadıra yanaşıp aldığınız bıçakla adamı halledin. İpleri kesip içeri girin ve sol arkanızdaki hazineyi çalıp dışarıya sıvışın.
Üçüncü Bölüm: Dışarıya çıktığınızda Authorite ile yaptığınız konuşma paraları vermenizle sonuçlanacak. Daha sonra çadırda şeflere hesap veriyorsunuz ve çok politik olmak zorundasınız, çünkü sürekli kellenizi kaybedip yeniden başlarsınız. Sorulardaki şıkları 2-2-1-1-1 şeklinde işaretleyip iyice bir kıvırtın.
Şimdiki diyaloglar pek sorunlu değil çıkan seçenekleri sırayla konuşun. “I’ll go a lone Carthage…” başlığını bulunca yine gözü pekliğiniz takdir toplayacak ve girişimci ruhunuz huzur bulacaktır.
Dördüncü Bölüm: Zaimph adlı pelerini çalma görevini üstlenmiş bulunduk artık. Bu yüzden, Narr’Hava’nın yanına gidin ve sırayla tüm konuşmaları yapıp Yayınızı alın. Authorite’nin çadırına gidip konuşmaları yapın ve duvarları tırmanmak için malzemelerinizi alın. Kampın ortasından geçip yamacı aşın ve yamyam dostlarımız Pariahlar ile tanışın. Kapıda son şıkkı içeride ikinciyi işaretleyip yayınızı çıkartın ve üç adet domuz avlayın. Ancak dikkatli olun sağınıza dönüp vurursanız işiniz daha kolay olacaktır, yanlışlıkla bu güzel insanlardan birini vurursanız sizi mangal başı ziyafetine davet ediyorlar. Kamptan ayrılıp sola dönün, Kartca kapılarına vardınız, elinize pençeyi alıp kapı yanındaki ağaçtan tırmanın, solunuzdaki askeri oklayıp kalkanındaki bandajı alın. Demir çubukla yerdeki kapağı açıp aşağıya inin. Soldan ilerleyip önünüzdeki parmaklıkların sol alt köşesine bandajı ve demir çubuğu taktıktan sonra çevirin. İlerleyip Kartacaya girin.
Beşinci Bölüm: İçerisi başta karışık görünebilir. Girişte bir kent planı panosu göreceksiniz. Bulunduğunuz yeri gördükten sonra ilerleyin. Önce iki, daha sonra bir köle ile konuşmaları yapıp kentin merkezindeki kapı süpüren adamla konuşun. Kuzeydeki geçiş kapılarındaki nöbetçilerden fırça yiyip şutlanın ve en kuzeydeki nöbetçilerin karnının acıkmasının işinize yarayacağını unutmayın. Şehrin güney doğusuna gidip Pazar yerini gezip o şuh hatunla da sohbetinizi yapın. Şehir planına göre sağdan kuzeye ilerlerken tuhaf kuşları olan bir şahıs ile karşılaşacaksınız. Yardım teklifini kabul edip Yerleri süpüren adamı ilk gördüğünüz yere gidin. Hay Allah unutmuşum bu arada şehirde bir merdiven ve bir kumaş parçası bulmanız gerekiyor. Bunları bulduktan sonra yerleri süpüren adamın evinin önüne merdiveni dayayıp yukarıdaki malzemeleri toplayın. Bir de arsızlık edip kapısını çalın, yukarıdan kafanıza atılan kafesi de alıp kuşçu elemana gidin. Grain’i yani tohumları ona verin, ardından kafesi verip kuşu alın. Şimdi güney doğudaki Pazar yerine gidin. Ortalıktaki herkesle sohbet edin. Burada bizi ilgilendiren yerlerden birisi masada oturup senatörü bekleyen asker ve barmen. Askere içki teklifi yaptıktan sonra arkanıza dönün ve çanlarla korunan sosisleri bulduğunuz bez yardımıyla sessizce aşırıp en kuzeydeki askerlere verip para alın. Aldığınız parayı barmene verip içki aldıktan sonra yandaki çanağa iki mavi, bir kırmızı, birde siyah şişeyi boşaltıp aldığınız içkiyle karıştırıp yanınıza alın. Askerin içki bardağına tıklayıp onu sızdırdıktan sonra snatörün locasına gidip onun da içkisine karışımı katıp içeride kolundaki dövmeye bakın. Arkanızı dönüp soldan asayı alın. Hemen inventory kısmından your caracter kısmını açıp asayı elinize yerleştirin. Şimdi kuzey batıdaki girişten geçebilirsiniz.
Altıncı Bölüm: İçeriye girdikten sonra sağa dönüp merdivenlerden çıkın ve askere ikinci şıkla cevap verin. Sol ve sağ yaparak toplantıya katılın. Toplantıdan sonra önünüze çift ses benzeri tuşları bulup açmanız gereken bir kapı bilmecesi var, oldukça eğlenceli. İçeriye girince sağdaki cesedin yanından malzemeleri alın, önünüzdeki kaidenin solundaki kandilin önünden çekici alıp cesedin olduğu yere dönün. Çekiçle tuşlardan önce; en sağ alttan ikinciye, sonra en alt sağdan ikinciye, en alt en sağ ve son olarak alttan en soldakine vurun. Duvarlardaki hazinelerin soldan en öndekine gidip alın. Altındaki haritayı ve kağıdı alıp hazineyi mutlaka yerine koyun. Az önce çekiçlediğiniz kaidenin yanındaki kandili yakıp elinizdeki kağıdı tutuşturun. Az önce haritayı aldığınız yere gidip Oradaki mekanizma ile heykelin arasına girin ve mekanizmanın fitilini tutuşmuş kağıt ile yakın. İçeride ilerleyin, ikiye ayrılan yoldan sola girin.
Bahçedeyiz. Hemen önünüzdeki kapıdan bahçeye dalın. İlerlemeden soldaki dala kuşu koyun. Sağ üstteki dala tutkalı sürüp kuşa tıklayın ve erkek kuşu gelince kafese koyun. İlerleyip merdivenden sola dönüp uyuklayan hayvanların arasından üç adet çiçeği alıp bahçeye girdiğiniz ilk yere dönün. Oradaki kasadan havan topuzunu ve maskeyi alıp çiçekleri havanda ezip yanınıza alın. Şimdi bahçeye dönüp o soytarı maymunların yanından geçip lir çalan hatunla konuşun. Eğer köle olduğunuzu belirtirseniz işiniz biter. Geri dönüp maskeyi takın ve havandaki karışımı su kaynağına atın. Yol serbest ilerleyin. Artık amacımıza yaklaştık, ama her yanlışta durmadan nalları diktiğimiz bir yer burası. Zaimph’ yılanların koruduğu bir merdivenli platformda heykelin kollarında göreceğiz. Merdivenlerin oradan aşağıya meydana inin kristal elmayı alın. Geri dönüp merdivenlerin ortasındaki bulmacayı çözüyoruz. Gerekli itemler hemen solunuzda. Sıralama lir çalan hatunun şiirine göre yapılıyor. En alta Hilal ay şeklini sonra da soldan sağa şu sembolleri koyun: Star, Shepherd, Mountains, Sea ve Galley. Şimdi sağa doğru yönelin ve oradaki merdivenlerin yanındaki dala kuşu koyup ona dokunun. Yılanlar gidecektir. Bu sefer yukarıdan Zaimph’i alıp hemen giyin. Aşağdaki meydana inince Salammbô gelecektir. Ona ikinci şıklarla cevap verin. Tam çıkarken bir maymun belirecek, süre dolmadan ona elmayı verin ve dışarıya rahatça çıkın.
Yedinci Bölüm: Bu bölümde soruları 3, 4 ve 1 olarak cevaplayın. Çadırdan çıkıp sağdan taşlı patikaya varın. İkinci seçenekle en sondaki bölgeye gidin. İlerlerken solda tuhaf haşerelerin uçuştuğu bir tümsek göreceksiniz. Onun yanındaki rampadan yukarıya çıkın ve iskeletin kafatasını alın. Biraz ilerleyip solunuzdan taş alın ve aşağıdaki tümseğe fırlatın. Bu işlem az sonra hayatımızı kurtaracak. Tekrar aşağıya inip ilerleyin yol ikiye ayrılıyor soldan devam ediyor ve ejderin saldırısına uğruyoruz. Hızla az önce taş fırlattığımız rampaya kaçıyor ve tümseğe taş atınca ejderden kurtuluyoruz, aşağıda ejderin salyasını şişeye doldurmayı unutmayın. Ejderin çıktığı yerdeki yarıktan içeri giriyoruz ve mekanın içindeki diğer bulmacaya takılıyoruz. Buradaki sıralama şöyle: En üst sağa Hilal, soluna gezegen, bir alta yıldız, onun altına boğa, ejder ve yılanı koyuyoruz. İçeride bir mezar ve iki heykel var. Mezarın sol tarafındaki kolu çekip Demonkey’i alın. Gezegen şekline kafatasını koyup ejder salyasını dökün. Arkanızdaki heykelin gözünü bıçakla çıkartıp diğer heykelin karşısından mezara kağıdı takıp, heykelin gözlerine bakıyoruz. Amaç içerideki ejder sembolünün üzerinde hilal önde olacak şekilde sembolü oluşturmak. Bu iş bitince kapı açılacak ve nehre gideceğiz. Kırmızı taşı nehre atıp geldiğiniz yere dönün. Deprem geçidi açtı ve diğer tarafa geçebiliriz. İlerlerken sağınızda kırmızı deliğe dikkat edin sonra ona yine geleceğiz.
Sekizinci Bölüm: İlerleyip geçidi demonkey ile açın ve adamları bulun. Elemanlar haşat olmuş konuştuktan sonra nehirden su doldurup geçitteki kırmızı deliğe döküp hızla geldiğiniz yerden kaçın.
Şimdi sorulara yazdığım sırayla cevap vereceğiniz bir komutanlık vasfınızı ölçme diyalogu var. Sıralama en baştan itibaren 2-2-2-2-1-1-1. Daha sonra hiç beklemediğim şirinlikte bir savaş stratejisi ile karşılaşıyorsunuz. En öne domuzları sağa yayaları ortaya elinde ejder tutanı ve sola çift biniciyi alırsanız sürekli ileri tıklayarak bu işi halledersiniz.
Dokuzuncu Bölüm: Konuşmadan sonra Narr’Hava’nın yanına gidiyor ve Helepole (Dev Ok) denen aleti kullanmamız gerekiyor. Kampın biraz dışındaki Helepole’e tırmanın solda bir çark var onunla okları alın, ancak yandaki kolu çekip ipi tekrar aşağıya salın. Karşıdaki yayın yanına gidip sağdaki rafa okları bırakıp birini alın, yakın ve yaya yerleştirin. Önünüzdeki ibreleri soldan sağa şöyle ayarlayın. İlki çeyrek geçe, ikincisi on geçe, sonuncusu da yirmi geçe. Bu bölüm beni çok uğraştırmıştı çünkü aletin arka ayağının dibindeki ateşleme kolunu fark edememiştim… İşiniz bitince az önceki kovanın ipiyle inip aşağıda bekleyen kalleşi, sizde kalleşçe sırtından vurun. Meğer Narr’Hava denen eşkıya bize ihanet etmekteymiş. Onun kampının arkasından dolaşıp arkadaşlarınızla görüşün. En son da yamyam kardeşlerimizi ihmal etmeyin. Matho’nun yanına dönün
Onuncu Bölüm: Berbat bir şekilde sıkışmış durumdayız, bu yüzden hızla hareket etmeliyiz. Diğer bölgeye geçip bir çıkış oluşturmalıyız, ancak açlık işimizi her an bitirebilir. Diğer tarafın geçişi için kullandığımız itemler giriş kapısındaki Pariah’ın elinde, ancak et verirsek alabileceğiz. Eti daha önce ejderhayı kaçırdığımız yere çıkıp bir leş kuşunu vurarak ediniyor ve açlıktan ölmemek için yolda bulduğumuz sandaletleri yiyoruz. İtemleri kullanıp daha önce yaptığımız gibi yan bölgeye geçiyoruz. Fillerin bağlı olduğu yerdeki çıkış kapısının yanından ipi alıp mahlukata bağlıyor ve kapıyı açtırıyoruz. Soldaki çadırdan hızla sepet içinden elma yiyor ve raftaki kıyafeti giyip kampın içinde gerekli planları dinliyoruz. Ateşin başından yanan odunu alıp filleri korkutuyor ve bir başarı daha kazanıyoruz.
Son Bölüm: Yine bir stratejik sevimli final: Sevimli! yamyamlarımızı en öne fillerimizi ve Zaimph’i sola ortaya ise agır silahlılarımız sağda piyadeler. Bitti! Benbey oynadı ve iletti.